Magyarország leghosszabb hídját 2007. augusztus 8-án avatták fel. A csaknem 2 kilométer hosszú Kőröshegyi völgyhíd több mint 50 milliárd forintba került. Másfél millió tonna vasat és 120 ezer köbméter betont használtak fel hozzá. Különlegessége, hogy két pillérsor helyett egy tartja a pályaszerkezetet. A viadukton tízévente minden részletre kiterjedő fővizsgálatot kell tartani.

Forrás: hirtv.hu
Feltöltő: Béla333
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

40 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Equus
@Béla333: tudom, h veled értelmetlen vitatkozni, nem dolgod, hogy elfogadd mások érveit. Mégis: van itt pár kérdés.
Mi a hasznosabb: autópálya vagy üres stadion építese?
Melyik beruházás hoz több hasznot a nemzetnek: a kiemelkedő tanulmányi eredményt mutató diákok külföldi képzésenek támgatása, vagy a futballakadémiára szórt milliárdok?
Jó az az országnak, ha az egyébként is közpénzből bőven javadalmazott erdő péter főkappanból akadémikos tagot kreálnak, amivel megtolják az amúgy is érdemtelenül magas javadalmazását egy államtitkári fizetéssel?
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Béla333
Tudja már valaki, hogy minek kellett megépíteni? Persze ha az volt a fő indok, hogy a nagyobb állami beruházás esetén nagyobbat lehet lopni is a politikusoknak, akkor érthető!
De egyébként???
Equus
@Béla333: Sekélyes ismereteim szerint akkoriban nem írtak névre szóló törvényeket. Az antall-kormány idejében meg az önkormányzatok igencsak szabad kezet kaptak a hozzájuk tartozó területek fölött. Az EU-s pénz meg határidőhöz kötött volt (mert sok minden mással ez sem saját erőből épült), vmit tenni kellett, különben elúszik az EU-s támogatás. De ezt te agent provocateurként tőlem nyilván jobban tudod. Különös, h a halottlátó budai úgyvéd uram sem tudott benne kapaszkodót találni, de te majd sejteted, h vmi nem volt rendben.
Habonyművek terméke... úgy is kell értékelni a kommentedet.
Béla333
@Equus: 19.54
Az Uniós pénzek lenyúlása, haszontalan dolgokra fordítása, lenyúlása nem 2010-ben kezdődött.
Gondolj akár erre a haszontalan, de méregdrága hídra, vagy a 40 cm-es alföldi kilátóra, vagy éppen a Bajnai féle kutya wellnessre vagy éppen a 4-es metró botrányára.
Igen, már 2010 előtt is ellopták a közpénzeket és azért, hogy ebből ne legyen botrány, juttattak az akkori ellenzéknek, a Fidesznek is. Ha nem emlékeznél rá, erről még Gyurcsány is nyilatkozott egykor a Figyelőnek, a 70-30%-os elosztásról.
Ez a gyakorlat a Fidesz kormány alatt valóban csak felgyorsult, a lopás fokozódott, de ez nem menti fel a 2010 előtti időszak haszontalan, korrupt Uniós pénzköltését!
Így mindkét csapat mocskos, korrupt, tolvaj, akiket a történelem szemétdombjára kell zargatni 2018-ban!
Ja! És független (ha kell) nemzetközi bíróság elé kell küldeni az elmúlt évtizedek összes tolvaj politikusát, nem újra hatalomba segíteni őket!
Szerintem!
papa.49
A cikkben szerepel a miért a környék polgijai nem akarták engedni a települések külterületén az autópálya építést azt meg valahol, valahogy meg kellett építeni, ILYEN EGYSZERŰ A DOLOG!!! Most persze már könnyű ugatni rá, de kérdem mi van az M9 ,,autópálya,, híddal ami a Dunán épült és hatalmas módon 2X1 sávos, és összeköti a 8 főutat, meg az 51 főutat ???
Az maga a tökély ???
papa.49
Téves nem a 8 főút hanem a 6 főút. elnézést kérek az elütésért...
Béla333
@papa.49: 20.39
Ragozhatjuk tovább a felesleges, de legalább igen drága közpénzből történő beruházásokat!
Ne felejtsük el az M/-os síkságon épült alugutakat se, ahová állítólag úgy kellett földet hordani, mert nem akart megállni!
"Óriásalagút és óriáshíd - íme, az új M6-os autópálya"
www.origo.hu/auto/20100402-oriasalagut-es-oriashid-vegigfilmeztuk-az-uj-m6os-autopalyat.html
papa.49
Az M6 autópályára semmi szükség nem volt, elég lett volna autóutat építeni, arra, lett volna lehetőség hiszen jó részt a lakott területeket kikerülte a főút nyomvonala, rengeteg helyen már kiépített kapaszkodó sávokkal, tehát a lehetőség adott volt, az autóútra kibővítésre !!!
Ez egy teljesen felesleges elbaszott beruházás volt !!!
Béla333
@papa.49: 20.57
Nem látod a politikusok gondolkodását?:
Az állami beruházás, az Uniós források nem az ország fejlődéséért vannak, hanem hogy lopni tudjanak.
Nagyobb, drágább beruházás, több lopási lehetőség!
Ezt kell tisztán látni, hogy az elmúlt évtizedekben (szerintem) max. 10%-ban volt fontos a döntéshozóknak, hogy mi a fontos és hasznos az országnak, a lényeg a lopás volt!
Magasabb állami beruházás, az több ellopható pénzt jelent.
