A kormány 444.hu által megszellőztetett vonatritkítási terveiből az olvasható ki, hogy a MÁV gazdaságossági problémáit elsősorban azzal lehet orvosolni, ha nem jár a vonat. A jelenlegi tervek szerint jövőre összesen évi 5 millióval kevesebb kilométert futnának a szerelvények, ami 2014-hez képest 7%-os vonatritkítást jelentene.

Részleteket még nem lehet tudni, csak egy szakportál információiból és egy parlamenti kérdésváltásból lehet következtetni a járatritkításokra, mert abban a miniszter is elismerte, ezeket indokoltnak tartja.

A szakma szerint egyébként a minőség nem, a várakozási idő viszont növekedne a ritkítással, ami kifejezetten csökkentené a vasút versenyképességét a más közlekedési eszközökkel szemben.

A nagy nehezen bevezetett ütemes menetrend mellett kifejezetten nőhet az utasszám és a bevétel is, mert a vasúton nem maga a vonat mozgatása, hanem az infrastruktúra a drága, a megbízható, rendszeres járatindítás pedig utasokat vonz. A 444.hu szerint is tulajdonképpen arról van szó, hogy

ha kétszer annyi vonat közlekedik, fele annyi lesz egy kilométer díja.

Márpedig Magyarországon még mindig ez alapján mérik, hogy a MÁV-nál mi mennyibe kerül.

53 hozzászólásarrow_drop_down_circle

zöldszem
...majd a felcsúti kisvasút...tömött vasúti kocsik, tömött stadion...
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Bercifiu
Senki nem jár vonaton, a MÁV már bezárhat
1magyar
Két kocsit indítanak és 5-6 utas ül rajta.
1magyar
Ja és drágább a jegy ugyanazon helyről másik adott helyre mint a busz.Ezt akkor fogják használni ha ingyen lesz mindenkinek.
Jobb lenne, mert nem környezetszennyező.
Csizmás Kond
A vasút egy célirányos szállítóeszköz ami csak akkor működik tökéletesen ha a vonalmentén működik a gazdaság.
zöldszem
...majd a felcsúti kisvasút...tömött vasúti kocsik, tömött stadion...
pbalage
gondolom most ugyanolyan nagy fideszes demonstrációk lesznek a bezárás ellen,
mint amikor ugyanezt a szocik akarták megcsinálni 2009-ben.

"A Fidesz határozottan elutasítja a mintegy kétezer kilométernyi vasútvonal megszüntetéséről nyilvánosságra került tervet. Fónagy János, a párt szakpolitikusa múlt heti sajtótájékoztatóján úgy vélekedett, hogy a vasútvonalak bezárása alapvetően ellentétes Magyarország, a magyar emberek, a magyar gazdaság érdekeivel." (2009)
Jankó123
2010 óta azt várom, hogy minden megszüntetett szárnyvonalon újraindítják a forgalmat, erre fel csökkentik a járatokat!?
:-)))
zöldszem
@pbalage: Azaz átkozott Google, na az a hibás, a dög mindent megjegyez...+ Soros, Gyurcsány Bajnai, EU, meg az USA...
Szókrakész
"Vonatritkításra készül a kormány"

