Az angol iskolák tanítói dönthetnek úgy, hogy az egész második világháborút kihagyják a tananyagból, a tudatos közösségi webhasználat elsajátítása viszont kötelező lesz a diákoknak. A tervezet nem túl meglepő, tulajdonképpen ebben rejlik az angolszász és a porosz iskolamodell közti különbség. A magyar alsó (!) tagozatnak megfelelő osztályokban az angol diákok külön órákon fogják tanulni az internet használatát, az online kommunikációt, a keresők, a Wikipedia és a Twitter használatát, a blogolást.

Feltöltő: tsabeeka
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

19 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
kiwi
@charlie: tényleg van ma médiaismeret általános iskolában? na, ez új. valamikor a múlt évszázad végén, 1998-99 körül tervezték a NAT-ba a médiapedagógiát, akkor ezek szerint 10 év múlva meg is valósították. hurrá. :)

és vajon vannak az iskolában kifejezetten erre a témakörre szakosodott médiapedagógusok vagy osztályfőnöki óra keretében tanítják képesítés nélkül?

az nem rossz, ha beteszi a tanár a filmet, csak éppen utána meg is kéne beszélni, hogy miről is szólt és azt milyen eszközökkel érte el. csak ugye nem tudom, hogy a tanár maga tisztában van-e vele. ehhez kéne filmesztétikát tanulna.
tsabeeka
szerintem itt bekeveredett egy újabb megközelítés, ami nem baj, csak azért tisztázzuk: az angolszász modell nem egyenlő a liberális oktatásfelfogással.

illetve még valami: az angolszász modell jellemzője az, hogy a készség fejlesztésére helyezi a hangsúlyt, nem pedig a lexikális tudásra. ezt sokszor úgy szokták félreértelmezni (főleg az oktatáspolitikai felhevült viták kapcsán a nagy miniszterek-államtitkárok, és ugyanezek ex- változatai), hogy az angolszász modell tehát azért szar, mert minden készséghez kell valami lexikális alaptudás, és az meg nem tanít ilyet. ez legbarátságosabban nézve is csúsztatás, mert az angolszász modellben is van lexikális tudásanyag, egyszerűen nem arra helyezi a hangsúlyt.
tsabeeka
@kiwi: ahhhahaa, médiaismeret. átképzett magyartanárok, hagyjuk már...
charlie
@kiwi: vannak külön erre szakosodott emberek. rendesen, főiskolán oktatták, külön szakkal (ezért volt ennyi idő a terv és a megvalósítás között).

az persze kérdés, hogy ki megy el erre. meg ettől még elkönyvelik a nem fontos tantárgyak közé, aztán majd töltelékórának lesz jó, amikor a tanár az osztállyal a másik szakjának megfelelő órát adja le a médiaismeret helyett.

amúgy legtöbb helyen az ének-zene vagy rajz (merthogy azis olyasmi, tudod) tanárok csinálnak meg ilyen szakot.
narziss
@tsabeeka: Nekem is megvan ez a szakom (a magyar mellett :)), és nem átképzéssel, hanem a másik szakomon belül (művelődésszervező) ez volt a szakirány, amit - ha jól rémlik - legalább két éven át tanultam + az alapozó tárgyak (filmtörténet, filmesztétika, mozgóképes kultúra, kommunikációs tárgyak).

Én szívesen okítanám ezt is, mert ebben igazán van (lenne) fantázia, de középsuliban nálunk tánc van modulként kilencedikben.

Amúgy általános iskolában sem egyszerű a helyzet, mert amikor pl. ott voltam még, és felmerült, hogy jó lenne, ha valaki ezt is tanítaná, akkor is inkább a képzetlen kolléga kapta volna, csak hogy meglegyen az óraszáma.

Az is kérdés, mennyire lehet hatékony egy ilyen modul-jellegű tárgy, ami általában fél/egy éves, igen kis óraszámú, a minőségi oktatást ez legalább annyira befolyásolja, mint egyéb tényezők, pl: tanár képzettsége, hozzáértése...
kiwi
@charlie: ja, azt tudom, hogy vannak erre külön szakosodott emberek. nekem pl. média- és filmpedagógusi diplomám van :)

a kérdésem az volt, hogy az iskolákban konkrétan médiapedagógiát tanult tanárok tanítanak-e vagy jó magyar szokás szerint ez az újítás sem tud igazán megvalósulni, még 10 év után sem, mert botrányosan nehézkes és rugalmatlan az oktatási rendszerünk.

de ahogy tsabeeka válaszából látom, magyartanárokat képeznek át. és akkor újra itt a kérdés, hogy ezek a magyartanárok mennyire motiváltak, mennyire érdekli őket, vagy egy szükséges rossznak, felesleges nyaggatásnak tartják az egészet. van egy sejtésem, hogy nagy százalékuk a pokolba kívánja az egészet.

pedig a legizgalmasabb és az egyik leghasznosabb óra lehetne a rengeteg elméleti tantárgy között.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.