Faliújságról tudták meg a makói Continental-dolgozók, hogy kirúgások lesznek a gyárban. A német gumiipari óriás makói gyárában a hazai munkavállalók elküldésével a külföldiek előtt nyitná ki a kaput – véli a szakszervezet.
Novemberben és decemberben 25-25 munkavállalót küldenek el a német érdekeltségű Continental makói gyáregységéből, az autóalkatrészek gyártásával foglalkozó, nagyjából 1800 főt foglalkoztató ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft.-től
- írja a Népszava.
Fotó: MTI/Mohai Balázs
A gyárvezetés nem tájékoztatta a szakszervezetet sem az elbocsátások tényéről, sem annak mértékéről – mondta el a lapnak Hajdú Roland, a Continental makói gyárában működő Gumiipari Szakszervezet helyi titkára, ami nem törvényi kötelezettség, mert novemberben és decemberben – az információk szerint – 25-25 munkavállalót küldenek el, ez pedig nem számít csoportos létszám leépítésnek. Itt, a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft.-nél nem autógumik előállítása folyik, hanem autóalkatrészek gyártása, közel 1800 munkavállaló foglalkoztatásával.
Az elbocsátások okairól a gyár dolgozói kizárólag a sajtóból értesültek. Értetlenségüket fejezték ki, mert amennyiben igaz a termékeik iránti keresletvisszaesésre történő hivatkozás, akkor a jelek szerint a makói gyár esetében nem számolnak a kereslet későbbi növekedésének lehetőségével, holott az autóipari beszállítóknál megszokott jelenség ez a hullámzás.
Nem ismerik az elbocsátások szempontjait, ám feltűnőnek tartják,
hogy ismereteik szerint csak magyar munkavállalóktól szabadul meg a cég, és legtöbb esetben húsz évet is meghaladó munkaviszonnyal rendelkezőknek intenek búcsút.
A gyárban elterjedt a híre, hogy külföldi vendégmunkásokra cserélnék le a dolgozókat – most közel százötven indonéz munkás dolgozik a gyárban, korábban szerbiai és ukrajnai munkások is voltak –, míg a szakszervezeti vezető azt mondta: a helyi gyárvezetésnek az a célja, hogy minél kiszolgáltatottabb helyzetbe hozza az alkalmazottakat.
3 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Új hozzászólás