Az év eleje óta tapasztalt, eddig mintegy 14 százalékos gázolajár-emelkedés és a negatív tendencia várható folytatása miatt nem kerülhető el, hogy a fuvarozók a megnövekedett költségeiket a megbízói oldal felé kiajánlott fuvardíjakban érvényesítsék. A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary elnöksége a legutóbbi ülésén vizsgálta meg az üzemanyagárak drágulásának fuvarpiacra gyakorolt hatásait. Dittel Gábor ügyvezető főtitkár szerint számítani lehet arra, hogy a szállítási díjak növekedése a szállított termékek fogyasztói árában is visszaköszön majd hamarosan.

Ez már durva lesz: tovább drágulhat minden az emelkedő üzemanyagárak miatt

Dittel Gábor

Forrás: NiT Hungary

A legnagyobb regisztrált taglétszámot tömörítő szakmai érdekképviselet, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary elnöksége a legutóbbi ülésén vizsgálta meg az üzemanyagárak elmúlt fél évben tapasztalható emelkedésének a fuvarpiacra gyakorolt hatásait.

Sajtóhírek szerint meg kell barátkoznunk azzal a gondolattal, hogy sokáig 400 forint felett maradnak az árak az üzemanyag kutakon, ugyanis a nyersolaj világpiaci ára többéves csúcsra szökött, és az előrejelzések szerint semmi nem utal arra, hogy visszazuhanna. Évek óta nem volt ilyen magas az olaj ára, a globális olaj- és üzemanyagkereslet pedig dinamikusan nő.

Ez már durva lesz: tovább drágulhat minden az emelkedő üzemanyagárak miatt

Fotó: Pixabay.com

A hazai árufuvarozó vállalkozások közel 30 százalékát tömörítő NiT Hungary irányító testülete arra a megállapításra jutott, hogy a járványügyi veszélyhelyzettel összefüggő fuvarozói kihívások, így az eljutási távolságok és idők növekedése, valamint a gépkocsivezetők számára egyes tagállamokban kötelezően előírt korábbi PCR-tesztelések mellett az üzemanyagárak folyamatos emelkedése miatt is megérett a helyzet a fuvardíjak felülvizsgálatára és korrekciójára.

Minden drágulhat, amit fuvarozni kell

Dittel Gábor, a szervezet ügyvezető főtitkára arról beszélt, a külső körülmények változásai miatt az áremelkedésnek a leginkább kitett mikro- és kisvállalkozások mellett már a nagyobb vállalkozásméretű, hosszú távú szerződésekkel és jelentősebb tartalékokkal rendelkező fuvarozók sem képesek a megbízásokat a korábbi díjszinten kielégíteni.

„A megfelelő fuvardíjjal nem fedezett tevékenység jelentősen visszaveti a fuvarozók bevételtermelő és versenyképességét, és az őszi fuvarozási csúcsidőszak közeledtével ez akár az ellátási lánc biztonságát is veszélyeztetheti. Eljöhet az a pont, amikor a vállalkozóknak egyszerűen már nem éri meg a régi árakon dolgozni, mert azzal csak veszteséget termelnek, a fuvardíjak nem fedezik a cég fenntartási költségeit” – magyarázta a szakértő.

Hozzátette, az év eleje óta tapasztalt, eddig mintegy 14 százalékos gázolajár-emelkedés, és az ezzel kapcsolatos további negatív prognózisok miatt nem kerülhető el, hogy a fuvarozók a megnövekedett költségeiket a megbízói oldal felé kiajánlott fuvardíjakban érvényesítsék.

Mint mondta, ilyen magas üzemanyagár esetében számítani lehet arra, hogy a szállítási díjak növekedése a szállított termékek fogyasztói árában is megjelenik. Mivel a megrendelőknek is többet kell majd fizetniük a fuvarokért, ezt a plusz költséget ráterhelhetik a vásárlókra, így az alapélelmiszerektől a ruházati cikkeken át egészen a kozmetikai termékekig mindennek felfelé kúszhat az ára az elkövetkező hónapokban.

Forrás: Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete 

3 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Eladott Ország
Egyszóval az idei év is szuper lesz (és még csak nem is beszéltünk a sok milliárdért épült és épülő, ám többnyire üresen tátongó stadionok sokaságáról), ez az év egyenesen maga lesz a megvalósult álom, a megtestesült csoda. Lesz minden, mi szem-szájnak ingere. Béremelés, áremelés, súlyemelés. Külön öröm, hogy fényes tekintetű nagyvezér kellően stílusos – és rohadtul, elképesztően, pofátlanul, minden határon túlmenően drága – új irodát kap a néptől, hiszen megérdemli. És lássuk be, ehhez van ő szokva. Már apró gyermekkorában is dühöngött a jó édes apja, ha Viktorka véletlenül nem a Napkirály trónusán ülve tanulta a Talpra magyart. Mindjárt a Munkácsy festmény alatt. Egyszóval igazán piti összeg az a négymilliárd forint, amit adunk mi neki az iroda különleges belsőépítészeti munkálataihoz. Ahhoz képest pláne piti összeg, amibe az egész Várba költözés kerül. És különleges erkélye a főnöknek, mert kibontották az épület tetejét ,megszegve a Világörökség részét képező épületre vonatkozó szabályokat.
scontent.fbud10-1.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/143048546_1913552998784855_8616872820769082722_n.jpg?_nc_cat=102&ccb=1-3&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=bfOicgoorwIAX-CVkqU&_nc_ht=scontent.fbud10-1.fna&oh=2015f4df497636e703346ef853d92876&oe=60E05678
Óvoda a Karmelita kolostorban...magánterület
scontent.fbud10-1.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/98208355_862394940907081_8560171821553418240_n.jpg?_nc_cat=104&ccb=1-3&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=oJB5uThSsQUAX8B1vtg&_nc_ht=scontent.fbud10-1.fna&oh=1fe2da15ad4071fd758ec6caaf4e4f77&oe=60DF33E4
Néro
Fitymák újabb Siker , Siker és Sikere.
simmering73
Érdekes, mikor majd 100 ft-tal olcsóbb lett a benzin, semminek nem ment le az ára.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.