És kormányritkításra mikor készül már egy vonat?
Január
Túl sokan élnek a világon a közutakra terelt közlekedésből, aztán nem tudunk mi sem mit kezdeni a környezetszennyezéssel. Ma pl Magyarországon még ipar sincs jóformán, de környezetszennyezés annál inkább, s járhatnak az emberek a légzőszervi megbetegedések miatt az orvoshoz. Valaki azért odafigyelhetne erre a jelenségre, mert nem csak a dohányzás káros az egészségre, hanem a közlekedés légszennyezése is.
Ez pedig a vasúti forgalom közutakra terelése miatt is jött létre.
Mi a rentábilisabb gyógyítani a betegeket, és nagy energia hordózó fogyasztás miatti nagyobb adóbevétel, vagy egészséges emberek- kevesebb gyógyítási költsége, kevesebb energia hordozói adóbevétel mellett?
solidedge
Viszont cserébe a MÁV vonatpótló gyalogtúrákat indít.
Mobil123
Na hát csak nem ??? Pedig a mocskos szocik amikor ezt csinálták mekkora balhé volt !!
justhpeter
@Szókrakész: Na ez lenne az igazi. Akármennyibe kerülne a jegy, a vonat biztosan zsúolt lenne.
Butautáló
@Csizmás Kond: Ne dumálj álokos baromságokat, arra mondj valamit amit @pbalage idézett!
"A Fidesz határozottan elutasítja a mintegy kétezer kilométernyi vasútvonal megszüntetéséről nyilvánosságra került tervet. Fónagy János, a párt szakpolitikusa múlt heti sajtótájékoztatóján úgy vélekedett, hogy a vasútvonalak bezárása alapvetően ellentétes Magyarország, a magyar emberek, a magyar gazdaság érdekeivel." (2009)
Csizmás Kond
@Butautáló: az az álokosság amikor olyant állítasz amiről gőzöd sincs...miért is döntött a Fidesz a vasút fenntartása mellett ?...mert hogy olvaslak a politikai maszlagon kívül egyéb nemigen ragad rád.
Mézike
@Csizmás Kond: Nem álokosság!
@Butautáló: -nak igaza van.
Akkor a fidesz igen ellene volt a vonalak megszüntetésének. Eredmény itt a Nyíregyháza és Záhony között reggel 5-este 11 -ig óránként indulnak vonatok ÜRESEN!
Most kezdenek gondolkodni, nem jól van ez így...
Butautáló
@Csizmás Kond: Nem sikerült válaszolnod! Csak terelsz megint! Ha a fenntartása mellett döntött, akkor ez most mi? Én tudom, miért mondták azt 2009-ben! Vajon Te is?
Csizmás Kond
@Mézike: ...akkor te mond el miért is döntöttek a vonalak megmaradása mellett...
Mézike
@Csizmás Kond: Azír mer' a fidesz kormányrakerülésekor még nem akart a szájából se@@et csinálni.
Vártak vele pár évet. de aszitték senki nem emlékszik rá...
Csizmás Kond
@Butautáló: ja terelek...te meg nyögöd mert fingod sincs...
..pedig egyszerű...azért hogy azzal is ne növeljék a munkanélküliséget.
Ma amikor minden udvaron két autó áll akkor már tényleg nincs értelme működtetni csak a kedvezményezettek miatt.
Akkor próbálták megmenteni, ma már nincs értelme.
Csizmás Kond
@Mézike: ...és ha nem akart akkor most miért csinálna ?
Mézike
@Csizmás Kond: Monnyuk ezt neked jobban kellene tudni, kicsit jobban jobbra húzol mint én.
Butautáló
@Csizmás Kond: Ez volt a valódi FideSS-nyaló válasz! A valóság más Kisfiú! Az akkor is logikus lépés volt és ma is az! A Fityszar csak azért mondott ellent akkor, mert nem volt olyan dolog egy sem, amiben ne az ellenkezőjét mondta volna akkoriban! A jó, indokolt döntések ellen is, ha a kormány ötlete volt! Mindenféle gondolkozás nélkül! Már akkor is leszarták nagy ívben az ország érdekeit, a helyes gazdasági megoldások figyelembevételét! Csak a hatalom megszerzése volt a cél! Csak az, mindenek felett!