Ezért épüljön alagút az Alföldre és méregdrága völgyhíd az alig dimbes-dombos területre!
Mocskos hazaáruló tolvajok ezek mind!
Equus
@Béla333: vegyük sorra!
A völgyhíd, ha használtad volna már, igen nagy könnyebbség a közlekedésben. Persze, ezt más fotelből ítélni és megint más volán mögül, igyekezve vhová. Ismereteim szerint Kaposvár, Zalaegerszeg, Nyíregyháza, Győr, Debrecen külön kaland volt az autópálya rendszer kiépítese előtt. Most minden város elérhető 2,5 óra alatt Bp-ről. Tetszik, nem tetszik, azt Gyurcsány alatt sikerült elérni.
A 4-es metró. Amit csak lehetett keresztbe tett orbán NERtárs és falkája. Attól nyúlott, mint a rétestészta.
Lopnak? Persze. Ez a Balkán vagy inkább Nyugat-Ázsia... vérükben van. De! Az egyik épít is. Az utolsó 7 év csak a lopásról szól.
Továbbra is véleményem: te az V. hadoszlopa vagy a habonyműveknek.
Béla333
@Equus: 12.04
Az nem érdekel, hogy hogyan minősítesz, én tudom, hogy nincs igazad és ennyi.
De azt akkor sem tudom elfogadni, hogy az legyen egy már leszerepelt politikai garnitúrának az egyetlen előnye, hogy igaz, hogy szárazra lopták az országot, az autópályákat esetenként vagy 40 %-al felülszámlázták (magyarán ennyit tettek zsebre a politikusaink minden egyes autópálya km bekerülési költségéből!!), de legalább épült valami.
Ez már csak azért is sántít, hiszen a Fidesz is építkezik ahol tud, hiszan akkor lehet lopni, amikor költik az állami Forintokat! Ha adósság visszafizetésre fordítanák, akkor abból nem lehet lopni, igaz?
Tehát azt nehogy már érdemnek tudjuk be, hogy az állami beruházásoknál lopták a pénzünket! Ráadásul a mai napig büntetlenül!
Veleda
Az M7-en sokszor órákig állnak a sorok, dugó van, ha baleset történik( és mindíg van) órákig lezárják az utat. A Budapestiek áldják a hidat, ugyanis a Balaton déli partján lévő nyaralóikba, sokkal hamarabb leérnek.
Equus
@Béla333: tudom, h veled értelmetlen vitatkozni, nem dolgod, hogy elfogadd mások érveit. Mégis: van itt pár kérdés.
Mi a hasznosabb: autópálya vagy üres stadion építese?
Melyik beruházás hoz több hasznot a nemzetnek: a kiemelkedő tanulmányi eredményt mutató diákok külföldi képzésenek támgatása, vagy a futballakadémiára szórt milliárdok?
Jó az az országnak, ha az egyébként is közpénzből bőven javadalmazott erdő péter főkappanból akadémikos tagot kreálnak, amivel megtolják az amúgy is érdemtelenül magas javadalmazását egy államtitkári fizetéssel?
Béla333
@Veleda: 12.28
Nem a hidat áldják, hanem az autópályán való lejutás lehetőségét.
Ha nem hidat építettek volna sok-sok milliárdért, hanem más megoldással épült volna meg az autópálya, azt is szeretnék az emberek! Ez csak amolyan csúsztatás szerintem, hogy a hidat áldják/áldjuk, ezzel bizonyítják, hogy milyen jó is hogy hidat építettek normális autópálya helyett!
Béla333
@Equus: 12.37
Elfogadom az érved, ha azok jó érvek, de mi az érved arra, hogy miért jó az, ha ellopják az adóforintjainkat?
A másik kérdésre egyértelmű a válasz: a hazai fiatalok képzése a legfontosabb, hiszen ha itthon nem tudjuk képezni őket, akkor amikor csak egy módjuk van rá, elmennek az országból.
Tehát hibás úgy feltenni a kérdést, hogy az egyik politikai oldal közpénz lopása jobb, vagy a másiké?! Ők se lopjanak, vagy ha lopnak menjenek dutyiba ugyanúgy, mint ahogy a rendőrök elviszik a Józsi bácsit vagy a Mari nénit! Ez nem hiszem, hogy magyarázni kellene bármilyen józan gondolkodású embernek!
Szerintem!
Equus
@Béla333 Ugye, Te is tudod, Béla, h semmi sem fekete vagy fehér... csak a szürkének vmi árnyalata. Ahhoz, h az elveid érvényesüljenek kőkemény diktatúra kellene. Már csak az a kérdés, ki legyen a diktátor és miként lehet másikat választani. Ez még a rómaiaknak sem mindig jött be...:
Béla333
@Equus: 13.00
Nem hiszem, hogy a törvény előtti egyenlőséghez diktatúra kellene! Érdekes, hogy sok más országban lecsukják a bűnöző politikusokat, mégsincs náluk diktatúra!
Soroljam, hogy hol mindenhol van következménye a politikusi bűnöknek?
Ne próbáld már az emberek fejébe verni, hogy fogadjuk el azt, amit a politikusi "elit" a kárunkra az országgal tesz!!
Equus
@Béla333: akkor az alapoknál kell kezdeni.
1. Túlszabályozott ország (Lassan a kerékpárra szállásról is külön törvény lesz.)
2. Túlbürokratizált ország. (90 lelkes településnek is van polgármestere, hozzá hivatallal).
3. Minek a megyei közgyűlés és a rengeteg tintanyaló köztük?
4. Minek a járási hivatal, ha annak szerepét egy regionális központ kirendelt hivatala is betölthetné,
5. Miért kell egy 10.000-es városkának címzetes főjegyző, két aljegyzővel, olgármester, két alpolgármesterrel, szolgálati kocsikkal?

