A kormány 444.hu által megszellőztetett vonatritkítási terveiből az olvasható ki, hogy a MÁV gazdaságossági problémáit elsősorban azzal lehet orvosolni, ha nem jár a vonat. A jelenlegi tervek szerint jövőre összesen évi 5 millióval kevesebb kilométert futnának a szerelvények, ami 2014-hez képest 7%-os vonatritkítást jelentene.
Részleteket még nem lehet tudni, csak egy szakportál információiból és egy parlamenti kérdésváltásból lehet következtetni a járatritkításokra, mert abban a miniszter is elismerte, ezeket indokoltnak tartja.
A szakma szerint egyébként a minőség nem, a várakozási idő viszont növekedne a ritkítással, ami kifejezetten csökkentené a vasút versenyképességét a más közlekedési eszközökkel szemben.
A nagy nehezen bevezetett ütemes menetrend mellett kifejezetten nőhet az utasszám és a bevétel is, mert a vasúton nem maga a vonat mozgatása, hanem az infrastruktúra a drága, a megbízható, rendszeres járatindítás pedig utasokat vonz. A 444.hu szerint is tulajdonképpen arról van szó, hogy
ha kétszer annyi vonat közlekedik, fele annyi lesz egy kilométer díja.
Márpedig Magyarországon még mindig ez alapján mérik, hogy a MÁV-nál mi mennyibe kerül.
53 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Európában mindenhol az utakról a vasútra terelnének minden szállítást.
Itt meg ritkítanak"
Ez a vonatjárat ritkítás azért történik, mert már az autóbuszjáratokat is megharmadolták sok helyen, amúgy se kujtorogjon a jónép szolgálja helyette a helyi földesuraikat.
Mikor az mszp ritkítani akarta a nyíregy-záhony közti kihasználatlan vonatokat , akkor a fidesz ész nélkül nekiment.
Na most megcsinálják ők. Pedig ezek a vonatok akkor is üresen futottak amikor az mszp akart ritkítani.
Új hozzászólás