A videón látszik, hogyan alakulna át a közlekedés, ha lebontanák a Nyugati térnél lévő felüljárót.
Második helyet ért el a Magyar Mérnöki Kamara Mérnöki Innovációt Támogató Alapítványának pályázatán Dohány Máté, aki azt mutatta meg, hogyan alakulna át a környék közlekedése, ha lebontanák a Nyugati térnél lévő felüljárót.
Mint írja: „A felüljáró megtartása mellett szóló legfontosabb érv, hogy nélküle nem lehet ugyanakkora közúti kapacitást biztosítani a téren. Ez önmagában igaz, viszont ez az ötlet bebizonyítja, hogy ha a Nyugati térrel együtt a Podmaniczky út – Teréz körút csomópont is átalakul és emellett kisebb hálózati beavatkozások is történnek (Szobi utca, Szondi utca), akkor a teljes rendszer a mai közúti kapacitást képes biztosítani”.
A felüljáró lebonátásnak ötlete már többször felmerült, nyáron Vitézy Dávid is írt róla, szerinte azonban noha „a Nyugati-felüljáró régóta napirenden van és indokolt is, de csak a 14-es villamos a Lehel tértől a Deák térig tervezett meghosszabbításával együtt lenne értelme”.
Címlapkép: Youtube
19 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Nagyapám haveri körébe tartozik az a mérnök ember, aki a felüljáró kivitelezéséért felelős volt. Tőle tudni, h a hídelemek legyártatásánál a méretek a síkban számolt arányokban adták meg, az ív görbületével nem számoltak. Ezért az utolsó elem beillesztésénél volt vmi 40 cm-es folytonossági hiány. Egy kóbor újságíró arra járt, meglátta és felfújták a törit. Ez még a Kádár-rendszerben volt. Ma méhszaros beruházásainál ilyen biztosan nem lenne.
Ez a felüljáró nem csak hasznos, hanem kortörténeti dokumentum is...
Ha már bontják, helyére nem lehetne egy 20 méteres orbán szobor? Vagy Werbőczy, esetleg Mindszenty vagy Tomori Pál? Talán még Szálasi is szóba jöhetne...
Az kihívás az volt, hogy ezen a hídon próbáltak ki egy újfajta ipari ragasztót, ami igencsak világelső volt...na ezt kellett visszabontani egy darabig.
A főmérnököt példásan megbüntették, mert a párt szóban megdorgálta, és arra a negyedévre nem kapott prémiumot.
-a felüljárót el kell bontani, pénz nem számít..
-de főnök, mért?
-este mondta az asszony, hogy nem tetszik neki, sőt a barátnőinek sem...
-értettem, el lesz bontva, ha törik, ha szakad...
-na, ezt szeretem.
"akinek kenyerét eszed,annak nótáját énekled." ;-)
Az elektromos autókat pedig sehonnan sem lehetne nagyon sokáig kizárni. Kell egy kifutási idő azoknak is, úgy 50 év. Azt pedig már nem érjük meg. (Én legalábbis.)
A gyalogosforgalmat pedig földfelszínre helyezni. Hiszen miattuk "szép" az épített környezet.
A kedves nem-rokon rokonyok szemét szúrja
Az egy dolog, hogy Orbán és Dávidka nem egyetlen közös mániája, hogy „le a Nyugati téri felüljáróval”. Szerintük ronda, szerintem se szép. Szerintük nem érdemes átalakítani, én nem tudom. Szerintük nélküle is megoldható a közlekedés, szerintem kérdéses.
Meg kell jegyezzem, hogy ez nem az egyetlen dolog, amiben a józan ész nagyon más mint az ő mániáik. Azonban a dolognak az igazi poénja az az a videó, amit az indavideón tettek közzé.
auto.indavideo.hu/video/Ilyen_lehetne_a_Nyugati_ter_feluljaro_nelkul
Nos túl azon, hogy Dávidka tudatlansága (és akkor finom voltam, mert inkább a családi vonás a gátlástalanság a helyes kifejezés) egyik ékes példájaként a Kis-Körúton visszaállítandó villamost is tartalmazza, más kapcsolódó lenyűgöző baromságot is tartalmaz. Igen az új villamos lejárója. Tessenek jól megnézni hova tervezték!!! =))
A környéket kevésbé ismerőknek: az biza ütközik a metró tér felőli kijáratával!!!
A Külügyminisztérium lehetne Hatvanban, (ott külön futsalpálya stadion is épülhetne mindjárt három, h a palaoi nagykövet is tudjon játszani, ha hazarendelik), Aztán Cegléden az (I)gazságügyi Minisztérium, a Kúria meg kitelepülne vhová Szob körül. A Várat hermetikusan le lehetne zárni, az alagúron csak a király közlekedne.
Új hozzászólás