Magyarország leghosszabb hídját 2007. augusztus 8-án avatták fel. A csaknem 2 kilométer hosszú Kőröshegyi völgyhíd több mint 50 milliárd forintba került. Másfél millió tonna vasat és 120 ezer köbméter betont használtak fel hozzá. Különlegessége, hogy két pillérsor helyett egy tartja a pályaszerkezetet. A viadukton tízévente minden részletre kiterjedő fővizsgálatot kell tartani.

Forrás: hirtv.hu
Feltöltő: Béla333
Felhasználói tartalom, A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

40 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Equus
@Béla333: tudom, h veled értelmetlen vitatkozni, nem dolgod, hogy elfogadd mások érveit. Mégis: van itt pár kérdés.
Mi a hasznosabb: autópálya vagy üres stadion építese?
Melyik beruházás hoz több hasznot a nemzetnek: a kiemelkedő tanulmányi eredményt mutató diákok külföldi képzésenek támgatása, vagy a futballakadémiára szórt milliárdok?
Jó az az országnak, ha az egyébként is közpénzből bőven javadalmazott erdő péter főkappanból akadémikos tagot kreálnak, amivel megtolják az amúgy is érdemtelenül magas javadalmazását egy államtitkári fizetéssel?
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
lusta
@Béla333: Úgy látom, a propaganda ezerrel dübörög. Nem állítom, hogy nincs és nem volt visszacsorgatás, szomorú, de ez mindenütt van, de a műszaki tartalom nélkül az árak nehezen értékelhetőek. A horvát árak azért ilyen olcsók, mert ott csak az autópálya építési költsége szerepel benne, a járulékos beruházások és költségek, példának okáért egy olyan egyszerű tétel, mint a régészeti feltárás, már nem. Ettől függetlenül, a berettyósi hegyek 4 milliárdja az Önnek már nem szúr szemet annak a ténynek az ismeretében, hogy a lengyelek az alföldi Tátrában 5 milliárdért építenek kilométerenként.
lusta
@Béla333: Drága sztrovacsek, mint írtam, a számokkal nem vitatkozom, de a számok mögött lévő műszaki tartalaom a fontos. vegyük a kiugró példákat. Az M7-es Balatonszárszó és Ordacsehi közötti 20 kilométeres szakaszán öt csomópontot, három völgyhíd és egy pihenőhely épült. Lehet azon vitatkozni, minek egy 20 kilométeres szakaszra 5 csomópont, de a korábban írtak szerint, a helyi önkorik csak így adták áldásukat a sztrádára. A másik a miskolci elkerülő. Tudja drága sztrovacsek, milyen a talajviszony azon a nyomvonalon? Járt egyáltalán arra? akkor tudhatná, hogy arrafelé hajókkal termelik ki a sódert, ami kiváló minőségű. Persze nem mindenütt, de az emberfia szétnéz, épp egy sóderbányát lát. Nem mondom, hogy minden tiszta volt, de a tények, amik a számok mögött állnak, ismerete sem árt.
Béla333
@lusta: 17.18
Lehet hogy másutt is van korrupció, csakhogy máshol küzdenek is ellene. Nem olyan ez, mint az Isten csapása, ami ellen csak imádkoznunk lehet. Csak nálunk lopnak büntetlenül a politikusaink. És a jelek szerint az ilyen emberkék, mint amilyen te is vagy ezt nemhogy mélységesen elítélnéd, hanem megbocsátóan, engedékenyen beszélsz erről a gyakorlatról!
Sőt! Még csúsztatsz is valamiért, hiszen a beidézett cikkben ez is szerepel:

""A Közlekedéstudományi Intézet (KTI) Kht. azért nemrég megpróbált egy 12 országra kiterjedő felmérést készíteni.
A beérkezett adatok alapján csupán annyi mondható, hogy viszonylag könnyű építési körülmények között, síkvidéken a gyorsforgalmi utak kilométerenkénti építési költségei 0,4 és 4,6 milliárd forint között szóródnak. Ugyanakkor kiderül az is, hogy Magyarországnál csak Olaszországban és Svájcban épültek drágábban szakaszok.
Horvátországban és Szlovéniában viszont a KTI által összegyűjtött információk szerint átlagosan 30 százalékkal olcsóbban építenek, mint nálunk.
Az NA Rt. szakemberei azzal érvelnek, hogy a magyarországi autópályák jobb felszereltsége, biztonsági rendszerei bőven indokolják ezt az eltérést." - fn.hu"
lusta
@Béla333: Akkó miért is védi ezt a sorosbérenc föld-trafik tolvaj ártunkat és qurmányunkat élén a felcsúti kis tolvaj zsebcézárral, aki g..i és besúgó?
lusta
Szívesen olvasnék arról, hogy a 10 évente esedékes műszaki felülvizsgálat milyen eredményt hozott. Engem ez ezerszer jobban érdekel.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.