Egy országgyűlési képviselőjelöltnek 5 millió forintot lehet költenie a kampányban. Koncz Zsófia csak a Facebookon 5,6 milliót költött hirdetésekre, de az ÁSZ szerint ők csak azt tudják vizsgálni, amivel a jelölt elszámol.
Az RTL Klub kedd esti Híradója szerint – amit a hvg.hu szemlézett – az Állami Számvevőszék nem talált szabálytalanságot a fideszes Koncz Zsófia tavalyi időközi országgyűlési képviselői kampányában, pedig csak a Facebookon többet költött a politikai hirdetésekre, mint amennyit egyáltalán lehet.
Fotó: Facebook/Koncz Zsófia
Több szervezet, köztük a K-Monitor korrupciót figyelő szervezet is közérdekű bejelentést tett a hatóságnak emiatt, ám az Állami Számvevőszék szerint ők csak azt ellenőrizhetik, amivel a jelöltek elszámolnak, ráadásul a közösségi médiában megjelenő hirdetések az ÁSZ álláspontja szerint nem számítanak politikai hirdetésnek.
A Híradó anyaga szerint egy jelölt a törvény értelmében 5 millió forintot költhetne, de Koncz Zsófia a választás előtt csak a Facebookon 5,6 millió forintot fizetett ki a hirdetésekre.
Az ÁSZ állítása szerint ők már tavaly jelezték, hogy változtatni kellene a szabályokon, de szerintük erre a felvetésükre egyetlen párt és a témával foglalkozó egyik civil szervezet sem reagált.
Forrás: rtl.hu/rtlklub/hirek, hvg.hu
5 hozzászólásarrow_drop_down_circle
hirek.ma/media/2019/02/domokos_laszlo-1.jpg
Nem hiszem, hogy ehhez érdemes lenne bármit is hozzáfűzni. Domokos László=FIDESZ, a pártállam ökle! Egy igazi szellemi világítótorony ő a rommá zsibbasztott, hülyére vett, kirabolt magyar nemzet jelenének csillagtalan éjszakájában.
kolozsvaros.com/wp-content/uploads/2019/02/zxcsdf.jpg
persze rudjuk, hogy a NER-társakra más, de legalább is másképp vonatkoznak a törvények
Újabb fordulata van a Koncz saga-nak. A 2/3mentés részeként kiderült, hogy „Koncz Zsófia (akin tavaly októberben a Fidesz kétharmada múlott a borsodi időközi választásokon) közel 5,5 millió forintot fordított kampányában Facebook-reklámokra, ami több, mint amit egy jelölt törvényileg költhet a teljes kampányára. Koncz főleg a Facebookon kampányolt, ide töltött fel minden kampányeseményéről fotókat, videókat, azért pedig, hogy az emberek ezt lássák, fizetett is.”
Most a derék és főleg független ÁSZ nem talált szabálytalanságot. Jelentésükben azt írták, Koncz a támogatást szabályszerűen használta fel, mint írják, a kampány költségeire vonatkozó korlátozást is betartotta. S ezt indokolták is ugyanis szerintük: „a közösségi médiában közzétett hirdetések nem szoríthatók be a jelenlegi politikai hirdetésekhez kapcsolódó hazai jogszabályok közé”, azaz „a Facebook „nem számít politikai hirdetésnek”! Nos a dolog úgy áll, hogy már ez sem piskóta és messze túl megy a jogalkalmazás keretein, de nagyobb gond is van.
2013. évi LXXXVII. törvény
az országgyűlési képviselők választása kampányköltségeinek átláthatóvá tételéről
2. A választási kampány költségeinek korlátozása
7. § (1) A választási kampányidőszak alatt, a választási kampánytevékenységgel összefüggő kiadások finanszírozására
a) a független jelölt,
b) a jelöltet vagy pártlistát állító párt és annak jelöltje együttesen jelöltenként,
c) az országgyűlési képviselők általános választásán nemzetiségi listát állító országos nemzetiségi önkormányzat jelöltenként
legfeljebb ötmillió forintot fordíthat.
Igen hól látod Wazze szó sincs arról, hogy politikai hirdetés, csak és csupán választási kampánytevékenységgel összefüggő!!! =))
És mint ismeret „Koncz főleg a Facebookon kampányolt, ide töltött fel minden kampányeseményéről fotókat, videókat, azért pedig, hogy az emberek ezt lássák,...
scontent.fbud10-1.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/182918433_1103628683450371_2131251538108010478_n.jpg?_nc_cat=105&ccb=1-4&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=3CkMvlrMf2kAX_4kW7k&_nc_ht=scontent.fbud10-1.fna&oh=72c7adf157350ad2ea04fc37bcce356f&oe=61383D82
Új hozzászólás