Az Ácsi Katódgyár építkezésének kezdetét jelentő engedélyek megszerzése után hivatalosan is megkezdődött a munka, amely jelentős gazdasági és infrastrukturális fejlesztéseket ígér a térség számára.

Itt épül az újabb gigaüzem – 2026-ban nyílik majd meg

Fotó: 123rf.com

Ácson hivatalosan is megkezdődött a Bamo Technology Hungary Kft. által üzemeltetett katódgyár építése, miután a vállalat sikeresen megszerezte az összes szükséges engedélyt. A környezethasználati engedélyt követően a cég május 21-én kapta meg az építési engedélyt is, ezzel zöld utat kapva a projekt megvalósításához.

A Huayou-csoport magyar leányvállalata, a Bamo Technology Hungary Kft. Fülöp Ferenc közkapcsolati igazgató közreműködésével jelentette be az építkezés kezdetét az ácsi munkabizottság legutóbbi ülésén, ahol a helyi döntéshozók és civil szervezetek képviselői is jelen voltak. Fülöp Ferenc kiemelte, hogy a beruházást nem befolyásolja a Nagy Tavak és Vizes Élőhelyek Szövetsége által a Komárom-Esztergom Vármegyei Kormányhivatal ellen benyújtott kereset.

A Portfolio információi szerint a projekt keretében 27 milliárd forintot fordítanak a víziközmű-hálózat felújítására, amely növeli a környező települések ellátásbiztonságát, és egy új, kétszeres kapacitású szennyvíztisztító telep építését is magában foglalja. További 17 milliárd forintból úthálózati fejlesztések valósulnak meg a Magyar Közút kezdeményezésére, és egy új kerékpárút is létrejön Bana és Ács között.

A munkabizottság tájékoztatása szerint a város Facebook-oldalán havonta közzéteszik a környezeti tényezők és anyagok mérési eredményeit, biztosítva ezzel a nyilvánosság tájékoztatását. A Bábolna és Bana települések lakói által felvetett vízellátási aggályokra reagálva a BAMO vállalta, hogy egyeztet az alvállalkozókkal és szükség esetén hozzájárul az érintett utak helyreállításához.

A gyár tervezett évi 100 ezer tonnás gyártási kapacitása napi 25 kamionos forgalmat generál majd, és az ácsi létesítmény éves árbevétele a 2026-os indulást követően várhatóan eléri a 4 milliárd eurót, ami mintegy 1500 milliárd forintnak felel meg. Ezzel a gyár a magyarországi gyárak között a győri Audi, a gödi Samsung és a kecskeméti Mercedes után a negyedik legnagyobb forgalmat bonyolító létesítmény lesz.

Forrás: portfolio.hu

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.