Néhány perccel csütörtök dél után, egy kiképzési repülés végéhez közeledve a szolnoki bázisrepülőtér fölött tűz ütött ki a Magyar Honvédség egyik Jak-52-es típusú oktatógépén – mondta csütörtöki, budapesti, rendkívüli sajtótájékoztatóján a Honvéd Vezérkar főnöke. A kabin első részében utazó pilóta leszállás közben súlyos égési sérüléseket szenvedett, ezért a Magyar Honvédség Egészségügyi Központ Honvéd Kórház égésplasztikai osztályára szállították.

Benkő Tibor vezérezredes közlése szerint közel egy órányi repülést követően a kétfős személyzet megkezdte a leszállást, amikor észrevették, hogy lángok csapnak ki a gép motorteréből. Ezt követően egy gyors süllyedés után landoltak, a leszállást követően leállították a hajtóművet és mindketten elhagyták a gépet. A tűzoltószemélyzet pillanatok alatt eloltotta a tüzet – tette hozzá.

A levegőben gyulladt ki a honvédség gyakorlógépe, az egyik pilóta égési sérüléseket szenvedett

A megégett pilóta sérülésének pontos fokát és a felépülésének várható idejét Benkő Tibor nem tudta megmondani, ugyanis a sajtótájékoztató idején a pilótát még vizsgálták. A gépen ülő másik pilóta nem sérült meg.

Elmondta azt is, hogy a csütörtöki repülési feladat mindennapos rutinnak számít, a sérült gépet vizsgálják.

Kérdésre válaszolva azt felelte, a repült órák száma az elmúlt években növekedett és arra törekszenek, hogy a pilóták megfelelő felkészítés és kiképzés mellett hajthassák végre feladataikat.

Arra is kitért, hogy a balesetet szenvedett Jak-52-est 1994-ben gyártották. Ezek a gépek rendszeres időszaki vizsgálatokon esnek át, ezen a típuson minden 200 repült óra után műszaki időszaki vizsgálatot kell végezni, a legutóbbi ilyen vizsgálat tavaly októberben volt – emelte ki. A repülő a megengedett 200 órából alig több mint 97-et repült – közölte.

Kitért arra is, nem hiszi, hogy bármiféle olyan mulasztás történt volna, ami kiképzetlenségre, felkészületlenségre enged következtetni. Hozzátette, amennyire tudja, ennél a géptípusnál ilyen tűzeset még nem fordult elő. Azt is elárulta, hogy a Magyar Honvédség három Jak-52-es géppel rendelkezik.

Benkő Tibor egy más témában feltett kérdésre válaszolva feltételezgetéseknek és találgatásoknak nevezte a csehországi Gripen-baleset lehetséges okairól az utóbbi napokban megjelent híreket. "Ennek a balesetnek sok összetevője lehet. Lehet műszaki vagy pilótahiba, okozhatták a közrejátszó körülmények is, de lehet ezek kombinációja is, de amíg nem zárul le a vizsgálat, erre nem lehet választ adni" – fogalmazott.

Bajkó Erika, a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) szóvivője az MTI megkeresésére csak annyit mondott, hogy vizsgálják az eset körülményeit.

16 hozzászólásarrow_drop_down_circle

verum
Senki nem hibázott, műszakilag minden rendben.
Csak a tűz nem tudott erről...
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
wagabund
A honvédelmi miniszter ezt az utolsó esetet csípőből megmagyarázza...tehát minden rendben...
Azon az új magyarázaton egy cseppet még dolgozna kell, hogy mit mondjon a tábornok tévedésére, akit eddig úgy adtak el, hogy nagytudású, megbízható pilóta...nagy gyakorlattal...ezért oktat.
akkor milyen a többi?

Izgatottan várja a pleb's a magyarázatot arra(is), hogy ki fizeti a HTK-t? ...kap-e részletfizetési kedvezményt, vagy egyben levonják a fizetéséből?
...no, és hab a tortán... mennyi lesz a nyugdíja a vitéz úrnak? most kis ünnepség keretében nyugdíjazzák... a búcsúbeszédben az érdemeinél ez a kis malőr is megemlítésre kerül?
papa.49
@kkalman: Szerintem már a NATO dolgozik az áthidaló megoldáson hogy ne a az érett gyümölcs módjára lehulló Gripenek védjék a balti államok légterét...
papa.49
@wagabund: Hová gondolsz, hiszen nem ő vezette a madarat, igaz a fizuja azért volt annyi amennyi mert ő volt a góré, de a felelősség már nem az öné...A htk. meg majd mi fizetjük ahogyan az szokott lenni, ő meg felveszi a ,,jól megérdemelt nem kevés nyugdíját,, és éli világát, na itt van a hiba!!!
laszlobihari
@Senara: A selejt bosszúja, Latabár Kálmánnal a főszerepben.
Főlökött
Nyilatkozni mocskosul bírnak, de minek...

"sérülésének pontos fokát és a felépülésének várható idejét..." Egy honlapon olvastam hogy altatásban tartják és kimosták a tüdejét.
Mit jelent mindez ? Azt, hogy megégett a tüdeje, és életében már nem repülhet :( 'csak' ennyit :(

Amúgy nem tudom kinek igen - kinek nem tűnt fel, de a műszaki állomány 92 fő a gripeneknél. A 4 gépes bevállalt feladatra, 8 hajózót - pilótát és 80 fős műszaki állományt kell biztosítani.
Akkor számolgassunk csak egy picit, hogy az itthonmaradt gépekre összesen 12 fős műszaki állomány marad ? Hát ez izgi...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.