Taxisokból álló küldöttség indult hétfő kora délután a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz, a Nemzetgazdasági Minisztériumhoz, a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz, valamint az Uber irodájához; a taxisok célja, hogy információt kérjenek követelésük teljesítésének időpontjáról.

A taxisok azután döntöttek így, hogy problémájukra nem született megoldás a képviselőik és Tarlós István főpolgármester közötti megbeszélésen, így a taxisok folytatják az Uber ellen meghirdetett demonstrációjukat.

Már nyíltan fenyegetőznek a taxisok

A főpolgármester az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, az adófizető, jogszabályokat betartó magyar taxisok a továbbiakban is számíthatnak a főváros támogatására Uber-ügyben, de Budapestnek nincs hatósági eszköze és fizikai lehetősége az alkalmazás betiltására, lekapcsolására.

Az MTI-nek nyilatkozó Czifery Csaba, a Magyar Taxisok Szakszervezetének elnöke azt mondta, számukra az az egyetlen lehetséges megoldás, ha megszűnik az Uber, vagy ezen szolgáltató is azokat a feltételeket teljesíti, amelyeket a "hivatásos" autósoknak kell. Ha a négy felsorolt helyszínen nem kapnak pozitív választ vagy egy közeli határidőt az Uber beszüntetésére,

lezárják a forgalom elől a teljes Bajcsy-Zsilinkszy út-Andrássy út-József Attila utcai kereszteződést

– mondta a szakszervezeti elnök. Czifery Csaba időközben jelezte, hogy a Nemzetgazdasági Minisztériumnál nem fogadták a taxisok küldöttségét.

A 24.hu képriportjában egy nyilatkozó ennél is tovább megy, ami az Uber-gyűlöletet illeti:

a taxisnak családja van, még egy-két ilyen hónap, és az lesz, hogy odamegy az Uber-sofőrhoz és kirángatja a kocsijából, aztán az lesz, mint Franciaországban.

28 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Szókrakész
"hogy odamegy az Uber-sofőrhoz és kirángatja a kocsijából, aztán az lesz, mint Franciaországban."

Ennek nincs önbíráskodás szaga?

A rendőrség miért nem indít ilyen fenyegetők ellen eljárást?

Bezzeg én a kutyámmal nem kiabálhatok, mert...
leszúrt rittberger
@Szókrakész: Nekik lehet mindent, úgy látszik...
Apatszerek
A taxis hiénák kivívták az utasok utálatát, a kocsiból őket kell kirángatni a rendőrnek még mielőtt ön bíráskodnának, nem bírják elviselni a konkurenciát, mert nem tudják tömegesen folytatni az utasok lenyúlását! TAXIS MAFFIA megszűnését akarja a civil összefogás!
szaboria1
Kérdésem az UBER taxisok, hogyan is adóznak?
human
Pesten jártam. Kérdeztem a taxist, hogy merre találom a Deák teret. Nem akarta megmondani, de szívesen elvisz, mondta. Megköszöntem és mentem tovább. Aztán egy szlovák csapat majd egy kínai lány igazított útba. (Megkérdeztem még egy pár magyar fiatalt, de ők csak villamossal tudták az utat, gyalogosan nem :)
human
Ahogy máshol írták, a postások is tüntethetnének az e-mail ellen.
Biztos van az Ubernek hátránya is. A taxisoknak azért el kellene gondolkodni, hogy nem-e haladni kellene a korral.
enslaved
"adófizető, jogszabályokat betartó magyar taxisok" Na, ezen jót röhögtem:-))
enslaved
@Apatszerek: Ha Pesten járok, mindig taxival utazom, mert kényelmes, és legalább nem tévedek el. Az viszont tény, hogy ha nem kérek számlát, akkor nem is kapnék, de ha kérek is eléggé tudnak fanyalogni. Néha annyiba kerül az ottani furikázásom, mint amennyiért megteszem a 200 km - ert Pestig kocsival. Nonszensz valahol azért, főleg a háborgásuk.
Szókrakész
@leszúrt rittberger: Ez már az alkotmányos rend megdöntésére tett kísérlet.
Ezért már kint kéne legyen katonaság, tenorelhárítás, minden.

Sittre mindet!
Mi az, hogy lebénítanak egy várost.

Sztrájktörvény is van ám a világon!!!
Szókrakész
@szaboria1: Mert a taxisok olyan überbecsületesek igaz?
Szókrakész
Az eü, a földtörvény, a,...miatt miért nem tették meg?

Amint az ő jövedelmük a tét, akkor azonnal tudnak sztrájkolni.
Sőt mi több.
Ez már anarchia.

Csak nehogy ez adjon alapot, jogot a fidesznek, a qrmánynak a szükségállapot kihirdetésére, a teljes diktatúra bevezetésére.
wagabund
az Adó és Vámhivatalnál mit kerestek?

-hogy? csak nem? neee... az ki van zárva.
Apatszerek
@enslaved: Engem minden egyes alkalommal ugyanazért az útért, soha nem fizettem egyazon összeget, mindég ezer forint feletti többlettel számoltak persze számla nélkül! Tavaly óta tudom mióta az uber taxival teszem meg ugyanazt az utat, mindég egy összeget fizetek ez van, a gyakorlatban tapasztaltam folyamatosan!
Szókrakész
Azért hallgattasék meg a másik fél is.