Csak néhány gondolat a sokból. Azt már nem is írom, 52.000 Ft-ért kint a napon árkot tisztítani, közterületet karbantartani, vécé vagy bármi szocális létesítmény nélkül. Sem öltöző, sem egy asztal, ahol a stanecliből előszedett, szikkadt kenyérből és szalonnából álló ebédet a foghíjas szájba be lehetne tömködni. De tartani kell attól, h az államtitkári fizetést kapó, + mindenféle jogcímeken még jutalomhoz is jutó polgármester a szolgálati Mercedesével arra jár, és akkor bizony lázas munkavégzést kell mutatni.
Remélem, kedves Béla, h egyezik a véleményem a Tiéddel: szánalmas ország ez.
Béla333
@Equus: 13.40
Igen, egyezik ebben a véleményünk!
hetöndöe
@Béla333: Hogy miért építették Bélám?Hát azért,mert a két domb csúcsa közt 1800 m a távolság és a szintkülönbség 100 méter.Hát ezért,vagy ez túl bonyolult?:-)Autópályáról beszélünk és nem a Köccsepicsai dülőútról,ami a szőllőhegybe vezet.
hetöndöe
@Béla333: És képzeld el Bélám,akkor autópályák is épültek,nem pedig stadionok orrba,szájba.Mostanság meg a félig elkészült autópályát is otthagyják mementónak.
Béla333
@hetöndöe: 13.50
Nem kell itt maszatolni! Nem műszaki okok miatt építettek hidat!
Még a Wikipédia is ezt írja:

