Jövőre több úton kell majd fizetni, ráadásul többet, mint amiről eddig szó volt.
Kép: MTI/Soós Lajos
A napokban közzétette a Lázár János vezette közlekedési minisztérium a 2024-es útdíjfizetésről szóló rendeletét. A 444.hu szerint a korábbi tervezetekben megjelentekhez képest:
Nő a díjköteles utak száma, valamint nő a matricák ára is.
Az éves országos vinyetta az idei 49 190 forintról 57 260 forintra drágul, az éves megyei sztrádamatricák 6660 forintba kerülnek majd az idei 5720 forint után. A tíznapos autópálya-használat 6400 forint lesz (most 5500), míg a havi vinyetták 10 360 forintba kerülnek majd (mostani áruk 8900 forint). Március 1-től egynapos matricát is lehet venni, ennek az ára 5150 forint lesz.
További 150 milliárd forintot sajtolnak ki az autósokból azzal, hogy bővítik a díjköteles úthálózatot
– emeli ki továbbá a lap. Két olyan megyében is lesz fizetős út, ahol eddig nem volt: Békésben az M44-es, Jász-Nagykun-Szolnok megyében pedig az M4-es és az M44-es.
Emellett az M0-es teljes szakaszát díjkötelesé teszik.
Ezzel sok budapesti életét nehezíti meg a kormány, mivel a Megyeri hídat használó autósoknak a városon keresztül kell eztán kerülniük, ha nem akarnak fizetni. De a főváros térségében matrica kell januártól az M6-os Ráckeresztúrig vezető szakaszára is, a teljes M31-esre.
Fizetőssé válik emellett Zalában az M76-os autópálya is, a Balatonszentgyörgy / Balatonberény csomóponttól a Keszthely-Fenékpuszta csomópontig.
8 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Utána következik a dugódíj és bezárul a kör, lölőkéék dörzsölhetik a tenyerüket! Könnyű a helikopterről forgalmat irányítani! Felesleges pénzkidobás volt az M0-s.
Új hozzászólás