A BKV szerint nem a szerelvény meghibásodása, hanem egy fakocka okozott problémát az egyik felújított metrószerelvényen szerdán az M3-as vonalán. Emiatt nem működött az ajtók állapotát jelző lámpa.
Bolla Tibor, a cég elnök-vezérigazgatója az MTI-hez eljuttatott közleményben azokra a sajtóinformációkra reagált, amelyek szerint ma az egyik felújított szerelvény meghibásodott, nem működött az ajtónyitást visszajelző lámpa.
Mint írta, felelős üzemeltetőként a BKV Zrt. az eset után biztonsági átvizsgálásra a telephelyre szállította az érintett vonatot, ahol az orosz és magyar szakértők ellenőrizték a szerelvényt. Az elsődleges vizsgálatok kimutatták, hogy a vonat egyik ajtaja alá egy fakocka került, emiatt szorult meg az ajtó, ezért nem volt a vezető számára visszajelzés az ajtók zárt állapotáról.
A védelmi rendszer jól működött, hiszen a vezető számára nem érzékelhető eseményről adott fontos információt, ezzel is támogatva a biztonságos közlekedést
- olvasható a közleményben.
Hozzátették:
az eset az utasbiztonságot nem veszélyeztette, a szerelvény a fakocka eltávolítása óta hibamentesen működik, az átvizsgálás után újra forgalomba állt.
Forrás: MTI
Címlapi fotó: Pixabay CC0
11 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Ez már tényleg a vicc kategória!
Most lefaragnak belőle egy kicsit, hogy vissza tudják tenni úgy, hogy az ajtó se zörögjön és a jelzőlámpa is működjön.
Új hozzászólás