Május 21-től változik a hazai szabályozás egy uniós irányelv miatt, a 2,5 tonnát meghaladó, de még B-kategóriás jogosítvánnyal vezethető kisteherautók esetében azoknak lesz szüksége szakhatósági engedélyre, akik díj ellenében árufuvarozást végeznek. Aki saját áruját szállítja, arra a változás nem érvényes.

Az utdij.hu cikke nyomán számolt be az Index arról, hogy május 21-től egy uniós irányelv miatt változik a hazai szabályozás, Magyarországon is kötelező lesz a díj ellenében végzett árufuvarozáshoz a szakhatósági engedély.

Változik az irányelv, a díj ellenében kisteherautóval árut fuvarozóknak szakhatósági engedély kell 

Fotó: Illusztráció/pixabay.com CCO

Ez azokra a 2,5 tonna össztömeget meghaladó kisteherautósokra vonatkozik, akik díj ellenében árut fuvaroznak. A változás miatt így már nem lesz elég a sima B-kategóriás jogosítvány, hanem még pluszban fog kelleni a szakhatósági engedély.

"Definíció szerint azokra vonatkozik, akik 2,5t legnagyobb megengedett össztömeget meghaladó kistehergépjárművel díj ellenében belföldi vagy nemzetközi fuvarozási szolgáltatási tevékenységet végeznek. Korábban még 3,5t volt ez a határ"

- olvasható az utdij.hu cikkében.

A cikk szerint a kötelezettség azokra továbbra sem fog vonatkozni, akik a saját árujukat fuvarozzák, csak azokra a szereplőkre lesz érvényes, akik fuvardíj ellenében közlekedési szolgáltatóként vannak jelen.

Az utdij.hu tájékoztatása szerint a kötelezettség továbbra sem vonatkozik a saját árujukat szállító vállalkozásokra, csak azokra a piaci szereplőkre, akik fuvardíj ellenében közlekedési szolgáltatóként vannak jelen.

Az engedély kiváltásához három feltételt kell teljesíteni:

- Csak az kaphat engedélyt, akinek nem volt korábban a tisztességes piaci magatartást kedvezőtlenül érintő előélete. 

- Vagyoni biztosítékra is szükség lesz.

- A 2,5 tonna össztömeget meghaladó fuvareszközöket üzembentartó vállalkozásoknak május 21-től szakmai irányítót kell alkalmazniuk (ez a nehéztehergépjárműves vállalkozásoknál már így működik egy ideje). A vállalkozás szakmai irányítójának szaktanfolyamon kell részt vennie.

Emellett a cikk szerint az is előírás lesz, hogy a használt jármű jobb első ajtaján, kívül – teherautóknál az oldalfalon – jól látható méretben kell az üzembentartó nevét és telephelyét, vagy a közlekedési hatóság erre a célra rendszeresített jelét és azonosítási számát feltüntetni.

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete közben elküldte álláspontját szerkesztőségünknek: 

A május 21-i változás lényege, hogy a kistehergépjárművek továbbra is vezethetők lesznek B kategóriás jogosítvánnyal, pusztán díj ellenében árutovábbítást végző vállalkozásnak ki kell váltania az iparengedélyt (árutovábbítási engedély) ugyanúgy, mint azt a nagykategóriás tehergépjárművel fuvarozók is teszik hosszú évek óta.

A gépjármű vezetésének személyi feltételei változatlanok maradnak! Összefoglaló útmutatónkat itt olvashatják:

https://mkfe.hu/hu/mediamenu/hirek/belf%C3%B6ldi-h%C3%ADrek/11958-a-kistehergepjarmuvek-tovabbra-is-vezethetok-b-kat-jogositannyal.html

Forrás: utdij.hu, index.hu

5 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Qqberci
Még egy értelmetlen sarc. Éljen a NER!...
magyar1
Az a baj, hogy ez még jobban megdrágítja a szállítást, akinek nincs autója amivel árut hozat pld. egy hűtőszekrényt venne, az most már még többet fizet.
ómió
Az "uniós irányelv miatt" kifejezés efftársilag ismeretlen!?
KisGenyo2
Eljött a 2,4 tonnás áruszállító járművek ideje... ;-)
magyar1
Az unio mindenkit megsarcol egyszer csak...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.