A tananyagot soknak tartják, a lexikális tudásanyagot még inkább a magyar középiskolások. Sokkal inkább tanulnának arról, hogyan kell főzni, egy csekket befizetni, vagy egy adóbevallást elkészíteni, mint a különböző háborúkról. Egy nemrég készült felmérés szerint a diákok negyede külföldön szeretne továbbtanulni, mert több fizetést és jobb karriert remélnek, mintha itthon járnának egyetemre.
Forrás:
Abcúg
RSS tartalom,
A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
Azóta rájöttem, hogy a lexikális tudásnak két haszna is van. Az egyik, hogy fejleszti a memóriát. A másik, hogy rejtett tudás, mert sosem tudja, hogy az életben mikor veszi hasznát. Mert amit megtanult az ember, annak egyszer hasznát veszi. Persze, ha nem issza, vagy drogozza el az eszét.
Én a legnagyobb hibának azt tartom az oktatásban (és a tanáron rengeteg múlik!) hogy nem a tudás szerzést szerettetik meg a gyerekekkel. Nem bemagoltatni, feleltetni, dolgozatokat irogatni kellene, hanem kedvet csinálni. Egy jó tanár a legunottabb tananyagot is élvezetessé tudja tenni.
És ezt tapasztalatból mondom.