Nem tartja jó iránynak az Uber magyarországi operatív vezetője az új technológiák betiltását, blokkolását,

"pusztán azért, mert azokat nem lehet beleerőszakolni az elavult szabályozás keretei közé".

A cég hétfői közleményében Fekete Zoltán a parlament hétfői döntésére reagált.

Az Országgyűlés ugyanis elfogadta az engedély nélkül, személygépkocsival végzett személyszállító szolgáltatáshoz kapcsolódó jogkövetkezményekről szóló kormányzati törvényjavaslatot, amely blokkolhatóvá tette a jogellenesen működő taxiszolgáltatást kínáló oldalakat.

Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkára pedig hétfőn sajtótájékoztatón bejelentette, hogy tárcaközi bizottság jött létre a jogellenesen működő taxiszolgáltatások hatékonyabb kiszűrésére. A fejlesztési tárca a terület szabályozásának átfogó felülvizsgálatát is tervezi, amelyhez várják az érdekképviseletek és szakmai szervezetek észrevételeit.

Az Uber MTI-hez eljuttatott közleményében leszögezte, a cég Magyarországon továbbra is kitart álláspontja mellett, ezt véleménye szerint megerősíti az Európai Bizottság iránymutatása is, amely felhívja a tagállamok figyelmét, hogy ne a betiltást, hanem az ésszerű szabályozást válasszák a megosztáson alapuló gazdaság szereplői esetében.

Az Uber eddig is nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy megfeleljen a szabályoknak: az autós partnerek kiváltották a személyszállítói engedélyeket és a magyar jogszabályoknak megfelelő számlát adnak – írták.

Az Uber továbbra is keresi a párbeszéd lehetőségét a döntéshozókkal annak reményében, hogy a jelenlegi,

"idejétmúlt szabályozást"

felváltsa egy modern, az új technológiákra szabott szabályozás, amely a fogyasztók érdekeit helyezi a középpontba. Az Uber továbbra is elkötelezett 150 ezer magyarországi felhasználója és 1200 autóspartnere iránt, és folytatja működését – olvasható a cég közleményében.

14 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
F_Viktor
Be kell ültetni a tulajdonosi körbe 2 fityeszes országgyűlési képviselőt, s mindjárt zöld lesz a lámpa!
leszúrt rittberger
Tiltani a legegyszerűbb, egy tiltásról szóló törvényt még egy barom politikus is megért... akkor minek foglalkozzon azzal, hogy esetleg hogyan lehetne ezt máshogy kezelni?
Rockxy
És mi van az Oszkárral? Az mennyire legális?
pbalage
kemény fába vágta a fejszéjét a Uber, mikor

a fidesz alelnök csak sms-t tud írni. (a "Hello" is kábé fél óra neki),
az l. simon a napelemet se bírja felfogni,
a viktor meg simán összekeveri a laptopot a vágódeszkával.
wagabund
szégyellni fogjuk ezt a törvényt, talán még az idén rájönnek, hogy nem kellett volna..

addig állóháború lesz...mert ez kell nekünk..hogy az utasnak mi az érdeke, az a lófaszt sem érdekli.
F_Viktor
@Rockxy: Írod:
"És mi van az Oszkárral? Az mennyire legális?"

Oszkárnál megy nagyban az adóoptimalizálás, vannak olyan vállalkozók, akik 4-5 kisbusszal heti 3 menetrend szerinti járattal közlekednek.
Ők nagyobb távolságra járnak, ezért nem konkurenciájuk a taxi társaságoknak, ezért ők vígan csalhatják az adót.
namihami
Ha valamihez nem értesz, vagy nem tudsz vele mit kezdeni---tíltsd be.
Ez a fónagyok, tállaik, lsimonok szinvonala. Miért meglepő ez? Az lenne a furcsa, ha egyszer nem így történne.
És ez a többi Fideszes ""törvénygyári közmunkásra"" is áll.
teuton
@F_Viktor: Nincs egeszen igazad, ill. kiegeszitenem azzal, hogy az Oszkar szegyentelenül draga! De van sok mas oldal ahol akar magyarul is lehet privat fuvarokat foglalni kül- es belföldi viszonylatban, abszolut szamla es adofizetes nelkül, az Oszkarhoz kepest fel- vagy harmadaron! (Budapest - Nagyvarad 3-3500 ft) Semmifele engedelyük nincs a soföröknek es a jövedelem sincs sehol bejelentve. Na ezeket hogyan fogjak betiltani, ha a központ pl. Hollandiaban van (Blablacar)? Szanalmas probalkozasa egy diktaturanak a haladast a hataron feltartoztatni, pontosan olyan ez a törveny, mint a drotkerites... Elöbb-utobb az EU-birosag eltörölteti, aztan jön a milliardos karterites, amit nem a kormany vagy a taxisok fognak megfizetni...
F_Viktor
@teuton: Oszkárról volt pár hete egy nagyobb cikk, valamint most beírtam egy Szeged-Bécs útvonalat (36-52€).
Igazad van, tényleg nem olcsó, ez már nem telekocsi szolgáltatás, hanem üzleti alapon csinálják, de a cikk is erről szólt.
teuton
@F_Viktor: A parom es a lanyom elmentek ketten vasarnap Berlinbe (tölünk kb. 150 km). Fizettem erte annyit, amennyi 1,2 orai atlagber. Ma visszahozta valaki öket 1,5 orai atlagberert. HAZTOL-HAZIG!!! Mindenfele nyugta, engedely meg hasonlo nelkül! Mert ez nalunk nem tilos...
F_Viktor
@teuton: Magyarországon sem tilos a telekocsi, amíg nem üzletszerűen csinálja valaki.Úgy már nem nevezhető car pool-nak.
teuton
@F_Viktor: Es az UBER üzletszerü? De hogyan lehet ellenörizni, hogy valaki üzletszerüen üzi? Aki pl. naponta pendlizik munkaba 50 km-t es naponta magaval visz egy masikat (vagy többeket), az üzletszerü? Nalunk nem! Ja, es az adojabol leirhatja MINDENKI a közlekedesi költsegeket, km-enkent 72 ft-ot...
F_Viktor
@teuton: Munkába járás tipikus telekocsi, üzletszerű az az eset, mint a fenti eset, hogy valaki több autóval menetrendszerűen "indít járatokat" általában az EU tagállamaiba.
teuton
@F_Viktor: Na kkor megvalaszoltad, az UBER NEM üzletszerü, mert nem több kocsival jar 1 ceg vagy 1 szemely... De ha valaki egy külföldi telekocsi-szerü halozatba kapcsolodik be, akkor is kinalhat MO-on belüli fuvarokat, es semmi nyoma nincs, nem fizet adot. Ötleteket azert nem adok az ilyen oldalakra, de vannak...;-) Viszont sokkal olcsobbmint barmelyik magyar rendszer, pl. Oszkar...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.