" A kiválasztott nyomvonalat – és annak részeként a völgyhíd megépítésének szükségességét – számos kritika érte, elsősorban magas költségei miatt; ennek elsődleges oka, hogy az engedélyeztetés jogszabályi háttere miatt a gazdaságossági szempontokat felülírták az önkormányzati érdekek."

Vagy egy másik vélemény:
"Nincs felelőse a kőröshegyi völgyhíd beruházásnak
Miközben egyre többen látják be, hogy a súlyos milliárdokba kerülő kőröshegyi völgyhíd megépítése elhibázott döntés volt – erre a következtetésre jut az Állami Számvevőszék is – változatlanul nem tudni, ki hozta, illetve kik hozták meg a végső döntést e beruházás ügyében. Az indítékokat is homály fedi. "
hvg.hu/velemeny/20081217_koroshegy_volgyhid

Tehát nem olyan egyértelmű, hogy ezt az egészet nem azért csinálták-e, mert így ez sokkal több adóforintba került, így többet lehetett ellopni!
Szerintem!
Béla333
@hetöndöe: 13.56
Azért mert most stadionokba önti a pénzt a Fidesz, még nem biztos, hogy ezért jó megoldás volt, hogy a korábbi MSZP-SZDSZ csapat meg autópálya felülszámlázásokból lopta magát halálra!
A stadion is itt marad, az autópálya is itt marad, csak az ellopott pénz nem marad itt!
Egykutya banda ez is-az is!
hetöndöe
@Béla333: Maszatolás?Te magad válaszoltad meg a valódi okot." A kiválasztott nyomvonalat – és annak részeként a völgyhíd megépítésének szükségességét – számos kritika érte, elsősorban magas költségei miatt; ennek elsődleges oka, hogy az engedélyeztetés jogszabályi háttere miatt a gazdaságossági szempontokat felülírták az önkormányzati érdekek."" A fityfaszos önkormányzatok ott tettek keresztbe a nyomvonalnak ahol tudtak.Tehát ott vitték el ,ahol erre lehetőség volt.Nem olyan bonyolult ez,csak neked.
hetöndöe
@Béla333: Egy autópálya hasznosságát nem nagyon kéne összevetni egy stadionéval,mert ez a répa és a körte története lenne.:-)
Béla333
@hetöndöe: 14.01
Neked az a természetes a magánéletedben, hogy azért mert az önkormányzatnál egy korrupt, hülye ügyintézőt fogsz ki, akkor inkább ráköltesz néhány millióval többet az építkezésednél?
Vagy addig küzdesz, amíg a törvénynek megfelelően megkapod az engedélyt az olcsóbb, de törvényes megoldásra?!
Egyébként meg ne felejtsd, hogy még Gyurcsány is nyilatkozott arról, hogy az MSZP és a Fidesz az autópálya felülszámlázásokból ellopott pénzeket elosztották egymás között, tehát ha többe került egy állami beruházás, akkor többet tudtak ellopni és elosztani!
Több jutott az MSZP-nek, de több jutott a Fidesznek is! Lehet, hogy ezért tettek keresztbe az olcsóbb megoldásnak!
Na ez az igazi indok, nem az amit próbálsz itt beadni!
Szerintem!
hetöndöe
@Béla333: "Egyébként meg ne felejtsd, hogy még Gyurcsány is nyilatkozott arról, hogy az MSZP és a Fidesz az autópálya felülszámlázásokból ellopott pénzeket elosztották egymás között, tehát ha többe került egy állami beruházás, akkor többet tudtak ellopni és elosztani!" Hol és mikor mondta?És kinek?
Béla333
@hetöndöe: 14.13

