Miután Törökország légtérsértésre hivatkozva kedden lelőtt egy orosz repülőgépet, pillanatok alatt fagyossá vált a két ország viszonya. Szergej Lavrov orosz külügyminiszter a Reuters szerint például máris lemondta a szerdai törökországi látogatását.
Putyin elnök szerint azonban a gép Szíriai légtérben repült, s az esetet "hátbaszúrásnak" minősítette. A törökök viszont azt mondják, hogy öt perc alatt tízszer figyelmeztették a repülőgépet, mielőtt lőttek volna.
11 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Gondolom megunták a törökök a 'csücsök'-nél a folyamatos légtérsértést és léptek. Jó volt-e, nem hiszem. Egyedül lenne Törökország, nem merte volna megtenni, még akkor sem, ha 600ezres serege van. Így jött az azonnali futkározás az NATO-hoz és az ENSZ-be.
Itt van kicsit részletesebben, mi is történt - térképpel, ki mit is 'dumált'-füllentett utána :
nol.hu/kulfold/kilottek-egy-hatarserto-orosz-vadaszgepet-a-torokok-1576677?utm_source=ovg&utm_medium=cimlead&utm_campaign=xmegye
Már huzamosabb ideje állt fenn ez a légtérsértéses gond, több esetben jelezték a törökök, ez így nem lesz jó. Ehhez még hozzájött a szomszédos faluk bombázása is, amiért bekérették a törökök az orosz kunzult is. Az is folytatódott tovább.
Erre ezen megoldás, igen drasztikus és kiszámíthatatlan következményekkel járó lett. Lehet huzogatni az orosz-lán(y) bajszát, csak nem biztos, hogy érdemes - kifizetődő ténykedés a részükről. Márpedig most, ezzel a lépéssel igencsak megrántották, mármunt a bajuszt :).
Mivel a lokátorral bemért és digitálisan kijelzett repülési útvonal rögzítésre került - látható is volt az általam betett linken, illetve a kommunikációs csatorna is 'magnózott', tehát rögzítésre kerül minden beszélgetés a gép-ről kezdeményezett és a földi személyzet által kezdeményezett is, ezek fényében jó kérdés, mit is mondhatna még az orosz navigátor.
Max azt, hogy nem hallotta a figyelmeztetést, avagy nem tudta, hogy másik ország légterében tartózkodik. Lüke lenne belemenni abba, melyet az egyik kollégája már megtett, hogy lehet mégis - légteret - sértett. Azért navigátor, hogy mindíg tudja hol, merre járnak.
Majd a bizottság kivizsgálja és tájékoztatja a feleket, illetve a közvéleményt a megállapításairól.
Amúgy nem nehéz 'átcsúszni', főleg ha nagy a sebesség, egy forduló 'csodákra' képes. 90' évek nagyon - elején, a taszári pk. is átcsúszott egyszer, az akkori Jugoszlávia területére, onnan fordult leszálló irányba :) Az egy bocsikával megoldódott.
Új hozzászólás