Támogatta Magyar Bálint és Sándor Klára törvényjavaslatát az oktatási bizottság többsége - írja a Magyar Nemzet. Ha a Parlamentben is megszavazza azt az MSZP és az SZDSZ, akkor betilthatják a hétvégi házi feladatot, megszüntethetik a tehetséggondozó gimnáziumokat, és hetedik osztályig eltörölhetik a tantárgyakat. A szocialisták két hete még ellenezték a javaslatot, valaki azonban meggyőzte őket.
Forrás:
InfoRádió
RSS tartalom,
A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
13 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Megáll az eszem! Szándékosan rombolnak tovább, ez a bosszú.
1. Hétvégi házi feladat: ha az ember kiegyensúlyozott életet akar élni, akkor pihenésre van szüksége, mégpedig állandó rendszerességgel. Ez a gyerekekre is vonatkozik. Az az optimális, ha a család minden tagjának jár a hétvége, amikor a hétköznapi rutintól megszabadulva tölti az idejét.
2. Tehetséggondozó iskolák: én csak versenyistállónak hívom őket. Elég sok embert ismerek, akik egy ilyen középiskolában végeztek, és nyugodtan mondhatom, hogy egyikük sem teljesen normális, sőt a nagy részük egészen egyszerűen lelki nyomorék. A gyerekeket csak hajtják, mint a barmokat és lelkileg megérni, felnőni nincs idejük.
3. Tantárgyak eltörlése: ez ugyan tényleg necces, viszont hihetetlenül fontos lenne a magyar oktatásban, hogy végre ne csak a lexikális tudást sujolják a gyerek fejébe, hanem az életben fontos készségeket is segítsenek elsajátítani nekik. Talán nevezhetjük ezt kompetenciafejlesztésnek. Most még a felsőoktatásból kikerült diákok nagy része is teljesen alkalmatlan arra, hogy például kinyögjön két értelmes mondatot egy állásinterjún, vitát folytasson valakivel szemben - érveljen, vagy például néhány ember előtt megtartson egy 5 perces előadást. Az ilyen skillek az élet minden területén fontosak és fontos, hogy a gyerekek minél előbb elsajátítsák őket. A tantárgyak eltörlésével ez nagyobb hangsúlyt kaphat az oktatásban. Például a költők életrajzainak teljesen felesleges magolása helyett a gyerek például felkészülhet önállóan egy témából kiselőadást tartani. Több értelme van mint egy sehonnai irodalomkritikus által írt értelmetlen könyv magolásának, vagy a történelmi évszámok kívülről fújásának.
1. ne legyen hétvégi házi feladat? akkor mégis mikor fogják gyakorolni az iskolában megszerzett/leadott anyagot? elsős gyerekek nem tudnak írni és olvasni pedig itt az évvége... jah h pihenni kell? nem pihennek eleget az iskolában? van szabadfoglalkozás, önállófoglalkozás, ebéd utáni játék, délutáni játékóra és emellett testnevelés, ahol ugyebár labdáznak és megint csak játszanak 45 percen kerszetül...
2. versenyistálló? a mai világban akiben nincs versenyszellem, h első legyen vmiben,elérje a kitűzött célt, vagy csak kihasználja a tehetségét az hogy akar boldogulni a való életben, ahol minden nap meg kell küzdeni az állásért és elismerésért... mellesleg tehetséggondozónak számít egy zenei vagy képzőművészeti intézmény is, erről ne feledkezzünk meg...
3. persze, minek is a lexikális tudás? ugyan miért is érdekelne bárkit a történelem vagy nemzeti nagyjaink életrajza? persze évszámokat ne kelljen magolniuk de mondjuk ne tanulják meg azt se, hogy az eddigi világválságokat mien megoldási kísérletek követték? (csak h aktuális témához kapcsolodjunk... mert ha egy kicsit is visszaemlékeznénk a középiskolás anyagra máris rájönnénk h nem először van válság... a történelem ismétli önmagát... válság, majd szélsőségek megerősödése, mintha csak az 1930-40-es évek európája tételemet irnám, de vajon nem ugyan az zajlik mais? jo ne menjünk bele ezzel csak azt akartam mondani, h igenis fontos a lexikális tudás, és tudnunk kell h honnan és hogyan jutott az ország évszázadok alattoda ahova....
az előadásokkal pedig az a problémám, h természetesen hasznosak és fejlesztik az ember képességeit (beszéd, mások előtt való szereplés, stb) de nehogy azt képzelje már bárkiis h ez helyettesitheti a tanári előadást...
szomiszo, aki valoban tanulni akar az eddigis meg tudta oldani, itthon vagy külföldön, csak éppen nem az lenne a cél h külföldre menjenek a fiatalok vagyonokért tanulni, dehát sajnálattal mondhatom ha a mai (én) generáciom csak ebben látja a lehetőséget...
@fmikee: tökéletesen igazad van!
2. Szerintem nem attól tudja valaki használni a tehetségét, vagy elérni kitűzött céljait (ha egyáltalán van neki bármilyen célja), hogy kívülről fújja az összes gimnáziumi tankönyvet. Ez csak arra jó, hogy a középiskolák rangsorában (amit csak és kizárólag a felvételi eredmények alapján állítanak össze) előkelő helyet foglaljanak el a versenyistállók. Itt nem a zenét, vagy kultúrát előtérbe helyező iskolákról beszélek.
3. Nem látom a történészek (bőcsészek) seregeit a világ élén, amint éppen kivezetnének minket a válságból (ami persze csak a birka emberek mesterségesen szított fogyasztási mániájának a következménye). Persze lehetne a történelmet is értelmesen oktatni. A magolás helyett az események összefüggéseire rámutatni, elmondani, hogy mi miért történt. Vannak is ilyen történelemtanárok, csak ritkák. Mert ugye szerencsétlennek az a dolga, hogy a diákok sok pontot érjenek el a felvételni. Annak meg köze nincs az értelemhez.
Új hozzászólás