Az első tehervonat 2026-ban mehet végig a huszonkét kilométer hosszú sínpáron. Újraértékelte a szlovén kormány a koperi kikötőt Divačával összekötő vasútvonal második vágányát érintő projektet: a beruházási terv végleges verziója 1 milliárd 109 millió euró (jelenlegi árfolyam mellett körülbelül 411 milliárd forint) költséggel számol. Ez a kezdeti számításokhoz képest három és fél százalékkal, 41 millió euróval (15,2 milliárd forinttal) kevesebb kiadást jelent, szöges ellentétben a világgazdasági helyzettel: az energiaárak, az építőipari költségek és a nyersanyagok árainak általános megemelkedésével, valamint az inflációval. A végső beruházási tervet egy, a szlovén kormány által 2019-ben felvázolt kezdeti beruházási terv, majd egy 2021-es felülvizsgált terv előzte meg. Habár a projektben eredetileg Magyarország is befektetőként vállalt volna szerepet, végül visszalépett, és inkább a koperi kikötő közvetlen adriai ellenfelének számító, olaszországi triesztibe fektet be 200 millió...

Forrás: iho.hu
Feltöltő: lusta
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

1 hozzászólásarrow_drop_down_circle

lusta
Látszik, hogy csak Orbánisztán megy előre. Mindenki más hátra.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.