Deutsch Tamás hosszú interjút adott a Népszabadságnak, amelynek egyik legérdekesebb része az, ahogy az RTL Klubról és a reklámadóról beszél.
A reklámadót Deutsch állítása szerint nem az RTL Klubra szabták, ez az RTL Klub saját mártíriumáról kitalált meséjének a része és szerinte a csatorna messze nem akkora szereplője a magyar médiapiacnak, mint azt gondolja magáról.
"Az RTL Klub egójának a mértékét csak egy végtelenhez közelítő természetes számmal lehet leírni. Szóbeszéd szerint az RTL Klub vezérigazgatója csak oldalazva tud bemenni még a legnagyobb csapóajtón is, mert akkora lett az arca, hogy csak így fér el." -mondta Deutsch.
Az RTL Klub kormánykritikussá vált híradójáról is beszélt, erről ez a véleménye:
"Akkora csocseszek vagyunk, mint ide Lacháza, és majd mi jól megmutatjuk nekik – gondolták. De ahogy egy barátom az ilyen helyzeteket sebészi pontossággal le szokta írni: vidáman, nagy átéléssel beszopták a cumit, és csináltak egy olyan híradót, amivel irtózatos mértékben vesztettek nézettséget."
A felmérések egyébként azt mutatják, hogy az RTL híradóját azok is nézik, akik korábban be sem kapcsolták a tévét és nagyjából 50 ezres növekedést értek el a nézettségben.
Deutsch a reklámadót teljesen normális adófajtának tartja, olyannak, mint az áfát, az szja-t vagy bármely ágazati adót a világon. Elismerte viszont, hogy ezt most politikai fegyverként használják.
Mégis mit nem szabad Tompika? Nyereségesen működtetni egy céget? Beszámolni a politikusok megmagyarázhatatlan százmillióiról? Miről szabad szerintetek a médiának tájékoztatnia? Arról, hogy nyílik a pitypang?