Nagyjából félmilliárd forint jutalmat osztott szét a napokban a BKV a vezetőségnek – értesült az MSN Mai Nap. A prémiumokat a cég a főváros kölcsönéből és támogatásából fizette, amelyet a közgyűlés azért szavazott meg, hogy a vállalat működése ne lehetetlenüljön el.

A portál információi szerint körülbelül félezer, jobbára vezető beosztású BKV-s kapott a napokban kétszer negyedéves  prémiumot, művezetőtől vezérigazgató-helyettesig. A menedzsment szerint a dolgozók kötelező bérkompenzációjára nincs pénz, pedig az egész évre alig kerülne többe, mint amennyit most a vezetőknek szétosztottak.

A vállalat a tavaly júliusban befagyasztott, tehát azóta elmaradt prémiumokat és jutalmakat fizette ki most, így a BKV-s vezetők a tavalyi harmadik és negyedik negyedévi többletpénzt kapták meg. A Mai Nap úgy tudja: a vezérigazgató-helyettesi szinttől lefelé, egészen a művezetői szintig – vagyis a legalacsonyabb vezetői beosztásig – osztották ki a pénzeket, vagyis igazgatók, főosztályvezetők, osztályvezetők, üzemvezetők is részesültek a prémiumokból.

A lap BKV-tól származó információi szerint a menedzsment a premizálást azzal indokolta, hogy a BKV likviditási helyzete most lehetővé teszi a tavaly nyáron befagyasztott prémiumok és jutalmak kifizetését. Ez már csak azért is érdekes, mert éppen egy hete a BKV még arra hivatkozva utasította el a dolgozók kormány által kötelezően előírt bérkompenzációjának kifizetését, hogy a cég anyagi helyzete ezt nem teszi lehetővé – fogalmaznak.

38 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
KöBüKi
@Bástya Elvtárs: Túl jóindulatu vagy!!!
Szerintem inkább koporsószegre.!!!
glycerin
Csak nagy főnökök, nagy varázslók és nagy harcosok vétkezhetnek nagyot.
RAMBO
OK, csődben lévő vállalat nem oszt jutalmat. Egyetértek - ha a vezetők teljesítménye a cég eredményességéhez van kötve.

De.

Szerintem mondjuk a szerelőknek nagyobb munka egy annyire szar gépparkot üzemben tartani, mint egy újat. Tehát csak arra szerettem volna rámutatni, hogy szerintem vannak olyan fazonok a BKV-nál, akiknek járhatott jutalom. Nem tudom, hogy pont azok kaptak-e, akik hátukon viszik a céget.
labos
mondjuk ha 1 buszra 1 buszvezető jut meg 3 adminisztrátor , nem csodálkozom hogy túl nagy a költség, de az is biztos hogy nem ezért működik pénznyelőként a bkv. talán jobb lenne ha ez is becsődölne , mint a másik fejőstehén a Malév.
taglo
A 22-malév gépre -300-pilóta és 2500-földi személyzet volt +a pár ezer külsős!A BKV-nál is jut minden buszra ,kb-0,2 -igazgató ???
Némó Matróz
@labos: Egy mezőtúri cégnél dolgozott egy cimbora.
A cég központja Oss-ban, hollandiéban üzemelt és ha igaz, akkor 4.000 kamion, busz, mikrobusz volt amit üzemeltettek.
A magyar leányvállalatnál talán 100 autó volt.
Mégis Mezőtúron több adminisztrátor volt, mint a holland anyacégnél.
Ugye nem kell ragozni?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.