A Gazdasági és Versenyhivatal több tilalmat és korlátozást is életbe lépetne a hazai reklámpiacon – írja a Napi Gazdaság.
A Gazdasági és Versenyhivatal (GVH) benyújtotta a parlamenteknek a tavalyi évről szóló jelentését, amelyben három ajánlást, illetve javaslatot fogalmazott meg a jogalkotóknak.
Betiltanák például a 12 éven aluliaknak szóló reklámokat, mivel a legtöbb gyerek csak 8-10 éves korára ér el arra a pszichológiai érettségre, hogy a reklámokat megkülönböztesse más tv-műsoroktól – a reklám komplexebb megértésére viszont csak a 12 éven felüli gyerekek képesek.
Ezért a GVH véleménye szerint a gyermekeket megcélzó reklám önmagában – megszólítás és vásárlási felhívás nélkül is – tisztességtelen, mert visszaél a gyermek pszichológiai fejletlenségével. Különösen vitatható a reklám gyakorlata, ha azt rajzfilmekbe illesztik, vagy a gyermeki gyújtószenvedélyre, megismerésre apellálnak – véli a szervezet.
17 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Ez kb, olyan, mint az volt, hogy iskolaköpenyben kell járni, hogy ne ütközzenek ki a különbségek,
szabadonebredok.info/az-emberi-psziche-manipulalasa-1-4resz-alan-watt/
Magyarország jobban teljesít, ez is egy hazug reklám volt,úgy mint a saját magukat dicsérő reklámok,nagyon rossz a gazdaság politikájuk ezért ér keveset a forint,,rosszabb a helyzet mint Romániában 1 lej 79 forintot ér!
hazug aljas, butitó és gazember.
Új hozzászólás