Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter már régóta szorgalmazza az elektromos autók vásárlásának újfajta támogatását, melyekről pénteken újabb konkrétumokat közölt. Ha ez a belengetett formában valósulna meg, az alapvetően bolygatná fel az autópiacot.
Fotó: freepik.com
Nagy Márton már több hónapja hangsúlyozza, Európának újfajta, az elektromos autóvásárlást ösztönző támogatási programra van szüksége. Februárban több alkalommal úgy fogalmazott, jöjjön létre egy új közös uniós program, amely az elektromos autók dedikált támogatását célozza mind fogyasztói mind pedig gyártói oldalról. Szerinte azért is szükséges uniós szintű elektromosjármű-vásárlásösztönző program, mert az USA-val és Kínával szemben Európában nincs egységes ösztönző program, amely versenyelőnyt biztosítana az európai gyártású elektromos autók számára – írja a Portfolio.
Az elektromos autókat előállító gyárak, illetve az akkumulátorgyárak hoznák helyzetbe a magyar gazdaságot
A magyar gazdaság szempontjából a hazánkban megtelepült, elektromos autókat előállító gyárak és akkumulátorgyárak miatt lenne főként előnyös egy ilyen program.
Nagy Márton tárcavezető pénteken a Magyar Bankszövetség rendezvényén a program kapcsán kiemelte: Magyarország az Európai Unió soros elnökségét szeretné felhasználni az elektromobilitás támogatására, ami európai szintű infrastruktúra-fejlesztést, vállalati támogatást és lakossági ösztönzést egyaránt jelentene. "Ezzel kapcsolatos javaslatainkat oda fogjuk tenni minden uniós tagállam asztalára" – mondta. Majd konkrétumokat is említett beszédében.
Az új és a használt elektromos autók vásárlását is ösztönöznék
Nemcsak az új, hanem a használt elektromos autók vásárlását is ösztönöznék, aminek kulcseleme lenne egy olyan szabvány kialakítása, ami felfedné, milyen állapotban van a használt autók akkumulátora.
Magyarországon nem előzmények nélküli az autóvásárlási támogatási program. A nagycsaládosok autóvásárlását ösztönző intézkedés 2022 év végén futott ki, de ezt megelőzően voltak olyan programok, amelyek a magánszemélyek elektromos autóvásárlását ösztönözték. Jelenleg a cégek számára van nyitva egy EU-forrásból finanszírozott elektromos autó beszerzését támogató pályázat.
16 hozzászólásarrow_drop_down_circle
És nem nosztalgiából vagy mert a szivéhez nött, nem cseréli le a régit.
Az E autok gyenge pontja meg mindig az aksi. Az atlagos elettartama ezeknek az aksiknak 5 ev, de ezt nagyban befolyasolja a hasznalat es az idojarasi szélsőségek. Altalaban a legtobb gyarto ad 1 igyenes aksi csere kupont vasarlaskor uj auto eseten. Hasznalt E auto vasarlasa szerintem nagyon rizikos mutatvany, mert ha doglott az aksi, akkor az egy tobb millas muvelet lesz kicserelni.
Új hozzászólás