Májustól négynapos munkahetet rendeltek el egy nyugat-dunántúli és egy dél-dunántúli járműipari üzemben is, egy harmadikban pedig most tervezik bevezetni. Több jármű- és fémipari cégnél létszámstop van, a megüresedett helyekre nem vesznek fel új munkavállalókat, a lejáró határozott idejű szerződéseket pedig nem hosszabbítják meg. Sőt: április végén egyik napról a másikra több mint kétezer kölcsönzött munkaerőtől váltak meg az autóipari, illetve gépipari beszállítók – tudta meg a Népszava a Vasas Szakszervezeti Szövetség alelnökétől, László Zoltántól. járműgyártás, illetve a fém- és gépipar termelésének visszaeséséről árulkodik az is, hogyegyre több cég áll át az eddigi három műszakos munkarendről két műszakosra, sok helyen megszüntették a hétvégi munkavégzést (sajnos nem a munkavállalók jóléte érdekében), egy észak-magyarországi gumigyárban pedig feleannyi abroncsot gyártanak le most, mint négy hónappal ezelőtt.

Forrás: merce.hu
Feltöltő: Északi
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

7 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Eladott Ország
Eléggé borús kép bontakozik ki a vezérhajó, húzóágazat és a gazdaság motorja megtisztelő címmekkel felpántlikázott iparágról. Ha csak átmenetileg is megtorpan a járműipar, azt Magyarország nagyon súlyosan meg fogja érezni. Részben erről is szólt Szijjártó Péter minapi hisztirohama, miszerint ők aztán nem fognak semmiféle olyasmit támogatni – mármint környezetvédelmi szigorításokat – ami fékezi a járműgyártást. Érdekes lesz megfigyelni a pártpropagandát, de akár csukott szemmel is meg merem jósolni, hogy Brüsszelre fognak mutogatni, ha beüt a mennykő. Pedig csak arról van szó, amire hozzáértő szakemberek eléggé régóta figyelmeztetnek: nagyon kiszolgáltatott az ország gazdasága, nem lenne szabad az összeszerelő-üzemekre alapozni a szép jövőt. A baj csak az, hogy ezeknek a szakembereknek egyike sem a szakminisztériumokban tevékenykedik, mert a fidesz egyik alapvetése: nem szakember kell ide, hanem szervilis pártkatona. Hát meglátjuk, mi fog történni. Sok jóra azért nem érdemes számítani. Lehet, hogy az autó összeszerelő ipar összeomlása lesz az a pont, amikor elszakad a cérna, mert a magyar gazdaság nélkülük összeomlik. Az egész magyar nép ráfázik, mert akkor hatalmas infláció jön és azt talán elég sok embert kivisz az utcára. Kádár is a gazdaság állapota miatt bukott. Plusz kevesebb lesz az uniós pénz is, azt már előre tudni lehetett. Lehet, hogy ez hozza el az Orbán rezsim végét.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Eladott Ország
Eléggé borús kép bontakozik ki a vezérhajó, húzóágazat és a gazdaság motorja megtisztelő címmekkel felpántlikázott iparágról. Ha csak átmenetileg is megtorpan a járműipar, azt Magyarország nagyon súlyosan meg fogja érezni. Részben erről is szólt Szijjártó Péter minapi hisztirohama, miszerint ők aztán nem fognak semmiféle olyasmit támogatni – mármint környezetvédelmi szigorításokat – ami fékezi a járműgyártást. Érdekes lesz megfigyelni a pártpropagandát, de akár csukott szemmel is meg merem jósolni, hogy Brüsszelre fognak mutogatni, ha beüt a mennykő. Pedig csak arról van szó, amire hozzáértő szakemberek eléggé régóta figyelmeztetnek: nagyon kiszolgáltatott az ország gazdasága, nem lenne szabad az összeszerelő-üzemekre alapozni a szép jövőt. A baj csak az, hogy ezeknek a szakembereknek egyike sem a szakminisztériumokban tevékenykedik, mert a fidesz egyik alapvetése: nem szakember kell ide, hanem szervilis pártkatona. Hát meglátjuk, mi fog történni. Sok jóra azért nem érdemes számítani. Lehet, hogy az autó összeszerelő ipar összeomlása lesz az a pont, amikor elszakad a cérna, mert a magyar gazdaság nélkülük összeomlik. Az egész magyar nép ráfázik, mert akkor hatalmas infláció jön és azt talán elég sok embert kivisz az utcára. Kádár is a gazdaság állapota miatt bukott. Plusz kevesebb lesz az uniós pénz is, azt már előre tudni lehetett. Lehet, hogy ez hozza el az Orbán rezsim végét.
Nessy
@Eladott Ország: Pedig drága külügyérünk megmondta, hogy az autóipar fontosabb, mint a környezetvédelem! Lehet, hogy a királyi média nem mindenütt fogható az unióban? Csak az feledte, hogy ebbe nem sok beleszólása van pártunknak és kormányunknak!
Eladott Ország
@Nessy: Áder János főállású Fancsali Horgász , mellékállásban köztársasági elnök egy alkotmány/köztársaság nélküli országban az összeszerelő üzemek környezetvédelemével kapcsolatban sem hallatta a szavát.
Nessy
@Eladott Ország: Ki akarja tölteni a mandátumát!
F_Viktor
@Eladott Ország: Írod:
"... ők aztán nem fognak semmiféle olyasmit támogatni – mármint környezetvédelmi szigorításokat – ami fékezi a járműgyártást"

Érdekes "politika", mikor Európában erősödnek a zöldek, a klímaváltozás hatásai Magyarországon nagyon is érezhetővé vált, mikor a semmiből a harmadik legnagyobb párt lett a Momentum, mert kinyírták a CEU-t, a MTA-t, vegzálják, karaktergyilkolásszák Nagy Blankát (a fiatalok megtalálták pártjukat!)...
Bolondságokat mond az összes fityeszes pártkatona, de bolond az is aki (meg)hallgatja őket...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.