Aki manapság vasúton kíván eljutni Erdélyország fővárosába, a Hargita IC fedélzetén 7 óra 28 perc alatt teheti meg az utat. Ha azonban megvalósul a Budapest–Kolozsvár vonal, akkor a magyar oldalon a 250-300 kilométeres szakaszt egy óra alatt letudja majd a szuperexpressz, és várha­tóan a mintegy 170 kilométeres erdélyi szakaszon is legfeljebb egy óráig tarthat majd az út. Vagyis a jelenlegi menetidő negyede is elég lesz majd a két város közötti utazásra. Mindez az uniós közbeszerzési értesítő felhívásából derül ki. A leendő kivitelező feladata a Budapestet Kolozsvárral összekötő nagy sebességű vasút országhatárig történő kiépítésére vonatkozó, költség-haszon elemzést is tartalmazó részletes megvalósíthatósági tanulmány elkészítése, össz­hangban a korábbi kormányhatározattal. Kiemelt figyelmet kell fordítani a helyzetfeltárásra, a keresletelemzésre, forgalmi modell készítésére, a többszintű változatelemzésre, a kiválasztott változat vázlattervszintű kidolgozására,...

Forrás: magyarnemzet.hu
Feltöltő: lusta
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

5 hozzászólásarrow_drop_down_circle

lusta
Na végre valami, ami a magyar emberek érdekeit szolgálja. Igaz, a 94-es vonal 60 kilométeres távolságát 1,5 óra alatt járja meg a vonat, de valószínűleg ott nem magyarok laknak.
kakaósbögre
három kérdés.egyrészt miből,másrészt minek?harmadrészt,ezeken a síneken?nemár.
lusta
@kakaósbögre: Kell a népbutítás.
RonaGyuri
Egy igazán jellemző történet

már az sem piskóta, hogy naná ezt is a mi pénzünkből

A párt, pontosabban A Párt, központi napilapja számol be róla, hogy „A Budapest-Kolozsvár nagy sebességű vasút 300 kilométeres hazai szakaszán akár egy óra alatt átszáguldanak majd a szerelvények, amennyiben megvalósul a közös magyar-román beruházás. A fejlesztés előkészítésére megvalósítási tanulmány készül, amelynek pályázati felhívása a közeli napokban jelent meg a közbeszerzési értesítőben.”.
Nos ez az aminél nem kell átszámolni – na ja a költségek becslésről még szó sincs – vastüdőre, elég hivatkozni a hazai kötöttpályás közlekedés hiátusaira a Ferihegyi közlekedéstől a bécsi csatlakozás lehetőségéig. Vagy említhetném, hogy a Lánchíd és az Alagút állagmegóvására sincs pénz.
Aztán eszembe jut az a hatalmas siker is amiről a derék MTI számolt be a közös autópálya fejlesztés kapcsán! =))
RonaGyuri
@RonaGyuri: + egy kérdés: Metrowagonmash melyik alterego-ja szállítja a korszerű szerelvényeket, persze felújítva a váci vonalról??? =))

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.