A második egymást követő negyedévben tudott nyereséget elérni a Sony Ericsson AB: az idei április-júniust 12 millió euró adózott eredménnyel zárta a japán-svéd mobilkészülék-gyártó, szemben az egy évvel korábbi 231 millió eurós mínusszal. A vegyesvállalat árbevétele 4,3 százalékkal, 1,76 milliárd euróra emelkedett, mind a profit, mind az árbevétel meghaladja a Bloomberg elemzői konszenzusát. A jó teljesítményt az első negyedévben felvett lendület kihasználásának, az okos telefonok iránti kereslet erősödésének tulajdonítja a vállalat, amely 2009 végéig hat negyedéven át volt veszteséges. Most már jó pozícióban vannak a hosszú távú növekedéshez is - hangsúlyozta közleményében Bert Nordberg vezérigazgató, aki mindenekelőtt az új érintőképernyős készülékek, az Xperia X10 és a Vivaz sikerét emelte ki. Az új modellek bevezetése 160 euróra emelte a Sony Ericsson-készülékek átlagárát az egy évvel korábbi 122 euróról. Ez ellensúlyozni tudta annak hatását is, hogy kevesebb mobilt szállítottak ki, mint egy évvel korábban: az idei második negyedévben 11 millió került belőlük a boltokba, 20 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Ágazati elemzők arra is felhívták a figyelmet, hogy a Sony Ericsson az elmúlt két évben nagymértékben lefaragta költségeit - egyebek közt négyezer fővel csökkentette dolgozói létszámát.

Forrás: iPon
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.