Nem áll minden udvaron két autó, SZEGÉNYSÉG van vazze! Amúgy ma nem számít, ha pár vasutas munkanélküli lesz? Ja várj,azt kitalálom! Lesz nekik fasza közmunka! Én bedobnálak közéjük egy fél órára...
Csizmás Kond
@Mézike: Egész életemben abba igyekeztem hogy megértsem a körülöttem zajló dolgokat...tehát nem rinyálni hanem gondolkodni.
nezelodo
Hülyeségeket állítanak néhányan! Hogyan zárnának be vasútvonalakat, hiszen Orbán a gaz szocik ármánykodása során bezáratottak közül újranyitotta ezeket, a választási ígérete szerint. Ugyancsak, ahogy megígérte nagy hangon, újra működnek a bezárt kisposták is.
Csizmás Kond
Ez a hozzászólás törlésre került. Többszöri törlés a felhasználó kitiltását vonja maga után.
Csizmás Kond
@Mézike: ..ha nem érteném én is rinyálnék...:)
Mézike
@Csizmás Kond: Én nem rinyálok.
Én gondolkodom.
Volt egy jó gondolata az mszp-nek néha megesik...
a fidesz elvből nekiment.
Most megcsinálja.
Ez a fidesz logika.
ellenzékben nagypofáskodni, kakit kavarni. Kormányon mindent megcsinálni amit ellen tiltakoztak.
Butautáló
@Csizmás Kond: Megint nem válaszoltál! Hülyébb vagy hozzá, mint amilyennek engem tartasz! Csak nyomod a rizsát de érdemben nem tudsz nyilatkozni! Dolgozz meg a pénzedért és győzz meg!
Csizmás Kond
Ez a hozzászólás törlésre került. Többszöri törlés a felhasználó kitiltását vonja maga után.
Butautáló
@Csizmás Kond: Értelmes ember vagy! Ezt a vitát buktad Kisfiú! Ennyit érsz!
sasi1115
"Emlékezetes: az MSZP vezette kabinet 38, összesen 800 kilométernyi vasúti mellékvonalat számolt fel, a Fidesz egyik választási ígérete pedig az volt, hogy ezeken újra fog indulni a közlekedés. Ez végül mindössze egy szárnyvonalon teljesült. A 2012 tavaszán – tehát már a második Orbán-kormány idején – kihirdetett menetrend ugyanakkor az addigi 3000-ből 400 járatot szüntetett meg, ami a most várható hatszázalékos ritkítás több mint kétszerese, 13 százalék volt."
A kényes ízlésű nyaloncoknak itt a hiteles jobboldali hírportál:
mno.hu/belfold/kevesebb-vonat-fut-majd-a-sineken-1313864
A gyengébbek kedvéért, akik nem értik: 38-at ígértek hogy visszaállítanak és sikerült ebből egy egész darabot visszaállítaniuk.
Indulhat a szánalmas magyarázkodás és a terelés...
Mézike
@Csizmás Kond: Cirmi!!!
Mi az hogy ügyes? Én okos vagyok, szép vagyok, kedves, vagyok...
Na! :-)
Csizmás Kond
Ez a hozzászólás törlésre került. Többszöri törlés a felhasználó kitiltását vonja maga után.
Csizmás Kond
@Mézike: ...azokat már azelőttről tudtam...:)
Butautáló
@Csizmás Kond: A helyesírás is az intelligencia egyik mutatója! Hasonlítsd össze a kettőnkét!
Amúgy megint nem sikerült a témáról "rinyál"-nod! Nem megy ez Neked Öcsi! Csak egy, a képfeltöltés.hu-ról ideillesztett kép a perverziódról! Menj és vedd meg a Dörmögő Dömötört...
papa.49
Egy biztos két hete vonattal kellett Debrecenbe utaznom, és meg kell mondani a záhonyi vonaton Szajolban kb. 5 voltunk a kocsiba, és ez kis ingadozással kitartott Debrecenig, ezen nincs mit megmagyarázni, és reggel 6 órakor indult ez a vonat...
Szókrakész
Európában mindenhol az utakról a vasútra terelnének minden szállítást.
Itt meg ritkítanak.

Most vagy nekünk van az európainál sokkal sűrűbb járatrendszerünk és fullra sőt túlontúl kiépített vasútrendszerünk, vagy szembemegyünk Áder Fa- és Földölelgető "politikájával", vagy "ekkora" gazdasághoz felesleges a MÁV és a kisvasutak is el tudják látni ezt a szerepet?
Vagy én nem értek hozzá, én nem látom jól?

