Az általános iskola harmadikos osztályosoknak szóló nyelvtan teszten, párosítani kellett a szótagokat úgy, hogy azok helyes szavakat alkossanak. Nem volt más választás, mint a "mu-szály".
Klasszikusnak számító feladat a helyesírás oktatáson belül, hogy teszteken keresztül mérik fel a gyerekek tudását. A különböző szótagok összepárosításával például kiderül, hogy a nebulók felfedezik-e a helyes párokat, tehát rögzülhet a szavak helyes írásmódja.
Tegnap este, egy anyuka mutatta be, harmadikos gyermekének a nyelvtan felmérőjét, amelyen három szónak a helyes írás módjának megfelelő párosítást kellett elvégezni: az első oszlopban szereplő szótagok: "bű", "sza", "mu", míg a második oszlopban ez a három szótag szerepelt: "szály", "bály", "báj".
22 hozzászólásarrow_drop_down_circle
a lányok viszont kézügyesebbek,
a lányok állítólag (tényleg oda van írva a könyvben, hogy állítólag) könnyebben tanulnak olvasni,
a fiúk viszont (nem állítólag) matematikában ügyesebbek
A sietség miatt pedig még a "normálisnál" is több hiba lehet. Persze a tanító nem adhat hibás házi feladatot, ha mégis, akkor ő a hibás! (Ki kellett volna javítania, v. a gyerekekkel kijavíttatni!
Írta: Egy Bizonyos Klik(k)
Ugyanis azzal magyarázni a j használatát mert a szó a németből ered ...hát nem is tudom...:)
A másik érdekessége a dolognak, hogy az ilyen kétszótagú szavak ha értelmes szótagot tartalmaznak akkor a szó is annak irányában kell értelmesnek lennie, Tehát ha j-vel írjuk akkor a száj szó egy egészen más jelentést ad a szónak ez így van a másik két szó esetében is a bűbáj-ban a báj szó az értelme a szabálynál viszont a j zavaró lenne.
Új hozzászólás