Miért egy olyan kínai cég építi a Budapest-Belgrád vasútvonal legbonyolultabb részét, amelyik még soha nem dolgozott az EU-ban? – kérdezte meg írásban Vadai Ágnes, a DK országgyűlési képviselője Lázár Jánostól.

Mészáros Lőrincékre mutogat Lázár államtitkára a tapasztalatlan kínai céggel kapcsolatban

Az építési és közlekedési miniszter helyett Ágh Péter államtitkár reagált írásban, a válasza pedig a beruházást kivitelezőjére mutogatott, azt állítva, a vállalkozói konzorcium a felelős az ügyben – írja a HVG.

Az, hogy a kínai China Railway Signal & Communication (CRSC) építheti ki a vonal legbonyolultabb részét, azaz a vonatbefolyásoló rendszereket, idén decemberben derült ki a VSquare hírleveléből, amely arra is felhívta a figyelmet, hogy a kínai cég még nem épített ki hasonló rendszert az Európai Unióban, ráadásul bizonytalan, hogy mikorra tudják megcsinálni az uniós szabványoknak megfelelően.

Az alapproblémáról már májusban beszámolt a lap, lényege, hogy a biztonságos és pontos vasúti közlekedésért a Szeged-Röszke vonalon telepíteni kell vonatbefolyásoló és biztosítóberendezést, ami a projekt magyarországi szakaszának megvalósításán Mészáros Lőrinc cégével konzorciumban dolgozó két kínai cégnek nem megy.

Az szeptemberben jelent meg a Magyar Közlönyben, hogy a konzorcium 648 millió forint többletforrást kap a kormánytól, hogy időben elkészüljön a Ferencváros és Soroksár közötti szakasz.

Forrás: HVG

14 hozzászólásarrow_drop_down_circle

simmering73
Jaj már. Valahol csak meg kell tanulniuk. És hogy miért pont itt? Mert itt minden úgyis szar. Fel sem fog tűnni.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
kereső
Még egy hozadéka lesz ennek a Magyarországnak , ja nemis, hanem Kinának pénzt hozó projektnek- a Bpest-Belgrád vasútvonal megépitése referencia lesz a kinaiak számára belépni az Eu-s vasútépitési projektek piacára, kiszoritva onnan az európai cégeket, munkavállalóikkal együtt. Lehet "brüsszelezni"- és nem megsértődni, amikor majd azt halljuk, hogy Bpest mit tett.
jesz
@jáger laszló: Szíjjártónak már megmutatták a (kínai)helyszínen, ők milyen vasutat építenek...miközben ő csodálkozott, akkor süvített el 605 km/h-s sebességgel egy menetrend szerinti járat...

Ennek pedig jelzőberendezésre is szüksége van...akkor csak konyyítannnak
Béla333
Amatőr, hozzá nem értő, csak a lopásra koncentráló mocskos maffiózók szívják a magyarok vérét évek óta.
Miért nem tart az ellenzék erről (is) heti rendszerességgel sajtótájékoztatót, ahol a mocskos szemét banda orra alá lehetne dörgölni, hogy mit csinálnak az országgal?
Az ellenzék vezető ereje csak szóban hozza azt a reményt, de nem tesz a maffia ellen semmit. Csak pofáznak!
Dr. Proktor
@jáger laszló: Ismétlem: szabvány!
Van sejtésed mi az?
Barátilag...
Dr. Proktor
@Dr. Proktor: Tovább bontom: az orosz széles nyomtávú mozdony sem tud bejönni Magyarországra! Csak mert a szabványok nem találkoznak, pedig az is tud százzal menni - otthon...
Sakk Matt
@Dr. Proktor: Aki faház építésben jártas, az lehet, hogy fel tud építeni egy téglaházat, de én biztosan nem őt bíznám meg, még ha cimborám is.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.