A Népszabadság egy pénteki cikkében azt írta, a városvezetés koncepcióra vár a BKK-tól a behajtási és parkolási díjak összeolvasztásának lehetőségére.

Az elképzelés megvalósításával azt szeretnék elérni, hogy aki a dugódíj árát befizeti, annak a parkolásra nem kéne már külön pénzt kiadnia. A döntéshozók úgy gondolják, ezzel a kedvezményadással könnyebben elfogadnák a dugódíj gondolatát. A tervek szerint a jegyet parkolóőrök ellenőrzése alatt a parkolóautomatákból lehetne beszereznie a sofőröknek, így az infrastruktúrával kapcsolatban is kevesebb lenne a kiadás. Az viszont egyelőre még kérdéses, hogy mit tudnának tenni azokkal, akik megállás nélkül hajtanak át a kijelölt zónán. 

Ezzel szemben a szakértők állítják, hogy mindaddig, amíg a szükséges feltételeket nem teremtik meg az autók parkolásához, nem lehet a behajtási díj bevezetéséről beszélni. Jelen pillanatban ugyanis Budapest területén mindössze 4-5 ezer P+R parkoló van, a bevezetéshez viszont minimum 15-25 ezer helyre lenne szükség.

Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke erről úgy nyilatkozott, hogy bár a dugódíj bevezetése ellen nem tudnak mit tenni az emberek. Perre viszont van lehetőség, ha egy adott jogszabályhoz nem biztosítják a szükséges körülményeket, ezáltal a rendeletet nem tudják racionálisan végrehajtani.

A lap szerint az NGM is támogatná a dugódíj bevezetését, mivel így a BKV-nak 2016-ban már 25 milliárddal kevesebb támogatást kéne adnia.

1 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Aki Én
Ez olyan megyematrica koncepció. Fizesse mindenki a parkolást is.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.