A jó édes muttijába a NAV-nak, fináncnak, qrmánynak.
Bezzeg a 70 éves őstermelő Mari néniket 1 kiló répa számla nélküli eladása miatt 100 ezerre tudják bírságolni, az Über-t meg nem tudják kifehéríteni?!?!?!
Apatszerek
Az állam nem állíthatja meg ezt a folyamatot, csak lassíthatja és mederbe terelheti. Ez talán dolga is, s ha valami, hát ez a taxisok érdeke: nem az Uber betiltását kell követelni, hanem szabad versenyt és modernizált szabályozást. Az állam persze bekeményíthet, betilthatja az Uber-szolgáltatást, ahogy a franciák tették, de az Uber autói már akkor kint lesznek az utcán újból, amikor a tinta még meg sem száradt a rendeleten. Erre igény is lesz: az Uber nemcsak a sofőrjei érdekeit képviseli, hanem a fogyasztókét is, ami a sárga taxisokról már kevésbé mondható el, azaz egyáltalán nem mondható el.
szaboria1
@Szókrakész: Majd ha te is 30 évet törvényesen taxiznál akkor beszélj . A férjem főtaxis volt az akkori körülmények miatt infarktusa lett.
Szókrakész
@szaboria1: Egyetem mellett éjjel taxiztam.
Csak hogy legyen pénzem.
Nem volt leányálom.
Csak sajna egy tomporral két lóra nem lehet.
Szókrakész
@szaboria1: A másik pedig az, hogy egy másik poszton pont a taxisok becsületét védve fikáztam a NAV-ot, qrmányt, hogy miért nem tudja kifehéríteni az Übert?
Ha mással nem akkor "VANISH" fehérítővel, vagy hypoval, vagy...
Szókrakész
@Rockxy: Semmi!
Akkor a postások viszik ki az E-mail-t.
döndödöm
Fizettem én már 4.000 Ft-ot -tizenévvel ezelőtt!- Nyugati pu. - Margit sziget távra! Időre mentem és a távolságot sem tudtam felbecsülni. Azt hittem, hogy lehúzással együtt is megúszom max. háromezerből. Vissza busszal, viszonyítva fillérekért és kb negyedóra alatt.
Szókrakész
@döndödöm: Engem csak azért mert magyarul beszéltem, a reptérről akciósan akartak bevinni Bp-re potom 30 ezerért.
1994-ben.
Csak mert éppen a new yorki gép landolt. Az egy dolog, hogy én mással jöttem. Mert előtte fél órával landolt a szófiai gép is.
Toby
"a taxisnak családja van, még egy-két ilyen hónap, és az lesz, hogy odamegy az Uber-sofőrhoz és kirángatja a kocsijából, aztán az lesz, mint Franciaországban."

Eltakarodhatsz ám az ilyen barom dumával, öcskös, a villanyszerelő vállalkozónak és még sok ezer szakma képviselőjének is van konkurenciája, ez a szabad verseny, te f@sz !
Ne 50 fuvarból akarj meggazdagodni tavaszig !
verum
Ne fenyegetődzenek, hanem alkalmazkodjanak a fejlődéshez.
Mert bizony fölösleges költség ma a diszpécser, amikor lehet neten rendelni. És az utasnak igencsak jó, ha nem kell kp-t adni a fuvar végén. De ez még a sofőrnek is biztonság.
A taxisoknak kellene ma úgy működni, mint az Ubernek. Ne tiltakozzanak, hanem vegyék a fáradságot és követeljék ki a fejlődést saját portájukon.
Sajna, a többség, a nép nem mellettük áll, talán észreveszik.
szaboria1
@Szókrakész: Tudom milyen volt régebben a mostani már nem igazán tudom de van egy érzésem ezek az Überesek nincsenek bejelentve. Van egy példám is sokan nem is veszik észre mert nem jut eszükbe, hogy ezzel is kell foglalkozni. Ez pedig nem más mint a munkaerő közvetítők. Ki közvetítik a dolgozót a céghez de nem a cég a hivatalos foglalkoztatója hanem a közvetítő aki meg elfelejti bejelenteni. A megoldás ez ellen az volna, hogy mindenki kérjen ügyfélkapu számot mert ott rögtön tudja ellenőrizni bejelentett munkás e. Mert sajna a NAV már a dolgozót is bünteti ha nem volt bejelentve és tudomására jut.
verőce21
Látszik, hogy a szolgáltató taxisok maffiózók, nem tudják elviselni a konkurenciát, mert kiderül a sok könnyű pénzük eredete/forrása.

Számomra elfogadhatatlan és visszataszító magyarázat, hogy 600 ezer forintot is be kell invesztálnia, mire az első fuvart megteheti.(10 év alatti gépkocsit más is tart, azt ne számítsuk.)
Ezzel szemben egy élelmiszerboltos pl. milliókat kell beruházzon, hogy megkezdhesse a tevékenységét. Vagy egy pék, egy esztergályos, egy építési vállalkozó, egy hajókészítő, vagy egy asztalos, egy ruhajavító, stb. és mind értéket állít elő.

Ezzel szemben a szolgáltatóipari hiénák, fodrászok, kozmetikusok, taxisok, stb. ügynökök, hozzáadott érték nélküli tevékenységből, kis indulótőkével, jóval magasabb életszínvonalon tudnak létezni.

És megbénítják a forgalmat emiatt, lopják mások idejét, türelmét, mert nem bírják a konkurenciát.
Ha nem hoz valamilyen drasztikus intézkedést ellenük a kormány, nagyot csalódnék bennük.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.