Lehetne olcsóbb is, de a kormányzat szerint fizetnie kell a külföldieknek. Az ígéret szerint a magyar választópolgárok így is jól járnak. Egy kérdés mind fölött foglalkoztatja az autósokat: miért lesz aránytalanul drága az egynapos autópályamatrica? Ezt kérdezte a DK-s Vadai Ágnes is Lázár János építési és közlekedési minisztertől is, emlékeztetve a tárcavezetőt, hogy a motorkerékpárokra és a személyautókra váltható D1-es matrica 5 150 forint lesz, illetve, hogy a vonatkozó uniós rendelet mindössze annyit mond ki, hogy az egynapos matrica az éves matrica árának legfeljebb 9 százalékába kerülhet, ez alapján a D2-es díjkategóriába tartozó járművekre akár 7 315 forintot is lehet fizetni. (A D1-es kategória épp csak, 3 forinttal marad el a felső határtól.)

Forrás: economx.hu
Feltöltő: RonaGyuri
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

12 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ezodabasz
"Lehetne olcsóbb is, de a kormányzat szerint fizetnie kell a külföldieknek."...Hmm azt talán másképp is meg lehetne oldani, hogy a külföldi fizessen és a Magyarnak ne kelljen! A németek meg tudták csinálni.
Amúgy miért kell fizetni a magyaroknak az úthasználatért? A taxisblokád idején az volt a mantra, hogy a benzináremelést az utakra költik...aztán nemsokkal később megépült az M3 fizetőkapu...
Kinek a pénzéből épülnek az utak? Kinek a pénzéből tartják karban? Csak nem "állami"?
Vagy ezek magánutak?
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
RonaGyuri
Pont ahogy Orbán megígérte

de mi ilyen disznók vagyunk, semminek sem tudunk örülni

Pedig nem csak betartotta az ígéretét, hogy utolérjük Ausztriát, de túl is teljesítette, mert jelentősen túl is szárnyaljuk!!!
AZ AUTÓPÁLYAMATRICA ÁRAKBAN:
„amíg Ausztriában 96,40 euró (kb. 37 ezer forint) a D1-es, személygépkocsikra vonatkozó autópálya használat éves bérleti díja, addig Magyarországon majdnem a kétszerese, 57 ezer forint, ami átszámítva 148 eurónak felel meg.
„Az egynapos matricák esetében is előzzük az osztrákokat, Ausztriában 8,6 euró (3 300 forint), míg Magyarországon 5 150 forintot jelent (13,3 euró) a 24 órás engedély ára.”,
„A 10 napos, vagy heti matrica árában is van különbség, azaz amíg Bécsben 11,50 euróba (4 400 forint) kerül ez a fajta jegy, addig a Nemzeti Díjfizetési Szolgáltató Zrt. berkein belül 6 400 forintos (16,50 euró) díjat szabtak ki rá”!!!”
Ezodabasz
"Lehetne olcsóbb is, de a kormányzat szerint fizetnie kell a külföldieknek."...Hmm azt talán másképp is meg lehetne oldani, hogy a külföldi fizessen és a Magyarnak ne kelljen! A németek meg tudták csinálni.
Amúgy miért kell fizetni a magyaroknak az úthasználatért? A taxisblokád idején az volt a mantra, hogy a benzináremelést az utakra költik...aztán nemsokkal később megépült az M3 fizetőkapu...
Kinek a pénzéből épülnek az utak? Kinek a pénzéből tartják karban? Csak nem "állami"?
Vagy ezek magánutak?
Cherry
MI meglepő?? el sem olvasom, tudjuk hogy a kormány és fideszbandának kell a pénz a saját mocskos életéhez Ennyi
KisTehen
@RonaGyuri: ne tégy úgy, mintha nem olvastad volna az indoklást ... az 1 napos matricát az átutazó külföldiek miatt vezették be, és ehhez is igazították az árát
KisTehen
@RonaGyuri: tudod ... a sziget fesztiválra is nyugati áron tudsz csak bejutni
csak úgy....
@KisTehen: az érveid éppen akkorra faszságok mint te!
csagyi
Csak az a csodálatos hogy mindenre egy síkon mozgó, formális a válaszod, ami természetesen minden logokát nélkülöz.
Ha a külföldi jármű lenne a cél akkor a mészáros művek talán a rendszáma alapján adná meg az összeget.(amit nem olyan régen a benzinnél tették)
Ehhez hasonló ötleteket viszont az EU nem jutalmaz,ezért aztán úgymond velünk fizettetik meg a külföldiek átutazását is. (?)
Az összehasonlítást /lsd.R.Gy. bejegyzését/ és a benzin/gázolaj árakat már hogy ne is említsük.
A gk. és a motorkerékpár egyformán terheli a pályát (?) nem,ami az árakban idáig jelentős különbség volt.
Talán rengeteg a külföldi motoros is,ja nem. Talán így akarjuk a tönkrement nyugatot mi is kivéreztetni?
KisTehen
@csagyi: hiába vesszük olcsóbban az olajat ... a benzint és a gázolajat nem adhatjuk olcsóbban a környező országoktól, mert akkor megint itt tolonganának a külföldiek és elfogyna a nafta
KisTehen
@csagyi: jah kérem ... drága mulatság európainak lenni
KisTehen
@csagyi: az elszállt lakás- és albérletáraknak is ez az oka ... a jó munkásembereink hazahozzák az osztrák és német fizujukat és itthon vesznek belőle lakást és nyugati áron adják ki az ide látogató külföldieknek
Ezodabasz
Az utak építése és karbantartása állami feladat "lenne". Közpénzből van a rávaló! Akkor is, ha az EU kölcsönből van! Azt vissza is kell fizetni ám! Magyar ember kétszer fizet? Miért???
Ingyen kellene járható utakat használni az országunkban, mert kifizettük és fizetjük most is...csak nem látjuk.
Közpénzből vannak az utak, nem a Mészárosok zsebéből!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.