Országos hatáskörű közlekedésszervezőként megalakult a Nemzeti Közlekedési Központ – közölte a Technológiai és Ipari Minisztériumhoz (TIM) pénteken az MTI-vel.
Fotó: Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója átadja Vitézy Dávidnak, a Közlekedési Múzeum főigazgatójának az első budapesti MOL Bubi kerékpárokat a múzeumban 2022. május 26-án. A biciklik 2014-ben jelentek meg a főváros útjain, és 2020 végén, a rendszer megújulásával vonták be őket. MTI/Máthé Zoltán
A Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) feladata a MÁV-Volán-csoport, a GYSEV és más szolgáltatók közszolgáltatásainak az állam nevében történő megrendelése, a közösségi közlekedési menetrendek összehangolása, a tarifarendszerek egységesítése és az utasok még színvonalasabb kiszolgálása. A kötött pályás fejlesztések stratégiai tervezése is az NKK-hoz tartozik, amely a beruházások megvalósításában az Építési és Beruházási Minisztérium szakmai partnere lesz
- írják a közleményben.
Vitézy Dávid, a Technológiai és Ipari Minisztérium közlekedési államtitkára a közleményben kiemelte,
a Nemzeti Közlekedési Központ küldetése, hogy minőségi, vonzó közösségi közlekedési kínálat, egységes és országos ütemes menetrendek, csatlakozások és tarifarendszer kialakításával győzzön meg minél többeket a gyors, kényelmes és megbízható közösségi közlekedés használatának előnyeiről. A tiszta és energiahatékony közlekedési módok megerősítése nélkül nincs hatékony környezetvédelem sem
- tette hozzá.
A Technológiai és Ipari Minisztériumhoz (TIM) tartozó Nemzeti Közlekedési Központ országos közösségi közlekedési integrációs szervként foglalkozik feladataival, amelyeket részben a Budapesti Fejlesztési Központtól, a KTI Közlekedéstudományi Intézettől és a közúti, vasúti szolgáltatóktól vesz át. A tulajdonosi joggyakorló TIM és az NKK együttesen a szakpolitikai tervezésért, irányításért, a szolgáltatások megrendeléséért is felel majd. A társaságot átmenetileg a szakterületi államtitkár, Vitézy Dávid vezeti, az új vezérigazgatót egy hónapon belül kinevezik
- olvasható.
A 2010 óta elvégzett infrastruktúra-, jármű- és szolgáltatásfejlesztések szilárd alapot teremtenek a közösségi közlekedés még lendületesebb, a városi és vidéki életminőséget egyaránt javító korszerűsítéséhez. A stratégiai célok megvalósításával az utazási igényekhez rugalmasan igazodó, egységesen magas színvonalú, az autózással szemben időben és árban is versenyképes szolgáltatási paletta áll majd a közlekedők rendelkezésére az ország minden részében – tájékoztatott a Technológiai és Ipari Minisztérium.
Mint a hvg.hu hozzáteszi, Vitézy volt az, aki még 2010-ben megalapította és a következő 4 évben vezette Tarlós István akkori főpolgármester kinevezése nyomán Budapest hasonló szervezetét, a Budapesti Közlekedési Központot, amelynek ugyanígy a fővárosi közösségi közlekedésben megrendelői feladatai voltak, valamint ugyanígy beruházásokért is felelt – írja az mfor.hu.
.Klasszisokkal életszerűbben működne az egyeduralkodó ÚJ ÁLLAMA, ha szinte minden szinten elsőbbséget élvezne, még középszinten is, megértés szintjén a szakmaiság, minimum közgazdász tanulmánnyal, a jogÁSZ kormányhoz slamperáj, szerecsen mosdató, pártházzá degradált un. államához!
.
Amelyre az alábbi EU-s feldolgozás is rámutat arra, hogy hazánkat 11 ország övezi, és még a migránsok legtöbbje sem szándékozott ebben az országban letelepedni, azzal együtt, hogy áttrappoltak a törökök, a tatárok, és ki tudja még hányféle náció:
------ Célország vagy tranzitország? Az ázsiai országokból érkező migránsok Magyarországon
kulgazdasag.eu/api/uploads/02_hars_9661530524.pdf
.
Eredményes munkár kivánva Vitézy Dávid államtitkárnak, annál inkább, mert békében háborúságban a KÖZLEKEDÉS minden ország ütőereje!
.
!!!