Hétfőn kezdhetik meg az országgyűlési választáson induló jelöltek és jelölőszervezetek az ajánlások gyűjtését. A választópolgárok tájékoztatást kérhetnek a választási irodáktól arról, melyik jelölt ívén szerepel az ajánlásuk.

Az Országgyűlés 2014 nyarán módosította a választási eljárási törvényt, és ezzel lehetőséget teremtett arra, hogy a választópolgárok tájékoztatást kérhessenek arról, hogy a leellenőrzött ajánlások között szerepelt-e olyan, amely az adataikat tartalmazza. Ezzel a lehetőséggel bármelyik választópolgár élhet, ha felkeresi az illetékes országgyűlési egyéni választókerületi választási irodát (jegyzőt).

Az ajánlóíveket az illetékes választási irodának a szavazást követő 90. nap utáni munkanapon – július 9-én – kell megsemmisítenie, eddig lehet tájékoztatást kérni az irodától.

A választók tájékoztatást kérhetnek arról, hogy mely jelölt ívén szerepel ajánlásuk

A választási iroda az ajánlóíveken szereplő személyes adatok közül az érintett kérelmére azonban csak azokról köteles tájékoztatást adni, amelyeket ellenőrzött. Az irodák ugyanis csak addig folytatják a tételes ellenőrzést, amíg az érvényes ajánlások száma eléri a jelöltséghez szükséges számot.

Az informatikai rendszerben az ajánlások ellenőrzésekor a választási irodák rögzítik, hogy a választópolgár ajánlott-e jelöltet, és ha igen, melyiket; erre azért van szükség, mert egy választópolgár ugyan választókerületének több jelöltjét is ajánlhatja, de egy jelöltet csak egyszer. Így kérésre az irodák meg tudják mondani, hogy a választópolgár adatai melyik jelölt ellenőrzött ajánlásai között szerepelnek.

(MTI)

Cikk- és címlapkép: MTI Fotó: Krizsán Csaba, archív

1 hozzászólásarrow_drop_down_circle

human
Az ügyfélkapu rendszerbe ezt miért nem lehetett integrálni??? Úgy 5 perc alatt megnézhetném az interneten, így meg 1 órám el fog menni rá.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.