Csúsznak a központi elektronikus fizetési szolgáltatás központi infrastruktúráját képező Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer (EFER) programozási és testre szabási folyamatai - jelentették be a fejlesztésben részt vevők egy háttérbeszélgetésen. Az eredeti tervek szerint a projekt e szakasza március 30-án zárult volna, ám külső okok miatt ezt 2010. július 31-re kellett halasztani. A projekt konzorciumi tagjainak - az APEH-nak, a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának (KEK-KH), a MEH-nek és a VPOP-nak - a rendszer kiépítésének befejezéséig, 2010. szeptember 15-ig kell az EFER-hez illeszteni a saját intézményi rendszereiket és csatlakozni a központi elektronikus fizetési szolgáltatáshoz. Később további államigazgatási vagy egyéb szervezetek is igénybe vehetik majd az EFER szolgáltatásait. Ha az ütemterv tartható, akkor szeptember 15-e után felgyorsulhat az ügyintézés folyamata például az okmányirodákban, mivel a személyes megjelenést igénylő vagy online ügyintézés során már a bankkártyás fizetési mód is választható lesz, hogy elkerüljük a postai sorban állást. Az állampolgárok - akár személyes megjelenést igénylő, akár online ügyintézés esetén - eldönthetik, hogyan egyenlítik ki a közigazgatással szemben fennálló tartozásukat: bankkártyával, online bank igénybevételével vagy továbbra is postai csekkes befizetéssel. Szántó Tamás, a projektet koordináló Pénzügyminisztérium Informatikai Szolgáltató Központ elnökhelyettese elmondta, az EFER létrehozása leegyszerűsíti az ügyintézés folyamatát is, mivel a különböző eljárásokat vagy ügytípusokat érintő költségek egy összegben, egy tranzakcióval fizethetők, az egy ügyön belül több hatóságot érintő befizetéseket pedig az EFER vonja össze. Az EFER feladata az is, hogy az ily módon egy tranzakciószám alatt befizetett összeget a különböző közintézmények között szétossza. A bankkártyás fizetéshez kapcsolódó tranzakciós díjat az állam fedezi, így a korábbi fizetési módszernél kevesebbe kerül majd. "Az EFER nem igényel és nem tárol majd személyes adatokat, azokat továbbra is kizárólag az ügyintéző szervezet, például az okmányiroda fogja kezelni" - válaszolta a Napi kérdésére Szántó. Az Európai Unió által finanszírozott EKOP projekt teljes értéke négymilliárd forint, ennek mintegy feléből fedezik az EFER kiépítését, amelynek megvalósítását közbeszerzési eljárás keretében nyerte el a Getronics Magyarország Kft., alvállalkozói az IND, az IDOM, az eGov és a Zalaszám. A kiépítés költségvetésének 70 százaléka magyar szakértők és informatikusok munkájának fedezetére szolgál és mindössze 30 százalékot tesz ki a technológiai import. A projekt jelenleg a szoftverfejlesztés megvalósítási szakaszában tart, amelynek egyik részét szabványos dobozos termékekkel, másik részét alkalmazásfejlesztéssel valósítják meg.

Forrás: iPon
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.