Az MTVA Sajtóosztálya fogalommá vált a magyar újságírók körében, hiszen finoman szólva is nem túl kedves stílusban válaszoltak a feltett kérdéseikre. Ezt mi magunk is tapasztaltuk, mikor arról érdeklődtünk, milyen megfontolásokból tartják jó ötletnek, hogy az adófizetők pénzét horoszkóp rovatra költik többek közt. Most a Sajtóosztály egészen döbbenetes módon jelentette be, hogy külsős cég veszi át a munkájukat.
Történt ugyanis, hogy az Index újságírója rákérdezett a kiszervezésre, amely levelet az MTVA Sajtóosztálya nemes egyszerűséggel kiposztolta a Facebookra és ott közölte a válaszokat. Íme:
Ez érthető módon annyira nem jött be az Index újságírójának, aki ezt jelezte válaszlevelében, melyben az esettel kapcsolatban még két kérdést feltett. Talán nem lepődnek meg, de az MTVA Sajtóosztálya ezt is kiposztolta Facebookra:
Később egyébként valóban reagáltak a kérdésekre és azokat a válaszokat is publikálták Facebookon, amik az alábbiak voltak:
1.kérdés
A nyertes ajánlattevő feladatai:
1. Sajtónyilvánosság megteremtése és gondozása
2. Sajtóadatbázis kezelése, bővítése, karbantartása
3. PR tartalmak menedzselése, PR-kampányok szervezése, tematikus megjelenések koordinálása
4. Sajtóközlemények, háttéranyagok írása, a közmédia egyes tartalmainak kiajánlása a sajtónak, műsorok, műsorsorozatok kommunikálása, műsorelőzetesek, epizódismertetők kiküldése a sajtó felé
5. Képernyősök személyes márkaépítése
6. Sajtó-kapcsolattartás
7. Sajtóesemények, sajtótájékoztatók, sajtóbemutatók, sajtóvetítések szervezése
8. Közönségrendezvényekhez kapcsolódó sajtókapcsolatok kezelése
9. Külső szervezésű eseményeken, fesztiválokon való részvétel koordinálása
10. A közmédia egyes kiemelt tartalmaihoz PR célú kreatív anyagok készítése
2. kérdés
Közvetlen ajánlattételi felhívás megküldésével indult a közbeszerzési eljárás, ezért annak nincsen hivatkozási száma.
A történetben egyébként maga az MTVA új sajtófelelőse, a Trinity Communications is érdekes. Ezt ugyanis az a Kuna Tibor alapította, aki az Index összefoglalója szerint a Fidesz-frakció kabinettitkára volt 2003-2008 között, utána megalapította a Young & Partners nevű kommunikációs céget, ami egy év alatt közel hússzorosára (!) növelte éves forgalmát. A 2010-es kormányváltás után a Közgép, a Miniszterelnökség és számos minisztérium mellett még a kormány stratégiai partnerei is a Young and Partnersszel dolgoztattak.
A Trinity International Communications Kft.-t Kuna 2010-ben alapította Heliopolis Consulting Tanácsadó és Szolgáltató Kft. néven. Később 2014-ben – mikor Trinityre váltották nevüket – már 250 milliós árbevételt produkáltak.
Köszönjük !