A Meta és az EU között régóta zajlik már a vita az adatgyűjtésről – végül az EU-nak lett igaza.
Illusztráció: Pixabay.com
Jelentős változást hajt végre Európában a Meta, hogy megfeleljen az új uniós elveknek – írja a Guardian nyomán a 24.hu. Ezek értelmében
a Facebook és az Instagram anyavállalatának a jövőben egyértelmű engedélyt kell kérnie a felhasználóktól, hogy személyre szabott hirdetéseket jelenítsen meg náluk.
A változást azt követően jelentette be a technológiai óriásvállalat, hogy több ország szabályozó hatóságának is célkeresztjébe került, amiért célzott hirdetések megjelenítésére használtak a megszerzett adatokat.
A Meta és az Európai Unió tagországai között régóta zajlik már a vita a felhasználói adatok gyűjtése, és azok felhasználási módja miatt. A Meta sokáig azzal érvelt, hogy jogos érdeke fűződik a felhasználók adatainak ily módon történő feldolgozásához, most azonban fejet hajtott a döntés előtt, mely alapján ez visszaélés. Az adatgyűjtésre és -felhasználásra vonatkozó kérdés valamikor a következő hetekben, hónapokban kerül majd a felhasználók elé.
10 hozzászólásarrow_drop_down_circle
És akkor egy fényképes regisztrációt vagy egy rendszeresen kirekesztő balfasz tiltását rendőrállamosdinak tartod?! Hiszen a Nagy Testvér figyel, te pedig jóváhagytad a végfelhasználói szerződésben, amit nem olvastál el!
Olvasd el, ha teheted: moly.hu/konyvek/david-yoon-nulladik-verzio
Az pedig hatalmas naivitásodat igazolja, ha azt hiszed, a szokásaid, a szóhasználatod, a politikai és egyéb identitásod nem információ.
Új hozzászólás