Ideiglenesen, legfeljebb 365 napig blokkolni lehet azokat az internetes oldalakat, amelyek jogellenesen működő taxiszolgáltatást kínálnak – döntött az Országgyűlés hétfőn.
A parlament
119 igen,
61 nem szavazattal és
3 tartózkodás mellett
fogadta el az engedély nélkül, személygépkocsival végzett személyszállító szolgáltatáshoz kapcsolódó jogkövetkezményekről szóló kormányzati törvényjavaslatot.
Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter előterjesztése nyomán a közlekedési hatóság rendeli el az ideiglenes hozzáférhetetlenné tételét az ilyen szolgáltatást biztosító alkalmazásoknak, illetve a szolgáltatást népszerűsítő weboldalaknak.
A tiltás akkor rendelhető el, ha a taxiszolgáltatást szervező vagy közvetítő nem felel meg a kormányrendeletben meghatározott diszpécserszolgálati követelményeknek és ezen engedély hiánya miatt a hatóság bírságot szabott ki, a megbírságolt pedig tovább folytatja ezt a tevékenységet.
A közlekedési hatóság 365 napra rendeli el a tiltást, amely ezt követően megszűnik.
A blokkolást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szervezi és ellenőrzi, a blokkoló határozatnak – külön megjelölés nélkül is – valamennyi elektronikus hírközlési szolgáltató a kötelezettje.
A törvény szerint a közlekedési hatóság
50 ezer forinttól 200 ezer forintig terjedő bírsággal sújthatja azt szolgáltatót, amely kötelezettségének nem tesz eleget.
A bírság a kötelezettség nemteljesítésének időtartama alatt ismételten is kiszabható.
A közúti közlekedésről szóló törvény módosításával a Ház úgy döntött: nem kell utánképzésen részt vennie a járművezetőnek, ha vezetői engedélyét a közigazgatási bírsággal sújtandó jogsértéshez tartozó 9 pont megállapítása miatt vonták vissza.
A törvény legtöbb rendelkezése a kihirdetését követő 31. napon lép hatályba.
10 hozzászólásarrow_drop_down_circle
"Az Uber ellenőrzését ugyanúgy meg lehetne oldalni mint más vállalkozásokét, de haweri érdek az elsőrangú!"
Az Uber "ellenőrzése" már régen, az app-on keresztül megoldódott, onnan egy lépés bekötni a NAV online rendszerébe, s mehetne legálisan a dolog.
Ebben az esetben túl sok olyan adóforint folyna be az államkasszába amit nem lehetne ellopni...
Hmmm.A net-adós tüntetések után 3! nappala kormány, hirtelen ijedtségében 30%-os fizetésemelést ígért a rendvédelmi szerveknek...
Most éppen a taxisoktól szart be...beszünteti az Ubert...mert a hiénák viszonylag jól szervezettek...bátor kormányunk tart az ilyesmitől...Sokkal nagyobb galibát tudnak csinálni, akár az országot is megbéníthatja. Magyarul fosnak!! Vajna féle casinózás nem illegális???
Szar a harag hatalom nélkül!. Vajon melyik szolgáltató lesz a következő aki az esetleges olcsóbb tarifa miatt be lesz tiltva?? Az hiszem fog jönni a következő tasli a "mikuláscsomaggal".Amit gyanítok nem a 119 igen fog kifizetni!!!
Egyébként hol vannak a bróker-pénzek?
Abban egyet értünk, hogy az Uber adózik, sőt, múlt heti hír, több adót fizet, mint a fityeszes érdekeltségű legnagyobb magyar taxi vállalkozás.
Én úgy tudom, az első taxis erődemonstráció után már az Uberező személyeket is kötelezték, hogy valamilyen vállalkozási formában szállíthatnak csak utasokat.
Tehát ők is adóznak, fizetnek TB-t, stb.
Amiben "előnyt" élveztek, hogy nem kellett PÁV vizsgát (röhej, ez EU-n belül csak Magyarországon létezik) tenniük, nincs taxis vállalkozói tanfolyamot elvégezniük (ára kb. 60 ezer forint), nem kötelező a sárga szín és nem kell évente műszaki vizsgára vinniük az autót.
Többeknek feltettem a kérdést, a taxis miért nem szándékozik Uberezni???
A válasz egyszerű, mert akkor ADÓZNIA kellene, valamint kulturáltan, humanoid módon kellene viselkednie utasaival, a közlekedésben résztvevő embertársaival...
Új hozzászólás