Az Alstom metrókocsik beszerzésének korrupciós ügyei mellett a megtévesztő utasforgalmi adatokkal is foglalkozik a Csalás Elleni Európai Hivatal (OLAF) 4-es metrós jelentése - írja a Magyar Nemzet. A 2005-2006-os évek során a magasabb uniós támogatás érdekében a 4-es metró megtérülésénél naponta több, mint 400 ezer utassal számoltak, a mostani mérések alapján ugyanakkor a metróvonalat csak 160 ezren használják naponta. Lázár János múlt csütörtökön az ügy kapcsán bejelentette, hogy a kormány ismeretlen tettes ellen feljelentést tesz. Amennyiben ugyanis az Európai Bizottság elfogadja az OLAF jelentését, akkor Magyarországnak 76,6 milliárd forintnyi büntetést kell fizetnie, ami nem sokkal kevesebb, mint az unió által ténylegesen kifizetett, 2006-os euróárfolyamon számolva 181 milliárd forintos támogatás fele. A 4-es metró teljes költsége 437,7 milliárd forint volt.

Forrás: portfolio.hu
Feltöltő: Yoda69
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

11 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
PJProby
Nem kell az óhéber, süket duma, hogy a ballib városvezetés jól számolta ki a várható utasforgalmat. Az eredeti megvalósíthatósági tanulmány nem az I.-III. teljes hosszra (Bosnyák tér – Budaörsi virágpiac), hanem csak az I. szakaszra (Keleti pu. – Kelenföld) adta meg a 474 ezres várható utasforgalmat. Demszkyék ezzel a hamis adattal számoltak mindvégig, és ezzel a „vállalással” igényelték meg az EU támogatást. Már 10 évvel ezelőtt is tanulmányok tucatjai cáfolták ezt a tervezési alapadatot, és már akkor is nyilvánvaló volt, hogy tudatosan hamisítanak és próbálják félrevezetni a közvéleményt és az EU-t is.

„Lényegesen nagyobb forgalom a vonal Bosnyák térig tartó meghosszabbításától sem várható.”
„A fentiek alapján tehát a tervezett Virágpiac – Etele tér szakasz kongani fog az ürességtől.”
veke.hu/download/m4/m4_uj_szakaszok.pdf
Tanulság: A hazug kutyákat hamarább utolérik, mint a sánta embereket.
Aki Én
,,megtévesztő utasforgalmi adatok"

Jaaaj, hát akkor a felcsúti kisvasutat is elkaszálják majd?
Hellcat
Na majd ha a felcsúti kisvasút ér el ehhez a számolgatáshoz akkor is ilyen bőszen fognak feljelentgetni?
Szókrakész
@PJProby: Ebből egyenesen következik, hogy az EU szemet hunyt a libsi mszp-szdsz csalássorozatoknál.
Csak a fideszes dolgok voltak EU...ellenesek, elítélendők.
Tehát a kettősmérce nem is kettős, hanem piszkos tizenkettős az EU-ban.
Brüsszel melegágya a korrupciónak.
Nem gátolták, hanem elősegítették a komcsi lopásokat.
Aki Én
@PJProby: ,,Tanulság: A hazug kutyákat hamarább utolérik, mint a sánta embereket."

Sajnos nem. Mára mi változott szerinted?
Nem akarom védeni az előző vezetést, de a 4-es metró legalább szükséges és közérdekű.
Aki Én
@Szókrakész: Ezzel együtt mára sokkal rosszabb a helyzet eu-s pénz lenyúlásban.
Arról nem beszélve, hogy Imre Gábor Kovács a fészbukon nem mond hülyeséget, mikor a kivándorlással is összeveti a dolgot.
Hellcat
milyen jól jött 14 ben a fidesznek egyébként a 4es metró mikor át lehetett adni a választások előtt.
RonaGyuri
@PJProby: ja a metró gyűlölő nem-rokon rokony Dávidka szerint, aki mindent megtett BKK vezérként is, hogy az M4-el minél több gond legyen. Az épeszű párhuzamos közlekedés megszüntetése (érdekes a kedvenc baromkodásánál még Óbuda közlekedést is szétverte, hogy legyen forgalom) helyett többszörösére növelték! =))
Szókrakész
@Aki Én: Ami engem zavar, hogy ezek a bp közgyűlésben, vagy a parlamentben, médiában egymást ekézik, miközben közösen loptak, lopnak és lopni fognak, míg a talpuk alatt nem fütyörészik a szelecske.

Mert akik ezeket a tanulmányokat készítették, könyvelték, iktatták, fizették...azok mind a bp közgyűlésben csücsülnek közösen.
Azaz KÖZÖSEN!!!
PJProby
@Szókrakész: A hamis tervezési adatokon alapuló metrótörvény kizárólag a Medgyessy-Demszkyék sara, azt a Fidesz nem szavazta meg.
PJProby
"---az OLAF szerint a korrupcióval és szabálytalansággal érintett szerződések összege 272 milliárd 823 millió 488 ezer 215 forint.
Brüsszel azt állítja, hogy 166 milliárd 998 millió 258 ezer 356 forintot "elloptak vagy elcsaltak", ezért ezt a pénzt az európai hatóságoknak és a magyar kormánynak vissza kell követelnie
Ebből a pénzből 76,6 milliárd forint az, amit uniós fejlesztésként fizettek ki, és ez az az összeg, amit "a brüsszeli nyomozati jelentés" szerint visszakövetelhetnek Magyarországtól"

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.