Példul itt:
"Gyurcsány Ferenc azt állítja: az MSZP egykori pénztárnoka és a Fidesz első számú gazdasági embere, Simicska Lajos egyeztethetett bizonyos ügyekről, talán a pletykaként elterjedt 70-30%-os korrupciós pénzelosztásról is a két nagy párt között. Egy találkozóról biztosan tud, de azt gyanítja, rendszeres lehetett a kommunikáció a pártpénztárnokok között."
www.origo.hu/itthon/20150409-gyurcsany-kipakolt-a-puch-simicska-paktumrol.html

De már Dávid Ibolya az MDF elnökeként is beszélt erről, tényleg nem emlékszel?:
" Dávid Ibolya március közepén több párteseményen és interjúban is beszélt arról, hogy információi vannak az állami beruházások túlszámlázásáról, amelyről megállapodás történt a Fidesz és az MSZP mögött álló "keresztapák" között. A pártelnök akkori állítása, amely szerint "kézfogás történt a két nagy párt között azzal a céllal, hogy az állami beruházásokat felülértékeljék, és az így nyert összeg 30-70 százalékát visszajuttassák pártközeli cégeknek","
index.hu/belfold/mdf0506/
Béla333
Nyilván ha elosztották a lopott adóforintjainkat, akkor egyikőjüknek sem volt érdeke, hogy elszámoltassák egymást a felülszámlázott pénzekről!
A történet ugyan az, mint a 2 Gripen kenőpénz története, a Postaban, a K&H Kulcsár ügy, a "Virágok és Madarak"/Strabag ügy és még sokszáz hasonló mocskos, korrupt történet!
Elhalnak, mert mindkét oldal sáros! Nyakig!
papa.49
Hagyjátok ezt meggyőzni nem lehet olyan mint egy kazettás magnó, csak nyomja az ócska szövegét !!!
Akkoriban nem volt divat a települések területén azt csinálni az államnak amit akar, tehát volt egy ilyen megoldás a híd, a másik lett volna hogy bevágást csinálnak a két hegybe, de ugye az meg még sokkal nagyobb környezetrongálással járt volna...
Valaki kiszámította hogy a nyomvonaltól jobbra, balra 1 km hosszan rézsűt kellett volna csinálni, gondoljatok bele az mivel járt volna...
Béla333
@papa.49: 14.48
Amit te ócska szövegnek nevezel azok korabeli újságírók cikkei, korábbi politikusok véleményei!
Én csak ezeket idézem be, persze a saját véleményemmel. De nézzünk egy másik ócska szöveget is:

""1 km autópálya 326 millió forintért
Horvátországban, természtesen ...
Az A12 autópálya összesen 86 kilométer hosszú lesz, az ebből korábban már gyorsforgalmi útként megépített 23 kilométeres szakaszt szintén kétszer kétsávossá fejlesztik. A nettó 1171 millió kuna (mintegy 45 milliárd forint) költségű munkálatokat összesen 22 hónap alatt tervezik befejezni.
Vagyis: 63 km új autópálya és 23 km bővítés. 45 milliárdért. Vagyis minden egyes kilométer 523 millió forintba kerül.
Az A13-es sztráda Vrbovectől Belováron (Bjelovar) és Verőcén (Virovitica) áthaladva éri el a Barcs-Terezino Polje határátkelőt.
A szintén 22 hónap alatt elkészülő A13-as sztráda ugyancsak 86 kilométer hosszús lesz. A munkálatok teljes költsége nettó 729 millió kuna (mintegy 28 milliárd forint).
Vagyis: Itt már csak 323 millió forintba kerül 1 kilométer autópálya.
A határ másik oldalán, vagyis nálunk, az ugyanolyan környzetű és talajú M7-es szakaszok:
1, Balatonkeresztúr - Nagykanizsa
35 km, 62 milliárd forint -> 1 km 1770 millió forint. HATSZOROS (!!!) ár, bmeg!

2, Nagykanizsa - Becsehely
18 km, 35,9 milliárd -> 1 km 1994 millió forint.

