Ádámmal furcsa eset történt október 16-án, a keynote napján, az esemény előtt fél órával. Megvásárolta a Simpsons játékot fiának az App Store-ból, majd nyugodtan hátradőlt és lazított. Máté fia egyszer csak odavitte neki az iPadet, mint mindig, amikor vásárlásra buzdító ablak ugrik fel. Így van beállítva a rendszer: in-app-purchase-nél kell a jelszó, mindig felugrik az ablak, amin ott a két gomb: Buy és Cancel. Nyolc eurót kért a program. A helyes válasz most is az volt: Cancel. Ádám visszaadta a tabletet a fiának, aki már vitte volna , de megint felugrott egy ablak. 44 euróért vásárolnál? Nem. Majd még egy: mit szólnál egy 99 eurós csomaghoz? NEM! Még három ilyen következett, az ablakok szinte az előző kilövése után azonnal felugrottak. Az ötödik Cancel után jött meg a banktól az első SMS: az összegeket levonták. Összesen 52 ezer forinttal lett soványabb a bankszámla. Az összes Mégsem gomb megnyomásával megtörtént egy vásárlás. A programból pedig nem is lehetett kilépni, mert egy ablak azonnal felugrott, újabb sok eurós ajánlatokkal bombázva. Amiket, szó szerint, lehetetlen volt visszautasítani. Ádám kikapcsolta az iPadet, majd vissza. Az újraindulás után azonnal felugrott a vásárlást jelző ablak. Buy-t nyomott, akkor is leemelte, Cancelt nyomott egy másiknál, akkor is. Nem volt megoldás. Felhívta az Apple 80-as ügyfélszolgálati számát, de mivel elmúlt délután 5 óra, csak az automata válaszolt, hogy holnap próbálkozzon. Ádám viszont nagyon ideges volt, mert rengeteg pénzt nyelt el a Simpsons játék, és nem bízott az ügyfélszolgálatokban. Attól tartott, hogy megvonják majd a vállukat, hogy apuka, így járt, nem kellett volna Homernak az a rakétakilövő állvány. Ezután felhívta a cupertinói központi ügyfélszolgálati számot, ami egy call centerben csörgött. Végighallgatták, majd álmélkodva jelezték, hogy még soha nem hallottak “kényszerített vásárlási esetről”, ez az első, úgyhogy inkább átkapcsolnák a “headquarterbe”, hogy egy ilyen különleges ügyekre is készen álló ember foglalkozzon a kérdéssel. Egy mobilon csöngött ki a hívás, és valaki nagy háttérzaj közepén vette fel a telefon, Tim Cook beszéde előtt nem sokkal. Pont olyan volt az egész, mintha a keynote-on ült volna az Apple-guru, akihez irányították, és ő megpróbálta megérteni a helyzetet több ezer ember dörmögése között. Emberünk megerősítette, hogy soha nem találkoztak hasonlóval, és nagyon izgalmasnak találják, úgyhogy kivizsgálják a dolgot. Látta, hogy 20 másodpercen belül jött a vásárlások nagy része, úgyhogy visszautalják a pénzt, és elnézést kérnek a kényelmetlenségért, meg hogy “szégyellik magukat”. Adtak egy azonosító számot is az ügynek, amit Ádám felírt: ha bármikor ezzel kapcsolatban intézne valamit, mondja be ezt a számot, látni fogják az előzményeket. [...] Bővebben!

Forrás: Appleblog
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.