A budapesti HÉV-ek már nem közlekednének, ha betartanák a törvényeket és az uniós szabályokat.

Törvény szerint már egyetlen HÉV-nek sem szabadna üzemelnie

Lázárék lenyúlták a HÉV-et a Fővárostól, most pedig zsarolnak vele. Forrás: Youtube

Az üzemeltetés jogi kereteit biztosító, Tarlós István bukott fideszes főpolgármester és Seszták Miklós (bukott) ex-közlekedési ügyekért felelős miniszter, illetve a BKK között 2016 novemberében aláírt szerződés 2023. december 31-én lejárt – írja szerdai cikkében a Népszava.

A MÁV-Hév Zrt., illetve azon keresztül a BKK közlekedésszervezői szolgáltatását így „saját szakállára” rendeli meg Lázár János minisztériuma.

A versenyeztetés nélküli megrendelés bizonyos értékhatár felett tiltott állami támogatásnak minősül az uniós szabályok szerint.

Az állami tulajdonban álló MÁV jelenleg semmiféle szerződést nem sértene akkor, ha a szerződés megszűnésére hivatkozva teljesen leállítaná vagy jelentősen megritkítaná a Békásmegyerig, Cinkotáig vagy éppen Csepelig járó HÉV-járatokat. A szerződés megszűnésével a fővárosi önkormányzat elvesztette a jogát arra is, hogy meghatározza ezeknek a vonalaknak a fővárosi szakaszra vonatkozó tarifáját is, így a MÁV dönthetne úgy, hogy már mostantól – a Volánbusszal együtt – nem fogadja el a Budapest-bérleteket – írja a lap, amely szerint a december 29-én összetákolt háromoldalú technikai jellegű megállapodás a MÁV-HÉV Zrt. a Volánbusz és a BKK között csak ideig-óráig teszi fenntarthatóvá a jelenlegi hibridrendszert.

A hatályos jogszabályok szerint a felek ezt az áthidaló megoldást addig tarthatják fenn, amíg a közszolgáltatókra vonatkozó közbeszerzési értékhatárt a BKK által nyújtott egyes szolgáltatások értéke el nem éri. Ez néhány tízmillió forint, ami jó, ha két hónap haladékot jelent – írja a Népszava. Ezt rögzíti a MÁV közleménye is, amely az átmeneti megoldás legfeljebb március elsejéig, az új tarifarendszer bevezetéséig lesz érvényben.

A lap szerint a jelenlegi helyzetből három kiút lehet.

· Az első a megállapodás újrakötése, a régi rend visszaállítása.

· A második lehetséges kimenet az, hogy a felek hagyják végleg bedőlni a hibrid-rendszert.

· A harmadik lehetőségként új helyzetet teremthet a Lázár által átszabott tarifarendszer is. A vármegye bérletek fővárosi elfogadására azonban semmi remény, mert ez a fővárosi közösségi közlekedési cég csődjét jelentené.

Forrás: Népszava
Fotó: Youtube

8 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Sakk Matt
"Erős öntudattal rendelkező, sajátos észjárású, talpraesett nemzet a miénk", így aztán minden fővárosi és ingázó meg fogja találni az alternatív módot a közlekedésre.
Például az így "megtakarított" 7,3 MRD-ból indíthatna a főváros - egyelőre próbaüzemben - autóbuszokat a HÉV vonalait követve. Ez persze kb 30 év visszalépés, de ha muszáj, akkor alkalmazkodni kell a NER által mutatott irányhoz :(
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
ómió
Hova tetted Tarlós 200 milliárdját Mutyigeri efftárs!?
Sakk Matt
@KisTehen: Persze, akiknek már nem jut hely az akkumulátorgyárakban.
surdilloFUJT
@ómió:KIS HÜLYEPÓK,TE LÁTTAD A TARHÁS ÁLTAL HAGYOTT PÉNZT ???AKKOR TE VAGY AZ EGYETLEN,MERT HITELEKET,KAMATOKAT STB DÖGIVEL HAGYOTT!!!
surdilloFUJT
@KisTehen: RAGADJ ÖSSZE VELÜK TE AGYHALOTT BASZATLAN MARHA!!!MEGINT ELZAVART A TARKA BIKA???AKKOR MEGINT IGEN HÜLYE TOPRONGY LEHETTÉL,MINT ÁLTALÁBAN A NETEN!!!
ómió
@surdilloFUJT: Mondjad csak, bolsiék fajkreténje! Nem hallottad, amint Mutyigeri efftársad először elhazudta, majd utána "lopakodva, ám", de csak-csak kénytelen volt elfogadnia - saját maga - Tarlós 200 milliárdos hagyatékát, vagy csak az elmebajod gátolta meg az értelmedet!?
Lepényleső
Törvény szerint a bűnözőknek a sitten lenne a helye,nem a bársonyszékekbe?
Mégis mind azzal van tele,- akár a törvénytelenséget is erőnek erejével törvényre emelve?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.

További ajánlatok