Támogatta Magyar Bálint és Sándor Klára törvényjavaslatát az oktatási bizottság többsége - írja a Magyar Nemzet. Ha a Parlamentben is megszavazza azt az MSZP és az SZDSZ, akkor betilthatják a hétvégi házi feladatot, megszüntethetik a tehetséggondozó gimnáziumokat, és hetedik osztályig eltörölhetik a tantárgyakat. A szocialisták két hete még ellenezték a javaslatot, valaki azonban meggyőzte őket.

Forrás: InfoRádió
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

13 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
furfang
Mit nem támogattak a szocik, amit az szedsz diktált? Most meg majd különösen, hiszen egyre kevesebben szavazhatják meg a szocik ötleteit. Bár Dávidék ott vannak csicskásnak, de az szdsz-szel együtt van meg a " biztos többség"Ez a politikai prostitúció.
bombi02
Miért dumálhat bele még mindig ez a bukott, antipedagógus?Az idiotizmusa vágta le a magyar oktatást!!! Már az országban sem lenne szabad neki helyt adni, nemhogy még tovább ötleteljen és legyen olyan hülye aki támogatja!

Megáll az eszem! Szándékosan rombolnak tovább, ez a bosszú.
xu
Hol a laptop, amit ígértél Te hazug disznó!
fmikee
Emberek! A magyar oktatás úgy szar, ahogy van. Igencsak ráférne már egy radikális megújulás és a fent felsorolt módosítások számomra még jónak is tűnnek.

1. Hétvégi házi feladat: ha az ember kiegyensúlyozott életet akar élni, akkor pihenésre van szüksége, mégpedig állandó rendszerességgel. Ez a gyerekekre is vonatkozik. Az az optimális, ha a család minden tagjának jár a hétvége, amikor a hétköznapi rutintól megszabadulva tölti az idejét.

2. Tehetséggondozó iskolák: én csak versenyistállónak hívom őket. Elég sok embert ismerek, akik egy ilyen középiskolában végeztek, és nyugodtan mondhatom, hogy egyikük sem teljesen normális, sőt a nagy részük egészen egyszerűen lelki nyomorék. A gyerekeket csak hajtják, mint a barmokat és lelkileg megérni, felnőni nincs idejük.

3. Tantárgyak eltörlése: ez ugyan tényleg necces, viszont hihetetlenül fontos lenne a magyar oktatásban, hogy végre ne csak a lexikális tudást sujolják a gyerek fejébe, hanem az életben fontos készségeket is segítsenek elsajátítani nekik. Talán nevezhetjük ezt kompetenciafejlesztésnek. Most még a felsőoktatásból kikerült diákok nagy része is teljesen alkalmatlan arra, hogy például kinyögjön két értelmes mondatot egy állásinterjún, vitát folytasson valakivel szemben - érveljen, vagy például néhány ember előtt megtartson egy 5 perces előadást. Az ilyen skillek az élet minden területén fontosak és fontos, hogy a gyerekek minél előbb elsajátítsák őket. A tantárgyak eltörlésével ez nagyobb hangsúlyt kaphat az oktatásban. Például a költők életrajzainak teljesen felesleges magolása helyett a gyerek például felkészülhet önállóan egy témából kiselőadást tartani. Több értelme van mint egy sehonnai irodalomkritikus által írt értelmetlen könyv magolásának, vagy a történelmi évszámok kívülről fújásának.
démon
Nincs még elég analfabéta a parlamentben?
japantenger
@fmikee: egyetértek h a mai oktatási rendszer nem éppen a legjobb (idén érettségiztem ugyh eléggé ismerem a mai helyzeteket) DE
1. ne legyen hétvégi házi feladat? akkor mégis mikor fogják gyakorolni az iskolában megszerzett/leadott anyagot? elsős gyerekek nem tudnak írni és olvasni pedig itt az évvége... jah h pihenni kell? nem pihennek eleget az iskolában? van szabadfoglalkozás, önállófoglalkozás, ebéd utáni játék, délutáni játékóra és emellett testnevelés, ahol ugyebár labdáznak és megint csak játszanak 45 percen kerszetül...
2. versenyistálló? a mai világban akiben nincs versenyszellem, h első legyen vmiben,elérje a kitűzött célt, vagy csak kihasználja a tehetségét az hogy akar boldogulni a való életben, ahol minden nap meg kell küzdeni az állásért és elismerésért... mellesleg tehetséggondozónak számít egy zenei vagy képzőművészeti intézmény is, erről ne feledkezzünk meg...
3. persze, minek is a lexikális tudás? ugyan miért is érdekelne bárkit a történelem vagy nemzeti nagyjaink életrajza? persze évszámokat ne kelljen magolniuk de mondjuk ne tanulják meg azt se, hogy az eddigi világválságokat mien megoldási kísérletek követték? (csak h aktuális témához kapcsolodjunk... mert ha egy kicsit is visszaemlékeznénk a középiskolás anyagra máris rájönnénk h nem először van válság... a történelem ismétli önmagát... válság, majd szélsőségek megerősödése, mintha csak az 1930-40-es évek európája tételemet irnám, de vajon nem ugyan az zajlik mais? jo ne menjünk bele ezzel csak azt akartam mondani, h igenis fontos a lexikális tudás, és tudnunk kell h honnan és hogyan jutott az ország évszázadok alattoda ahova....
az előadásokkal pedig az a problémám, h természetesen hasznosak és fejlesztik az ember képességeit (beszéd, mások előtt való szereplés, stb) de nehogy azt képzelje már bárkiis h ez helyettesitheti a tanári előadást...

