Sajtóhírek szerint rendkívüli közgyűlést tart a Budapesti Zsidó Hitközség (BZSH) november elején, az ülés napirendjén szerepel Schwezoff Dávid ügyvezető igazgató menesztése, amelyet a hitközség elnöke kezdeményezett.

Az Index értesülése szerint Tordai Péter, a BZSH elnöke körlevélben tudatta a hitközség tagjaival, hogy fegyelmi eljárást indított Schwezoff Dávid ellen, és kezdeményezte azonnali visszahívását.

A hírportál úgy tudja, az elnök és az ügyvezető igazgató viszonya eddig sem volt felhőtlen. Tordai Péter például a levélben visszautasította Schwezoff Dávid korábbi kijelentéseit, amikor az ügyvezető "hazugnak és mutyistának" nevezte – írta az Index.

Az elnök a Népszabadságnak is megerősítette az információt. A lapnak nyilatkozva hozzátette, hogy Schwezoff Dávid előzőleg őt kérte meg, hogy mondjon le. "Nem tudunk együtt dolgozni" – jelentette ki Tordai Péter.

Schwezoff Dávidot július 3-án választották a BZSH ügyvezető igazgatójává, miután áprilisban lemondott a posztról Zoltai Gusztáv.

Utóbb azonban kiderült, hogy Schwezoff Dávid korábban transzvesztita előadóként és katolikus kántorként is működött, valamint evangélikus egyházi tanulmányokat is folytatott. A Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége (Mazsihisz) elnökök tanácsa szeptemberben felkérte a BZSH-t, hívja vissza tisztéből az ügyvezető igazgatót, egyúttal felszólította, hogy mondjon le.

A testület akkor kiadott állásfoglalása szerint erkölcsileg elfogadhatatlan, hogy legnagyobb taghitközségének ügyvezető igazgatója "bizonytalan és zavaros előélettel, illetve bizonytalan háttérrel rendelkezik".

Tordai Péter az MTI-nek akkor erre úgy reagált, hogy nincs más lehetősége, mint együtt dolgozni Schwezoff Dáviddal a budapesti, illetve a magyar zsidóság érdekében. Hozzátette: "meg van kötve a keze", visszahívásra csak a közgyűlés jogosult. Akkor azt közölte, hogy nem lát okot rendkívüli közgyűlés összehívására. Egyben megismételte korábbi nyilatkozatát, amely szerint Schwezoff Dávid a megtérésével a zsidó törvények szerint a közösség teljes értékű tagjává vált, és nem kérhetik rajta számon a múltját.