3, Letenye - országhatár
1,1 km, 1098 millió forint"
vastagbor.blog.hu/2009/04/28/1_km_autopalya_326_millio_forintert

Nyilván ez is csak kitaláció, ócska szöveg, igaz?
lusta
Olyan vén emberek még emlékeznek azokra az apróságokra, amik a híd megépítéséhez vezettek és hiába terelés. Az M7-es Zamárdi és Balatonszárszó közötti szakaszának építése a hetvenes évek óta adott apropót tervértekezletek, vitafórumok, nyomvonal-egyeztetések összehívására, perekre, és politikai kampánynyilatkozatokra. Az első tervváltozatok legalábbis még azzal számoltak: az M7-es Balatonföldvár és Kőröshegy között a Balaton-part közelében fut majd és szép számú terület kisajátítása is megtörtént. Az elkészült öt előzetes terv alapján a kőröshegyi szakasz építése elvileg már az Antall-, illetve a Boros-kormány idején megkezdődhetett volna. Az elképzelés, a terv megfeneklett két önkormányzat és azok polgármestereinek, konkrétan Balatonföldvár és Kőröshegy ellenállásába.
lusta
@Béla333: Drága sztrovacsek, jelenleg a berettyóújfalusi hegyek között 4 milliárdért épít a sorosbérenc föld-trafik tolvaj ártunk és qurmányunk egy kilométer autópályát. Ha már jöttek az adatok, 2009-ben az M3-ra a pályázók 34 kilométeres szakaszra 32 milliárdos ajánlattal nyertek. kevesebb, mint 1 milliárdért. Miről beszél? Talán egy kicsit tájékozódjon, mielőtt beleüvölti a hülyeségeit a nagyvilágba.
Béla333
@lusta: 16.12
1./ A beidézett cikkben melyik adat az, ami szerinted nem igaz? Lehet, hogy az általad idézett M3-as szakaszon annyi volt a díj, de korábban máshol meg más.
2./ Ez a nagy szórás csak azt bizonyítja, hogy annyiért csinálták a vállalkozók, amennyibe mindig bele kalkulálták a visszakért pénz is. Ha sokat akartak lopni, akkor sokat kellett rátenni a reális árra!
Béla333
@lusta: 16.12
Na sztovracsek! Melyik adat hibás szerinted?:

index.hu/gazdasag/magyar/ppenz050810/
1994 M0 M1-M5 29 km 15 milliárd 0,52 milliárd
1996 M1 Győr-Hegyeshalom 50 km 42 milliárd 0,84 milliárd
M5 Újhartyán-Kecskemét 24 km n. a. n. a.
1998 M15 Levél-Rajka 13 km 7,8 milliárd 0,6 milliárd
M3 Gyöngyös-Füzesabony 44 km 43 milliárd 0,98 milliárd
M5 Kecskemét-Kiskunfélegyháza 39 km 41,5 milliárd 1,06 milliárd
2002 M3 Füzesabony-Polgár 62 km 68 milliárd 1,1 milliárd
2003 M30 Emőd-Nyékládháza 9 km 20 milliárd 2,22 milliárd
M9 Szekszárdi Duna-híd 20 km 23 milliárd 1,15 milliárd
2004 M3 Polgár-Görbeháza 12 km 21 milliárd 1,78 milliárd
M30 Nyékládháza-Miskolc 16 km 52 milliárd 3,25 milliárd
M7 Becsehely-Letenye 9 km 44 milliárd 1,57 milliárd
M70 Letenye-Tornyiszentmiklós 19 km
2005 M0 M5-4-es főút* 13 km** 34,5 milliárd 2,66 milliárd
M5 Kiskunfélegyháza-Szeged* 49 km 88 milliárd 1,8 milliárd
M7 Balatonszárszó-Ordacsehi 20 km 65 milliárd 3,25 milliárd
M70 Tornyiszentmiklós-országhatár 1 km n. a. n. a.
2006 M3 Görbeháza-Nyíregyháza 39 km 80 milliárd 2,05 milliárd
M3 Nyíregyháza elkerülő 24 km 33 milliárd 1,38 milliárd
M35 Görbeháza-Debrecen 35 km 69 milliárd 1,97 milliárd
M35 Debrecen elkerülő 13 km 27 milliárd 2,11 milliárd
M5 Szeged-országhatár 14 km n. a. n. a.
M6 M0-Érdi tető 9 km 37 milliárd 4,11 milliárd
M6 Érdi tető-Dunaújváros 52 km 125 milliárd 2,4 milliárd
M6 Dunaújvárosi Duna-híd 14 km 54 milliárd 3,8 milliárd
M7 Zamárdi-Balatonszárszó 14 km 74 milliárd 5,3 milliárd***
M7 Ordacsehi-Balatonkeresztúr 26 km 62 milliárd 2,4 milliárd
M7 Nagykanizsa-Becsehely 17 km 36 milliárd 2,12 milliárd

