Végelszámolás indult el Filep Dávid Aktuális Média Nonprofit Kft. nevű cégénél – írja a 24.hu. Filep a legtöbbeknek A kopasz oszt kormánypárti Facebook-oldal arcaként lehet ismerős, a választási kampány során lelkesen terjesztette a miniferis, Gyurcsány-shows videókat. A céget tavaly ismeretlen forrásból 634 millió forinttal támogatták meg. A bezárásról az érintett egyelőre nem nyilatkozott.
Végelszámolás alá került az elektronikus cégbeszámolóra feltöltött dokumentum szerint a kormánypropagandista Filep Dávid egyszemélyes cége, az Aktuális Média. A hivatalos dokumentum szerint Filep június 26-án határozott a cég jogutód nélküli megszüntetéséről, a végelszámolással járó feladatokat szintén ő látja el, ahogy eddig az Aktuális Média ügyvezetését – tudta meg a 24.hu.
Filepet a Facebookról leginkább A kopasz oszt nevű oldaláról ismeri a nyilvánosság.
Az Aktuális Média volt az a cég, amely tavaly, a választások évében ismeretlen forrásból 634 milliós támogatáshoz jutott. 2021-ben saját beszámolója szerint 75 milliót kapott támogatásként – vagyis az utóbbi két évben több mint 700 millióval segítették külső forrásból a működését. A cég árbevétele az idén, ahogy 2022-ben is, nulla forint volt. Tavaly anyagjellegű ráfordítás címszóval 623 milliót, személyi jellegű ráfordítások néven pedig 34 millió forintot fizetett ki Filep vállalkozása. (Idén már csak egymillió forintnyi személyi jellegű kiadása volt az egyszerűsített éves beszámoló szerint.)
Filepet nemcsak az emeli ki a fideszes politikai influenszerek közül, hogy az egész mezőnyből őt követi egyedül Instagramon Orbán Viktor, de az is, hogy van egy saját mini-Megafonja, és a közösségi médiás megfelelői 2021 óta már több mint 455 millió forintot költöttek hirdetésre. A koncepciónak eredetileg része lehetett egy híroldal is, ám ezzel hamar felhagytak a készítők, az aktualis.hu-n 2021 nyara óta nem találhatók friss cikkek.
Az Aktuális Facebook-oldal az Ad Library adatai szerint 2021. novembertől 2022. december közepéig összesen több mint 296 millió forintért reklámozta posztjait, a YouTube-on pedig 159 millió forintra rúgott az összeg december 15-én. Az Aktuális hirdetési kampányai időben és témákban rendre egybevágnak a fideszes közösségimédia-úthenger csapásirányával. A választások előtt a cég a Gyurcsány-show különféle epizódjait és olyan videókat hirdetett YouTube-on, amelyek Márki-Zay Péter ellenzéki miniszterelnök-jelöltet járatták le.
MModernizált világunkban már nincs szükség Joszip Totokra és Simicska akarom mondani Kaya Ibrahimokra a mosoda üzemeltetéséhez...