Nem a majonézes dobozokra tervezték a falvédőt, és nem ilyen a szövegekkel – állítja az Univer által alkalmazott reklámügynökség.
A mosakodás azután kezdődött el, hogy sokakat kiakasztottak a majonézes tubusokra nyomott szexista falvédőszövegek. Többek közt ilyenek:
Az én konyhám nagyon fényes, mert az uram nagyon kényes.
A falvédő ötletét az Univer ügynöksége, a Well dobta be, de a kampánynak ez csak az egyik eleme lett volna: ők csak egy falvédőszöveg-generátort készítettek, illetve passzintottak hozzá egy játékot is.
Az ügynökség a Kreatív Online-nak eljuttatott állásfoglalásában hangsúlyozza, hogy nem a tubusokra tervezték a falvédőket, pláne nem ilyen szövegekkel.
A Well ezúton is megerősíti, hogy az Univer termékeken megjelenő egyes feliratok tartalma szemben áll ügynökségünk alapértékeivel, és maximálisan támogatja az Univert abban, hogy a helyzetet minél hamarabb orvosolni tudja.
A falvédős alapötlet az ügynökségünktől származik, de azt egészen más platformra, egész más tartalommal javasoltuk. A címkék tervezésében és gyártásában, az azokon megjelenő tartalmak kiválasztásában nem vettünk részt. Ugyanakkor biztosak vagyunk ügyfelünk jó szándékában, és minden szakmai támogatást megadunk az Univernek az ügy kapcsán.
Az Univer a Facebook-oldalán azt írja, hogy a szövegek mindössze "20. századi emlékek", nem kell többet belemagyarázni. (Azt felesleges részleteznünk, hány olyan 20. századi emlék van, amivel ma már nem szívesen szembesülnénk, és a mai napig vitatott.)
Sajnálattal értesültünk arról, hogy az eredeti, valódi falvédőkről vett évszázados szövegeket fogyasztóink egy része félreértette. Az Univer egyértelműen és megkérdőjelezhetetlenül a nemek közötti egyenjogúság értékeit képviseli. A sajtóban a közelmúltban megjelent írásokra érkezett kommentek kapcsán észleltük, hogy a valós múltunkat visszaidéző, a legendáinkhoz, népmeséinkhez, dalainkhoz hasonlóan nem ritkán humoros, ironikus hangvételű falvédőkbe a döntő többség nem akar többet belemagyarázni, mint amik valójában: emlékek a XX. századból.
- írta a cég.
8 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Ez kulonben szerintem nem annyira szexista, mint inkabb religious: mi van, ha en peldaul megrogzott ateista vagyok, es nem erdekel Isten szava? (Kenyeret meg nem eszem, mert az hizlal, es peldaul liszterzekeny vagyok??? Akkor mi van? Kizarnak egy csomo embert eleve a vasarloi korbol?
Szoval ez a kis reklamcegecske egy nagy szart sem er, mert feldobott egy OTLETET - ugy latszik, nem is egy kesz, konkret tervet -, es allatira leszarja, hogy annak mi lesz a vegkicsengese...
Felelotlen, nagy valoszinuseggel huszoneves polihisztor zsenik a reklam tarsasag tagjai, akik egesz nap az interneten logva lopkodjak ossze az otleteiket...
(Sogornom meseli, aki fokonyvelo egy svajci cegnel, hogy jonnek a fiatalok a business iskolakbol kikerulve, es ontjak magukbol a hulyebbnel hulyebb otleteket, ugyhogy a svajci ceg egymas utan valik meg toluk, mert a ceget ket het alatt leirnak a semmibe, ha akar valamelyik otletuket is felhasznalnak a cegnel. Az ifju titanok nem tartanak be munkaidot, kikovetelik maguknak a sajat mobilt, laptopot, ceges autot... Szerencsere a svajci munkaltato nem hulye.)
"Készülj, készszülj ebédem mert nem jön haza a férjem"
"Piros rózsa kék nefelejcs, engem rózsám itt ne felejcs"
Ez szexista? Teljesen elhülyült a világ. A zéró tolerancia már átkúszott az agyakba, úgy értem kisagy. Vegyél másik majomnézt vazze.
Új hozzászólás