Megküldte a kormány az Átlátszónak a reklámtörvény előkészítésének a háttértanulmányát, amelyből egyértelműen kirajzolódik, hogy a legnagyobb mértékű sarcot az RTL fizetheti.
A háttértanulmányt a reklámadó bevezetéséhez, bárki elolvashatja ezen a linken. Június 13-én pénteken, vagyis a reklámadó megszavazása után két nappal a Kossuth Rádió vendége volt Orbán Viktor ahol a riporter megkérdezte, hogy hol vannak a szükséges háttérszámítások a reklámadóhoz, amire Orbán Viktor azt mondta, “a háttérszámítások léteznek és nyilvánosak is" – írja az Átlátszó.
"Tavaly év végén és a választások előtt a Nemzetgazdasági Minisztérium és személyes Varga Mihály is többször leszögezte, hogy az adórendszer “kész van”, ebben változások már nem lesznek, pont azért, hogy tervezhető legyen a vállalatok számára. Ebbe a “kiforrott” adórendszerbe csaptak bele a reklámadóval, amit – még egyszer kihangsúlyoznék – júniusban beterjesztettek, júniusban megszavaztak, júliusban megváltoztattak, augusztusban pedig már be is kellett vallani és fizetni" – emlékeztet az eljárásra a tényfeltáró lap. "Tavaly év végén és a választások előtt a Nemzetgazdasági Minisztérium és személyes Varga Mihály is többször leszögezte, hogy az adórendszer “kész van”, ebben változások már nem lesznek, pont azért, hogy tervezhető legyen a vállalatok számára. Ebbe a “kiforrott” adórendszerbe csaptak bele a reklámadóval, amit – még egyszer kihangsúlyoznék – júniusban beterjesztettek, júniusban megszavaztak, júliusban megváltoztattak, augusztusban pedig már be is kellett vallani és fizetni" – emlékeztet az eljárásra a tényfeltáró lap.
Június 13-án közérdekű adatigénylést kért a lap, melyre augusztus 22-én megérkezett a dokumentáció, bár a törvényi előírás szerint ezt már június 28-án meg kellett volna küldeni. Ezután kiemeli azokat az érveket, amiket a kormány használt a reklámadó bevezetésének indoklásánál: "Nemzetközi példák: a kormány az Európai Unióból 7 országot tud felhozni, és emellett mint Európán kívüli példának felhozza Egyiptomot és Pakisztánt, ahol hasonló törvények vannak. Ausztriában amúgy a reklám értékének az 5%-a adó, Dánia csak tervezi megadóztatni a szórólapokat, reklámújságokat, de már a példák között van, Görögországban a hirdetések árának 20%-a az adó,Romániában a reklám árának 1-3%-a, Észtországban és Belgiumban csak a közterületi reklám van megadóztatva. Vagyis sehol a világon nincs olyan reklámadó, mint amit nálunk kitaláltak" – írja meg ellenérveit a Átlátszó.
Vállalatonkénti bontásban a tervezett bevétel látványos ábrázolása, a vörös cikk jelzi az RTL kötelezettségét:
Forrás: Átlátszó
Fontos tény, hogy a TV2-nek idén nem kell megfizetnie a reklámadót.
3 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Új hozzászólás