Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter már régóta szorgalmazza az elektromos autók vásárlásának újfajta támogatását, melyekről pénteken újabb konkrétumokat közölt. Ha ez a belengetett formában valósulna meg, az alapvetően bolygatná fel az autópiacot.

Új autóvásárlási támogatás jöhet hamarosan Magyarországon

Fotó: freepik.com

Nagy Márton már több hónapja hangsúlyozza, Európának újfajta, az elektromos autóvásárlást ösztönző támogatási programra van szüksége. Februárban több alkalommal úgy fogalmazott, jöjjön létre egy új közös uniós program, amely az elektromos autók dedikált támogatását célozza mind fogyasztói mind pedig gyártói oldalról. Szerinte azért is szükséges uniós szintű elektromosjármű-vásárlásösztönző program, mert az USA-val és Kínával szemben Európában nincs egységes ösztönző program, amely versenyelőnyt biztosítana az európai gyártású elektromos autók számára – írja a Portfolio.

Az elektromos autókat előállító gyárak, illetve az akkumulátorgyárak hoznák helyzetbe a magyar gazdaságot

A magyar gazdaság szempontjából a hazánkban megtelepült, elektromos autókat előállító gyárak és akkumulátorgyárak miatt lenne főként előnyös egy ilyen program.

Nagy Márton tárcavezető pénteken a Magyar Bankszövetség rendezvényén a program kapcsán kiemelte: Magyarország az Európai Unió soros elnökségét szeretné felhasználni az elektromobilitás támogatására, ami európai szintű infrastruktúra-fejlesztést, vállalati támogatást és lakossági ösztönzést egyaránt jelentene. "Ezzel kapcsolatos javaslatainkat oda fogjuk tenni minden uniós tagállam asztalára" – mondta. Majd konkrétumokat is említett beszédében.

Az új és a használt elektromos autók vásárlását is ösztönöznék

Nemcsak az új, hanem a használt elektromos autók vásárlását is ösztönöznék, aminek kulcseleme lenne egy olyan szabvány kialakítása, ami felfedné, milyen állapotban van a használt autók akkumulátora.

Magyarországon nem előzmények nélküli az autóvásárlási támogatási program. A nagycsaládosok autóvásárlását ösztönző intézkedés 2022 év végén futott ki, de ezt megelőzően voltak olyan programok, amelyek a magánszemélyek elektromos autóvásárlását ösztönözték. Jelenleg a cégek számára van nyitva egy EU-forrásból finanszírozott elektromos autó beszerzését támogató pályázat.

Forrás: portfolio.hu

16 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Menőmanó
A pór népnek csak 10-15 éves autóra futja, szóval ez megint gazdagékat hozza helyzetbe, mint a nagycsaládos akció. A legolcsóbb Dacia is 9,4 milla.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
namihami
@szegfue: 17.33: És, amit ez a szint képtelen (vagy tilos) megérteni, hogy talán(?) mégsem azt kéne támogatni, aki a harmadik-negyedik, ráadàsul luxusát akarja megvenni, hanem azt a szerencsétlent, aki jóesetben 30-40 kilométerre tudott munkát szerezni és mindennap azon izgul, hogy elindul-e egyáltalán a 20 éves csotrogánya!
És nem nosztalgiából vagy mert a szivéhez nött, nem cseréli le a régit.
szegfue
@namihami: Nekem is többször eszembe jut: nem akarják, vagy valóban nem értik az ehhez hasonlókat. A legtöbb szegényebb család a házvásárlás hiteléhez az önerőt is csak egy másik hitellel tudja megoldani. Ez a gk. vásárlási támogatást valóban csak azoknak találták ki, akiknek van megtakaritásuk.
Yoda69
"Nemcsak az új, hanem a használt elektromos autók vásárlását is ösztönöznék, aminek kulcseleme lenne egy olyan szabvány kialakítása, ami felfedné, milyen állapotban van a használt autók akkumulátora"

Az E autok gyenge pontja meg mindig az aksi. Az atlagos elettartama ezeknek az aksiknak 5 ev, de ezt nagyban befolyasolja a hasznalat es az idojarasi szélsőségek. Altalaban a legtobb gyarto ad 1 igyenes aksi csere kupont vasarlaskor uj auto eseten. Hasznalt E auto vasarlasa szerintem nagyon rizikos mutatvany, mert ha doglott az aksi, akkor az egy tobb millas muvelet lesz kicserelni.
Eladott Ország
Meg az unokáink is nyögni fogják ezt a "sok jót" a piaci kamatoknal jóval magasabb kamatokkal. Ezek b@sszameg nem tanulnak semmiből. Ott van Afrika, Montenegró, Sri Lanka, etc, ahol gyakorlatilag az egész országokat falt fel Kína a "kölcsönös" gazdasági kapcsolat alatt gyarmattá téve azokat. A beruházások mindegyike, kínai hitelből, kínai cégek által, kínai munkásokkal valósultak meg, ráadásul fütyülve a környezetvédelmi normákra. Mi meg önként és dalolva hajtuk a fejünket a nyaktiló alá! Ha ez nem hazaárulás akkor semmi! Az utolsó fél évében Ceausescu is nagyon aktív volt külpolitikailag. Konkrétan az utolsó külföldi útján Iránban járt fegyverüzletet kötni de figyelmeztették otthonról hogy a hazatérése biztonsági kockázatokat rejt magában. De hazatért. A többit már tudjuk. Hasonló forgatókönyv látszik kibontakozni épp most. Elsunnyogtuk '89-et, de nem ússzuk meg. Ez már látszik.
Eladott Ország
És ebből mi, mint egyszerű állampolgárok mit fogunk profitálni? Jó utakat? Emelnek a 12 500 Ft családi pótlékon? Több lesz az álláskeresési 3 hónapnál? Modern, rövid várólistás egészségügyet? Vagy mit? Majd visszafizethetjük a kínai hitelt. Az lesz a mi részünk. Vagy várj csak azért valami csak lesz, mehetünk majd bagóért éjjel, nappal dolgozni a kis ferde szeműeknek! Vízum nélkül mehetünk Kínába. Minden álmom ez volt. El kell zavarni a pedofideszt, mert nagy károk lesznek itt! " A korábban V0-ként emlegetett, Budapestet elkerülő vasúti gyűrű megépítésének; egy, a Liszt Ferenc repülőtér és Budapest belvárosa közötti gyorsvasúti projektnek" hú de jó,a brüsszel-budapest vasút is kisiklott mert sárgáéknak lövésük sincs az eus szabvány vasútautomatika és biztosítócuccokról addigra ki fogunk lépni?vagy hogy? a régi vicc jut eszembe: -Maga tud úszni? -Nem. -És ha megfizetem? Akkor hamarosan eljön a Kínaán. A "Kín" már itt van az "án" meg majd az ánusszal jön. Szijjártó hozzátette, a cseresznye és a szarvasmarha-szaporítóanyag exportja is elindult Kínába. Ha valami nem dobja meg a magyar gazdaságot akkor ez tuti. Torgyán még Chiléből importált pár szem cseresznyét, most meg Kínába exportálást intéz a külügyminiszter valakinek. Azért azt érdemes lenne kikutatni, melyik nernyiknek van cseresznyéskertje. Chiléből egyenesen Kínába visszük a cseresznyét, Peking pedig lélegeztetőgépben fizet. Orbán választhatott, vagy a projekteket vagy a szaporítóanyagot tolják le a torkán. Az utóbbiból meg elég neki a Putykóé...
KisTehen
@csak úgy...: jól jártunk, hogy kimentél németbe gyogyós ... csődbe vinnéd az országot

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.