Egy felmérésből olvasható ki, hogy a szavazók már a közösségi közlekedést is a pártpreferenciák alapján ítélik meg.

A Népszava megbízásából végzett közvéleménykutatást a Publicus Intézet december 6. és 10. között (telefonos felmérés, reprezentatív, 1108 főt kérdeztek meg) a közösségi közlekedésről és finanszírozásáról. 

Az ellenzékiek a kormányt, a kormánypártiak Karácsonyt okolják a fővárosi tömegközlekedés helyzetéért

Fotó: Illusztráció/pixabay.com CCO

A cikk szerint az ellenzéki szavazók 82 százaléka elfogadhatónak tartaná, ha a kormányzati elvonások ellen tiltakozva a fővárosi önkormányzat valamennyi időre leállítaná a budapesti közösségi közlekedést – de 39 százalékuk csak abban az esetben támogatna ilyen akciót, ha az nem érintené, vagy nem nehezítené a közlekedést. 

A kormánypárti szavazóknak viszont a 98 százaléka elutasította ezt a felvetést. 46 százalékuk találta csak el, hogy az állam mindössze a 7 százalékát finanszírozza a fővárosi tömegközlekedésnek (erre a kérdésre az ellenzéki szavazók 77 százaléka válaszolt helyesen). 

A kormányoldali szavazók 81 százaléka elegendőnek tartja ezt a 7 százalékos állami hozzájárulást, ezzel szemben a szocialisták 99, a jobbikos és DK-s szavazók 98, a Momentum voksolóinak 97, a Mindenki Magyarországa Mozgalom 91, a Magyar Kétfarkú Kutya Párt szavazóinak 96 százaléka tartotta ezt kevésnek.

A cikk szerint Nyugat-Európában a közösségi közlekedés költségeinek egyharmadát az állam, a másik harmadát az adott önkormányzat, a harmadik harmadot pedig az utasok fizetik meg. Ezt a kormánypárti szavazók 59 százaléka rossz példának tartotta, míg az ellenzéki szavazók 71 százaléka vélte ezt igazságosnak.

"A kormánypárti szavazók 80 százaléka a fővárost és Karácsony Gergelyt nevezte meg, amikor azt kérdezték, ki a felelős azért, hogy a budapesti közösségi közlekedésre nincs elég pénz. Az ellenzéki szavazók 75 százaléka ugyanebben a kérdésben a Fidesz-kormányt és Orbán Viktort nevezte meg felelősként. A BKK-t és a BKV vezetését viszonylag alacsony arányban tartották hibásnak: a kormánypárti szavazók négy százaléka, míg az ellenzékiek hat százaléka értékelte úgy, hogy a menedzsment vétkes ebben. Az ellenzéki városvezetés és a kormány közötti rossz viszonyt a válaszadók 18 százaléka nevezte meg a kialakult helyzet okaként, ám érdekes módon ezen a téren a kormánypárti és az ellenzéki szimpatizánsok véleménye nem volt határozottan eltérő: előbbiek 14, míg utóbbiak 18 százaléka gondolta azt, hogy e szembenállás miatt nem jut elég pénz a fővárosi közösségi közlekedésre"

- olvasható a cikkben.

Forrás: nepszava.hu

10 hozzászólásarrow_drop_down_circle

durbincs
@percsi: mert ez maguk szokása bányás ? ,+ térdig gumicsizmába tűrve a barikák hátsolábát ? karámok rémei ? mint [email protected]+: @teuton: @Emmersson71: @RonaGyuri: @kissé felnőttem: ?
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
durbincs
@KisTehen: lehet mindöt a milliömös gyurcsányfioka villájába telepitették ? véletlen ? meg ugye a Jahtra is kellett pár db ?
RonaGyuri
Ne már ez komoly?

nepszava.hu: „Publicus: mintha két fővárosban élnének az emberek”

Hic & nunc nehezen de megállom, hogy nem foglalkozom a fityesznyik birkák lelkivilágával, csak megjegyzem egyáltalán nem vagyok meglepve. Annak a közvélemény-matatásnak az eredményéről van szó, amit a Népszava megbízásából a Publicus Intézet készített az év legfontosabb fővárosi mozzanatairól kérdezve …
Nos itten jön az, ami miatt mégis felszólamlok:
„a Publicus Intézet Népszava számára készített legutóbbi, 1008 fő bevonásával készült, a magyarországi felnőtt népességre nem, életkor és iskolázottság szerint viszont reprezentatív kutatás.” –írja. Szóval – túl azon, hogy mi az a „felnőtt népességre nem, életkor és iskolázottság szerint viszont reprezentatív”?, s az sem lett volna érdektelen, hogy milyen volt a minta összetétele a párt-preferenciák alapján – kiket tetszettek kérdezni???
Mert felettébb érdekes lenne, hogy:
budapestieket kérdeztek? S ha igen milyen identitásúakat:
családi tradícióban itt élő patriótákat,
vagy csak ide szalajtott városgyűlölő NER-pribékek
esetleg országos a felmérés?
Sőt meg kell kérdezzem, hogy na és határon-túliak??? Őket nem szabad kihagyni! =))
odst
Okosan is ki lehet tiltani az autókat a belvárosból – mutatjuk a sikeres európai példákat

24.hu/kulfold/2022/01/15/automentes-ovezetek-kozlekedes-zolditese-budapest-ljubljana-gent/
durbincs
@percsi: mert ez maguk szokása bányás ? ,+ térdig gumicsizmába tűrve a barikák hátsolábát ? karámok rémei ? mint@Emmersson71: @kula: @RonaGyuri: a kisnyilas ,?
percsi
@durbincs: Ezzel a sok fas.sággal összejött a csirkefarhátra való? Januárban vedd meg, ne várj februárig, mert akkor drágább lesz! Kezdek aggódni érted!
durbincs
@percsi: mert ez maguk szokása bányás ? ,+ térdig gumicsizmába tűrve a barikák hátsolábát ? karámok rémei ? mint [email protected]+: @teuton: @Emmersson71: @RonaGyuri: @kissé felnőttem: ?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.