Csak a tanárok 22,7 százaléka használná szívesen jövőre is a kísérleti tankönyveket – derült ki az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet általunk megismert jelentéseiből, amelyek pedagógusok visszajelzései alapján készültek – írja a Magyar Nemzet.
Az értékelésben részt vevő pedagógusok véleményüket többek között kérdőívek kitöltésével, munkanapló vezetésével és interjúk révén mondhatták el, de a kutatók gyerekekkel is beszélgettek a tankönyvekről. A kutatások során az OFI a tankönyv minőségére vonatkozó értékelések mellett arra is kíváncsi volt, hogy a tanárok szívesen tanítanának-e a könyvekből jövőre.
A pedagógusoknak átlagosan mindössze 22,7 százaléka mondta azt, hogy jövőre is szívesen tanítana a könyvekből, 55 százalékuk ehhez a tankönyv átdolgozását szabta feltételül, míg 22,3 százaléknyian egyáltalán nem használnák többé a taneszközt.
Tragikus a könyvek elfogadottsága. Az elsős környezetismeret-tankönyvre a tanárok mindössze 7 százalékuk mondta, hogy jövőre is szívesen használná, a másodikost, pedig a 21%-uk,
Én az idén biztos, hogy nem írok (kötelező) többoldalas tankönyv értékelést az OFI-s könyvekről, mert eddig sem vették figyelembe a visszajelzéseket. Most meg egyszerűen támadásnak veszik az igazi szakmai hibákat is.