A Gazdasági és Versenyhivatal több tilalmat és korlátozást is életbe lépetne a hazai reklámpiacon – írja a Napi Gazdaság.

A Gazdasági és Versenyhivatal (GVH) benyújtotta a parlamenteknek a tavalyi évről szóló jelentését, amelyben három ajánlást, illetve javaslatot fogalmazott meg a jogalkotóknak.

Betiltanák például a 12 éven aluliaknak szóló reklámokat, mivel a legtöbb gyerek csak 8-10 éves korára ér el arra a pszichológiai érettségre, hogy a reklámokat megkülönböztesse más tv-műsoroktól – a reklám komplexebb megértésére viszont csak a 12 éven felüli gyerekek képesek.

Ezért a GVH véleménye szerint a gyermekeket megcélzó reklám önmagában – megszólítás és vásárlási felhívás nélkül is – tisztességtelen, mert visszaél a gyermek pszichológiai fejletlenségével. Különösen vitatható a reklám gyakorlata, ha azt rajzfilmekbe illesztik, vagy a gyermeki gyújtószenvedélyre, megismerésre apellálnak – véli a szervezet.

17 hozzászólásarrow_drop_down_circle

nemkati
@Cukkini: Te a való életben is így fogalmazol? És nem zavar, hogy furcsán néznek rád?
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Cukkini
Szerintem minden személyből, a mélyből, kiből kivehető a karizmatikusság, olykor valahol engem befed, eltakar a szimpatikusság.
Szimpátia lebegjen, ne hebegjen fejetek fölött, s ha jő' az idő, használjátok az emberek között. Szétszórjátok, karcoljátok bele okos fejetekbe, én szívesen lennék a helyetekben.
nemkati
@Cukkini: Te a való életben is így fogalmazol? És nem zavar, hogy furcsán néznek rád?
Vasárnapiiskolás
@Cukkini: érdekesek ezek a kín-rímek.szedsz valamit,vagy ez az alapjáratod? :)
Jankó123
@Vasárnapiiskolás: Persze, hogy szed!
Fogalmazásgátlót, és valamilyen rímhányás elleni szert!
:-)))
Rózsika Hatházi
Többször is elolvastam az utolsó bekezdést, mert nem tudtam eldönteni, hogy vaksi, vagy dyslexiás vagyok. Mi az, hogy gyermeki gyújtószenvedély? A gyerek már pirománnak születik, vagy szenvedélyes gyújtó beszédet tart a bölcsőben, Nem tán gyűjtőszenvedély. mert nem mindegy,hogy egyöntetű, vagy ön egy tetű.
naaki
@Rózsika Hatházi: Gyűjtőszenvedély akart az lenni, de a lánglelkű tollnok mellégyújtott.

Cukkini pedig biztos okosságot írt...csak legyen, aki megérti.
dömdödöm
A fiatalokat is hülyítik nem kicsit ,főleg a mobil cégek ,új akciós teló meg csomag meg minden xar aminek a nagy része nem kell és értelmetlen ,online legyél a nyilvános wc -n
is 4 g vel stb .a faluban kiülnek tablettel és megnéznek egy filmet minden évben ünnepkor , külön tablet pc-n , meg a horgász hazakűdi a robotot felvenni a műsort :-(
a cigók már félutón szétkapták volna a robotot és a fémfervásárló telephelyen végezte volna elég gyorsan :-)
Szóval az ész megáll nálam észinfarktus lép fel ilyen reklámok láttán és szlogenek hallatán együtt ,veled a pénzedért :-(
varrólány
@dömdödöm: Azt próbálják elhitetni csak egy drága vékony csodás mindent tudó telefonnal lehetsz valaki. Enélkül senki, és semmi nem vagy !:-((
Tőlem az összes reklámot betilthatnák úgyis olvasok amikor reklámoznak!
varrólány
@dömdödöm: Azt még elfelejtettem hogy a felnőttekre is rossz hatással vannak a reklámok , teljesen össze lehet zavarodni tőlük.
De mindenre van gyógyszer ,és már remegve várom a megfázás elleni szerek orrba szájba nyomásával milyen gyors gyógyulást érhetünk el!!!
hetöndöe
Ez a mentalitás Rákosinál volt utoljára etalon,oszt jónapot.
Desischado
@varrólány: Osztom a vélményed. Orrba-szájba nyomatják a reklámokat, de minek? Mindegy, én sem nézem őket. Ennyi.
soljanka
Hülyék. Magyarázza már el nekik valaki, hogy a gyerek az nem hülye, hanem gyerek.
Ez kb, olyan, mint az volt, hogy iskolaköpenyben kell járni, hogy ne ütközzenek ki a különbségek,
mate03
@Cukkini: Szegény ROMHÁNYI forog a sírjában!
világlátó
Talán itt, ezen az oldalon is lesznek érdeklődők az alábbi honlapon található , alaposan elgondolkodtató információk iránt. A reklámpszichológia és a szociálpszichológia fedi egymást.
szabadonebredok.info/az-emberi-psziche-manipulalasa-1-4resz-alan-watt/
kukac50
Minden Fidesz által közölt reklámot is be kellene tiltani!
Magyarország jobban teljesít, ez is egy hazug reklám volt,úgy mint a saját magukat dicsérő reklámok,nagyon rossz a gazdaság politikájuk ezért ér keveset a forint,,rosszabb a helyzet mint Romániában 1 lej 79 forintot ér!
nemkati
@kukac50: A fogyasztóvédelemnek kellene a hazug reklámokat betiltania.
libellle
@kukac50: igen, igazad van. Azt kellene legelösször és egyálltala´n betiltani!!! Ugyanis az
hazug aljas, butitó és gazember.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.