A magyar autóipar hazai hozzáadott értéke az autóipari exporton belül nagyon alacsony, mindössze 39%, amivel a vizsgált öt ország közül az utolsó helyen állunk, mutat rá a Morgan Stanley elemzése. A lista másik végén Románia helyezkedik el, ahol ez az arány közel kétszer akkora, 75% – írja a portfolio.hu.
A Morgan Stanley egyik friss elemzésében a kelet-közép-európai országok autóiparának jellemzőit vizsgálta. A GDP-arányos autóexport szempontjából a vizsgált öt ország közül Magyarország a maga 3,6 százalékával a középmezőnyben helyezkedik el: a szlovák és cseh exporton belül 10 százalék feletti, míg a románoknál és a lengyeleknél 2 százalék, vagy az alatti ez az arány.
Ami ennél sokkal érdekesebb, az a hazai hozzáadott érték alakulása az egyes országok esetében. Minél magasabb, annál nagyobb a belföldi szektor hozzájárulásának mértéke a végtermékhez, ami aztán elhagyja az országot.
Magyarországon minden 100 egységnyi autóipari export csupán 39 százalékát teszi ki a hazai ipar hozzáadott értéke, a maradék 61 százalék külföldön rakódik rá. Ezzel szemben Romániában például a belföldi szektor 75 százalékban felelős a végső produktum értékének előállításában. A lista szerint a lengyelek, a csehek, de még a szlovákok is valamivel előttünk helyezkednek el.
22 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Így nem csoda, hogy van különbség a sorrendben.
Ugyanis ennek a mi vezetőink az oka és nem a román vezetés.
A miénk meg...
Életminőségben 28-ból 27...csak Bulgária van mögöttünk...
kepkezelo.com/images/9pd1yo7x5rx3biqwqaml.png
Ami viszont irigységet vált ki, hogy Románia megelőzött a korrupció elleni "harcban", sokkal becsületesebb politikusaik vannak és a sittre küldött, valós börtönre ítélt korrupt politikusok számában.
Mákból.
Nálunk meg dumákból.
Mindennap harcolunk a multik és az EU ellen.
EU-s pénzek nem lenének a magyar gazdaság picsába sem lenne
Új hozzászólás