19 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
KERKA
Semmi keresnivalója nincs ezen a poszton, szégyen, hogy ilyen előélettel odakerült ahol van.
tivoli
"Schwezoff Dávid a megtérésével a zsidó törvények szerint a közösség teljes értékű tagjává vált, és nem kérhetik rajta számon a múltját." Jó, ne kérjék számon, de ez az ember megtestesíti mindazt az antimorált, mellyel még tag sem lehetne egy ilyen közösségben, nemhogy tisztségviselő.
Ha én tisztességes, erkölcsös, magára valamit adó zsidó vagyok, akkor kilépek abból a szövetségből amely ilyen ügyvezetőt ültet a nyakamra.
keresztapa
A zsidó oda igyekszik, és addig, még el nem éri, igyekezetének célját, ha nem érné el célját, akkor nem lenne zsidó, hisz megtért és ezzel zsidóvá vált. A múlt nem érdekes mivel nem volt jövedelmező. Hogyan nem lehet ezt még a zsidó közösségnek sem megértéssel fogadni! Hiszen Zoltai Gusztáv is igyekező!
tivoli
@keresztapa: ma, 12:43
De szépen mondtad!
Világos és érthető. Ilyen ideológia mentén Schwezoff Dávid akár főrabbi is lehetne.
keresztapa
@tivoli: Sokan még nem érzékelik megtérésének igyekezetét, főrabbi cím elnyerése csak egy állomása igyekezetének!
tivoli
@keresztapa: ma, 13:23
Azt akarod mondani, hogy legyen a cél bármily hihetetlen és távoli, minden csak elhatározás és erős akarat kérdése?
sokanvagyunk
Csanád is megtért... - csak szólok, ha új jelölt kell :)
keresztapa
@tivoli: A zsidó előtt nincs hihetetlen, távoli, mert ő a kiválasztott. Értsd, mivel kiválasztott csak ő jogosult vágyát elérni, mivel a vágya és célja akaratán múlik, csak ő az egyedüli, aki azt, elérni, megvalósítani, jogosult; azért kiválasztott.
Hiszen megtestesült a szentlélek erejéből zsidóként emberré lett!
tivoli
@keresztapa: Ez nekem egyre jobban tetszik..
tivoli
Viszont felvet egy súlyos ellentmondást: Miért elégedetlenkednek és siránkoznak mégis feszt?
keresztapa
@tivoli: Az elégedetlenségük azon okból fakad, hogy vágyukat, hogyan?, céljukat mikor?, lesznek- e emberi léptékkel, képesek elérni! Akik elgondolásukkal, hatalmi vágyukkal szemben mer menni, legyen az személy, csoport, nemzet, vagy állam, az mind alávalóvá válik. Akik velük egyet értenek, támogatják világuralmi törekvéseiket, azok is csak addig partnerek, még a támogatás biztosított. Ha nem akkor nácik, fasiszták, jelzőkkel illetik ajvékolásuk az isteni magasságig terjed, ahol igazságot csak ők érdemelnek.
tivoli
@keresztapa: Most, hogy mondod, egyre jobban megvilágosodok! Sok minden történés kezd a helyére kerülni. :-))
Nem lehetne mindegyiknek világuralmi törekvése ezt tudhatnák, miért van mégis, hogy úgy viselkednek mintha erre törekednének?
keresztapa
zsidó indentitás a talmud. A zsidó nép a többi néptől való elkülönülésének a parancsolata és ezek a törvényes rendeletek segítettek abban, hogy Isten népe a diaszpórát is egységesítve Tórára ( Mózes 5 könyve) Talmud ideológiai tanulmányozására koncentrál és a Tenac könyveit nem tartja fontosnak mely nem tudatosítja a a zsidóság kiválasztottságát, egyedi szinten úgy mint a Talmud.
tivoli
@keresztapa: Itt kezdek elficamodni.
Ez diaszpóra egységesítés elég ijesztően hangzik. Nem a keresztények az Isten népe?
Mi az a Tenac könyvei?
keresztapa
Elficamodás kikerülésére, alapvető tudnivaló, hogy a vallás, a hit alapja, mely vallás mit hisz a vallásában. (Hiszek az egy szent, katolikus és apostoli Anyaszentegyházban, vallom az egy keresztséget a bűnök bocsánatára stb)
Talmud =Tóra a világ az emberiség és a zsidó nép keletkezését mondja el. a könyvekben. Genesis; Exodus; Leviticus; Numeri; Deuteromium. Tanulmányozásához egy élethossz nagyon kevés, lényege a zsidóság emberek feletti jogkör gyakorlása törvénybe foglalásával, a törvények a zsidóság egyeduralmát biztosított betölteni az emberiség felett. (Fajelmélet)
tivoli
@keresztapa: Szóval a Talmud egyenesen felszólítja az ő híveit, hogy kövessék az (zsidó)ember az ember felett ideológiáját.
Így már érthető, hogy miért akar minden zsidó zsidó lenni. A tapasztalat viszont azt mutatja, hogy sok zsidó nem elég zsidó ehhez, inkább csak zsidóskodik.
Ez a része is kezd megvilágosodni, hogy mitől lett ez a nép annyira ellenséges az egész világgal, s az egész világ ővelük.
keresztapa
@tivoli: Nagyon szakszerűen értelmezed a zsidó mentalitást, a felsőbbrendűség
tudat. Talán még ez a legvilágosabb felsőbbrendűség-tudat. Az Ószövetség tanúsága szerint Ábrám kiválasztódik, ősatyává válik; Izsáknak Izrael néven nagy néppé válás ígértetik- s cserében csak hűnek kell lenni az egyetlen igaz istenhez, jahvéhez. Az jobbára az antiszemita érvek tárába tartozik, hogy mindezen kívül mindent szabad a gójok, a nem - zsidó idegenek ellenében,
viszont szinte szemet szúróan létezik egy nép a történelem viharai ellenére- -amit kívülállónak nehéz megmagyarázni. A zsidó felsőbbségrendű tudat a 19. század vége óta vált a legharciasabbá, ez a nacionalizmus jelentkezésével magyarázható. Gazdaságilag országok zsidó felvásárlásával válik tudatosan
ellenszenves tevékenységnek.
tivoli
@keresztapa: Írásod első részében említett mentalitás, felsőbbrendűség tudata nem csak a zsidóknál van jelen, hanem minden nép sajátja. Minél inkább leigázottak, a belső ellenállásuk annál erősebb. Lásd a pl. a Büszke Magyart, Attila legendával, a Honfoglalással, a Csodaszarvassal, Fehérlófiával, s még jónéhány legendával. S mindez virtusból, nem csak a kereszténység és nemcsak Istenhittől való függésből eredően.

De mit ér a virtus, ha a megengedő népek teret engednek a zsidó nacionalizmusnak, amely olyan ügyesen teszi magát nélkülözhetetlenné, hogy a fél világ gazdaságilag adósa lett, s amely egyre hatékonyabb működik a diaszpórák egyesítése érdekében.
keresztapa
@tivoli: a nemzet érzületéhez azt kifejező; virtus, büszkeség, a versengés, a győzni akarás minden nemzet sajátossága, egészséges küzdelem, mely tisztességes úton valósulhat meg, mely találkozik az ember igazságérzetével. Viszont nem irányul az egyedüli kiválasztottsághoz,, felsőbbrendűség alátámasztására. A felfogásuk lényege az , hogy a mi - zsidó egysége, ennek a fennmaradása fontosabb, mint az idegenek léte;ennek érdekében a mi - csoporthoz tartozó egyednek minden
megengedett - még az exogám kapcsolat is. A nézetek hamissága abban nyilvánul meg, hogy amikor ezt az archaikus, de nem anakronisztikus, "mi"
tudatot a "tudományossággal" kívánják álcázni. Bibó István és Száraz György Tanulmánya támaszt közérthetően alá.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.