Sajtóhírek szerint rendkívüli közgyűlést tart a Budapesti Zsidó Hitközség (BZSH) november elején, az ülés napirendjén szerepel Schwezoff Dávid ügyvezető igazgató menesztése, amelyet a hitközség elnöke kezdeményezett.
Az Index értesülése szerint Tordai Péter, a BZSH elnöke körlevélben tudatta a hitközség tagjaival, hogy fegyelmi eljárást indított Schwezoff Dávid ellen, és kezdeményezte azonnali visszahívását.
A hírportál úgy tudja, az elnök és az ügyvezető igazgató viszonya eddig sem volt felhőtlen. Tordai Péter például a levélben visszautasította Schwezoff Dávid korábbi kijelentéseit, amikor az ügyvezető "hazugnak és mutyistának" nevezte – írta az Index.
Az elnök a Népszabadságnak is megerősítette az információt. A lapnak nyilatkozva hozzátette, hogy Schwezoff Dávid előzőleg őt kérte meg, hogy mondjon le. "Nem tudunk együtt dolgozni" – jelentette ki Tordai Péter.
Schwezoff Dávidot július 3-án választották a BZSH ügyvezető igazgatójává, miután áprilisban lemondott a posztról Zoltai Gusztáv.
Utóbb azonban kiderült, hogy Schwezoff Dávid korábban transzvesztita előadóként és katolikus kántorként is működött, valamint evangélikus egyházi tanulmányokat is folytatott. A Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége (Mazsihisz) elnökök tanácsa szeptemberben felkérte a BZSH-t, hívja vissza tisztéből az ügyvezető igazgatót, egyúttal felszólította, hogy mondjon le.
A testület akkor kiadott állásfoglalása szerint erkölcsileg elfogadhatatlan, hogy legnagyobb taghitközségének ügyvezető igazgatója "bizonytalan és zavaros előélettel, illetve bizonytalan háttérrel rendelkezik".
Tordai Péter az MTI-nek akkor erre úgy reagált, hogy nincs más lehetősége, mint együtt dolgozni Schwezoff Dáviddal a budapesti, illetve a magyar zsidóság érdekében. Hozzátette: "meg van kötve a keze", visszahívásra csak a közgyűlés jogosult. Akkor azt közölte, hogy nem lát okot rendkívüli közgyűlés összehívására. Egyben megismételte korábbi nyilatkozatát, amely szerint Schwezoff Dávid a megtérésével a zsidó törvények szerint a közösség teljes értékű tagjává vált, és nem kérhetik rajta számon a múltját.
19 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Ez diaszpóra egységesítés elég ijesztően hangzik. Nem a keresztények az Isten népe?
Mi az a Tenac könyvei?
Talmud =Tóra a világ az emberiség és a zsidó nép keletkezését mondja el. a könyvekben. Genesis; Exodus; Leviticus; Numeri; Deuteromium. Tanulmányozásához egy élethossz nagyon kevés, lényege a zsidóság emberek feletti jogkör gyakorlása törvénybe foglalásával, a törvények a zsidóság egyeduralmát biztosított betölteni az emberiség felett. (Fajelmélet)
Így már érthető, hogy miért akar minden zsidó zsidó lenni. A tapasztalat viszont azt mutatja, hogy sok zsidó nem elég zsidó ehhez, inkább csak zsidóskodik.
Ez a része is kezd megvilágosodni, hogy mitől lett ez a nép annyira ellenséges az egész világgal, s az egész világ ővelük.
tudat. Talán még ez a legvilágosabb felsőbbrendűség-tudat. Az Ószövetség tanúsága szerint Ábrám kiválasztódik, ősatyává válik; Izsáknak Izrael néven nagy néppé válás ígértetik- s cserében csak hűnek kell lenni az egyetlen igaz istenhez, jahvéhez. Az jobbára az antiszemita érvek tárába tartozik, hogy mindezen kívül mindent szabad a gójok, a nem - zsidó idegenek ellenében,
viszont szinte szemet szúróan létezik egy nép a történelem viharai ellenére- -amit kívülállónak nehéz megmagyarázni. A zsidó felsőbbségrendű tudat a 19. század vége óta vált a legharciasabbá, ez a nacionalizmus jelentkezésével magyarázható. Gazdaságilag országok zsidó felvásárlásával válik tudatosan
ellenszenves tevékenységnek.
De mit ér a virtus, ha a megengedő népek teret engednek a zsidó nacionalizmusnak, amely olyan ügyesen teszi magát nélkülözhetetlenné, hogy a fél világ gazdaságilag adósa lett, s amely egyre hatékonyabb működik a diaszpórák egyesítése érdekében.
megengedett - még az exogám kapcsolat is. A nézetek hamissága abban nyilvánul meg, hogy amikor ezt az archaikus, de nem anakronisztikus, "mi"
tudatot a "tudományossággal" kívánják álcázni. Bibó István és Száraz György Tanulmánya támaszt közérthetően alá.
Új hozzászólás