Látsz itt olyan km díjat, amiről írsz? Lehet hogy az általad említett szakasznál valamit "elrontottak"!
lusta
@Béla333: Úgy látom, a propaganda ezerrel dübörög. Nem állítom, hogy nincs és nem volt visszacsorgatás, szomorú, de ez mindenütt van, de a műszaki tartalom nélkül az árak nehezen értékelhetőek. A horvát árak azért ilyen olcsók, mert ott csak az autópálya építési költsége szerepel benne, a járulékos beruházások és költségek, példának okáért egy olyan egyszerű tétel, mint a régészeti feltárás, már nem. Ettől függetlenül, a berettyósi hegyek 4 milliárdja az Önnek már nem szúr szemet annak a ténynek az ismeretében, hogy a lengyelek az alföldi Tátrában 5 milliárdért építenek kilométerenként.
lusta
@Béla333: Drága sztrovacsek, mint írtam, a számokkal nem vitatkozom, de a számok mögött lévő műszaki tartalaom a fontos. vegyük a kiugró példákat. Az M7-es Balatonszárszó és Ordacsehi közötti 20 kilométeres szakaszán öt csomópontot, három völgyhíd és egy pihenőhely épült. Lehet azon vitatkozni, minek egy 20 kilométeres szakaszra 5 csomópont, de a korábban írtak szerint, a helyi önkorik csak így adták áldásukat a sztrádára. A másik a miskolci elkerülő. Tudja drága sztrovacsek, milyen a talajviszony azon a nyomvonalon? Járt egyáltalán arra? akkor tudhatná, hogy arrafelé hajókkal termelik ki a sódert, ami kiváló minőségű. Persze nem mindenütt, de az emberfia szétnéz, épp egy sóderbányát lát. Nem mondom, hogy minden tiszta volt, de a tények, amik a számok mögött állnak, ismerete sem árt.
Béla333
@lusta: 17.18
Lehet hogy másutt is van korrupció, csakhogy máshol küzdenek is ellene. Nem olyan ez, mint az Isten csapása, ami ellen csak imádkoznunk lehet. Csak nálunk lopnak büntetlenül a politikusaink. És a jelek szerint az ilyen emberkék, mint amilyen te is vagy ezt nemhogy mélységesen elítélnéd, hanem megbocsátóan, engedékenyen beszélsz erről a gyakorlatról!
Sőt! Még csúsztatsz is valamiért, hiszen a beidézett cikkben ez is szerepel:

""A Közlekedéstudományi Intézet (KTI) Kht. azért nemrég megpróbált egy 12 országra kiterjedő felmérést készíteni.
A beérkezett adatok alapján csupán annyi mondható, hogy viszonylag könnyű építési körülmények között, síkvidéken a gyorsforgalmi utak kilométerenkénti építési költségei 0,4 és 4,6 milliárd forint között szóródnak. Ugyanakkor kiderül az is, hogy Magyarországnál csak Olaszországban és Svájcban épültek drágábban szakaszok.
Horvátországban és Szlovéniában viszont a KTI által összegyűjtött információk szerint átlagosan 30 százalékkal olcsóbban építenek, mint nálunk.
Az NA Rt. szakemberei azzal érvelnek, hogy a magyarországi autópályák jobb felszereltsége, biztonsági rendszerei bőven indokolják ezt az eltérést." - fn.hu"
lusta
@Béla333: Akkó miért is védi ezt a sorosbérenc föld-trafik tolvaj ártunkat és qurmányunkat élén a felcsúti kis tolvaj zsebcézárral, aki g..i és besúgó?
lusta
Szívesen olvasnék arról, hogy a 10 évente esedékes műszaki felülvizsgálat milyen eredményt hozott. Engem ez ezerszer jobban érdekel.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.