szomiszo, aki valoban tanulni akar az eddigis meg tudta oldani, itthon vagy külföldön, csak éppen nem az lenne a cél h külföldre menjenek a fiatalok vagyonokért tanulni, dehát sajnálattal mondhatom ha a mai (én) generáciom csak ebben látja a lehetőséget...
zia
Hát én teljesen hülye vagyok!!! Elsőbe megtanultam írni olvasni, számolni. Volt ének óra, testnevelés, környezetismeret, és minden osztályban újabb tantárgyakat tanultunk. Szerintem működött a dolog, nem is olyan rosszul, pedig mi még szomaton is jártunk iskolába. Na és akkor nyolcadik után mentünk gimnáziumba, középiskolába, ipari iskolába. 17-18 évesen friss szakmunkásként dolgoztunk, rettentően büszkék voltunk az első önálló keresetünkre. Akinek lehetősége volt, az ment egyetemre, főiskolára, de 24-25 évesen már ők is dolgoztak. Évtizedekig működött ez a dolog. Most pedig ott tartunk, hogy vannak 2-3 diplomás gyerekeink 30 évesen munka nélkül, viszont nincsenek szakmunkások! Hát miért kell még tovább rombolni mindent????

@fmikee: tökéletesen igazad van!
zia
Bocsi azt akartam írni, nem mindenben értek egyet, de van igazság abban amit írtál.
Helmeczi Krisztián
@fmikee: Tudtommal én nem vagyok sem aberált, sem lelkileg szegény pedig a Fazekasba és az ELTE Apáczaiba jártam. Ezek a versenyistállók. Azért mert Te nem jártál ilyenbe még nem kéne ledegradálni. Köszi.
almalibre
Előre jövő segg-hülye ifjúságáért és szavazópolgáraiért! Miért van az az érzésem, hogy van egy fiókban egy hosszútávú terv, aminek a célja, nem igazán tetszene nekünk?
marlin
@Helme: Ott jobban fűtöttek télen?
fmikee
@Helme: Tudtoddal. És migől gondolod, hogy én nem ilyenbe jártam?
fmikee
@japantenger: 1. Az iskolában hétköznap tanuljanak, hétvégén pihenjenek. Annak valóban nincs értelme, hogy játszani járnak az iskolába.

2. Szerintem nem attól tudja valaki használni a tehetségét, vagy elérni kitűzött céljait (ha egyáltalán van neki bármilyen célja), hogy kívülről fújja az összes gimnáziumi tankönyvet. Ez csak arra jó, hogy a középiskolák rangsorában (amit csak és kizárólag a felvételi eredmények alapján állítanak össze) előkelő helyet foglaljanak el a versenyistállók. Itt nem a zenét, vagy kultúrát előtérbe helyező iskolákról beszélek.

3. Nem látom a történészek (bőcsészek) seregeit a világ élén, amint éppen kivezetnének minket a válságból (ami persze csak a birka emberek mesterségesen szított fogyasztási mániájának a következménye). Persze lehetne a történelmet is értelmesen oktatni. A magolás helyett az események összefüggéseire rámutatni, elmondani, hogy mi miért történt. Vannak is ilyen történelemtanárok, csak ritkák. Mert ugye szerencsétlennek az a dolga, hogy a diákok sok pontot érjenek el a felvételni. Annak meg köze nincs az értelemhez.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.