Telefonos vagy közönség segítséget kérek és felezem a tétet.
cs.n.
Évek óta ritkítják a járatokat, még olyan helyen is, ahol két település között csak k. nagy kerülővel lehet közúton eljutni. Minden szarra vannak bőségesen milliárdok, kormánykommunikációtól kezdve stadionokig, ezekhez képest aprópénz, amit lefaragnak ezekkel a csökkentésekkel. Az meg nem számít, hogy ezzel egy csomó emberrel basznak ki. A szocik is f.szok voltak, de ők legalább nyíltan voltak azok, nem ilyen sunyin. :)
nyanya001
@cs.n.: És mekkora pofát nyitott akkor ellenzékben a Fidesz !
Aztán mikor hatalomra kerültek, akkor tessék lássék megnyitottak egy két vonalat.
cs.n.
@nyanya001: Igen, emlékszem Gaskó Pityu "gördülősztrájkrára", akkor nagyon ellene volt a vasúti leépítéseknek a Fidesz. Most apránként ugyanazt csinálják, amit anno nagyon elleneztek, így nem olyan feltűnő. Csak annak, aki arrafelé utazik (vagyis utazna, ha tudna, de még a szárnyvonalon is csak félig megy a vonat, utána oldja meg maga. Busz nincs, se taxi, mehet gyalog a szántáson keresztül, vagy vár 4-5 órát a következő vonatra, ami végigmegy.)
Fradigege
Amikor Kóka Jancsi fejéből ez kipattant, az első sorban visítottak ezek.
Desischado
Akkor ordibáltak, mert ellenzékben voltak, most meg aljadék módon sunyiban bezárják a vasútvonalakat! Hány vasutasnak szűnik meg a munkája? Hány emberrel tolnak megint ki?! Ritka mocsok egy banda ez!
Lepényleső
Munkahely ha volna,ahová ingáznának emberek,akkor volna utas,aki közvetlenül fenn-
tartaná a vasutat. A cél viszont az,hogy röghöz kötve tartsák az embert,a közmunka
bilincsében. Ez a mai Magyar szabadság - 2015,mehetsz,de nincs miből,és mivel.
eszegfu
@Lepényleső: Azt hiszem Nálad a pont!! Nincs munkahely... ezért lassan a klf. szolgáltatók is csökkennek, majd megszünnek. Valóban szinte minden összefügg mindennel, önállóan semmit sem lehet "vizsgálni"!
nezelodo
"Szókrakész
Európában mindenhol az utakról a vasútra terelnének minden szállítást.
Itt meg ritkítanak"

Ez a vonatjárat ritkítás azért történik, mert már az autóbuszjáratokat is megharmadolták sok helyen, amúgy se kujtorogjon a jónép szolgálja helyette a helyi földesuraikat.
Mézike
@papa.49: Én is erről beszéltem cirminek.
Mikor az mszp ritkítani akarta a nyíregy-záhony közti kihasználatlan vonatokat , akkor a fidesz ész nélkül nekiment.
Na most megcsinálják ők. Pedig ezek a vonatok akkor is üresen futottak amikor az mszp akart ritkítani.
hetöndöe
@Csizmás Kond: Csak érdekességként említeném, hogy ellenzékből a Manyup megtakarításokat is nyálverve féltették a szoci kormányzástól,majd nemes egyszerűséggel ellopták azt.
Csizmás Kond
@hetöndöe: Nemtudom ellopták-e viszont ha nem lépik meg ezt ma te nem kapnál nyugdíjat.
perfekt
Van egyszerűbb megoldás is.Mikor az egyes állomáson összegyűlnek az utazni vágyók-az arra a célra alkalmazottak jelentik a végállomásnak, s indítják a szerelvényt,de csak heti néhány alkalommal.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.