November elején kezdődik a 3-as metró északi szakaszának felújítása, onnantól pótlóbuszok járnak majd a Lehel tér és az újpesti végállomás között. A BKK nagyon készül, eléggé megkavarodik Budapest északi részének közlekedése.

November elején indul a 3-as metró északi szakaszának felújítása, a Lehel tér és az Újpest-Központ megállók között pótlóbuszok fogják szállítani az utasokat. 

Az Index cikke szerint a metró munkanapokon kora reggeltől estig csak Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között közlekedik, esténként és hétvégén a teljes vonalon szünetelni fog a metróközlekedés, akkor mindenhol pótlóbuszokat fognak beállítani. 

Hosszabb menetidő, előzetes pótlóbuszozás

A cikk szerint a BKK már most felhívja a figyelmét a közlekedőknek, hogy mind az M3-as vonalon a pótlóbuszozást, mind pedig az alternatív útirányt választóknak 10-15 perccel hosszabb menetidővel kell számolnia novembertől.

Hogy a nép szokja a pótlóbuszokat – valamint hogy a BKK tudjon finomítani a menetrendeken és követési időkön –, ezért október 15-én (vasárnap) az első járatindulástól reggel 8 óráig a teljes M3-as vonalon, valamint az október 28-29-i hétvége mindkét napján Újpest-Központ és a Deák Ferenc tér között pótlóbusz közlekedik majd.

Novemberben indul a 3-as metró felújítása – így változik az élet a vonal északi része mentén

Fotó: wikipedia CC BY-SA 4.0/Kemenymate

(A BKK hamarosan külön aloldalt indít honlapján a felújításnak szentelve, ahová a legfrissebb információkat töltik majd fel mind a beruházásról, mind az aktuális közlekedési helyzetről.)

Előnyt kapnak a pótlóbuszok

A BKK a Lehel tér és Újpest-Központ között a pótlóbuszok gyorsabb haladása érdekében buszsávot hoz létre (valamint áthangolja a közlekedési lámpákat is), a vonalon alacsonypadlós és klimatizált járművek közlekednek majd, a tervek szerint csúcsidőben átlagosan 45 másodperces (!) indulással.

Novemberben indul a 3-as metró felújítása – így változik az élet a vonal északi része mentén

Fotó: wikipedia CC BY-SA 4.0/Kemenymate

Egyes buszok egészen az újpesti lakótelepig, az Árpád Üzletházig közlekednek majd, és innen is indulnak visszafelé a Lehel tér irányába.

Több járatot meghosszabbítanak a felújítás miatt

A BKK több járatot meghosszabbít a 3-as metró felújításának idejére.

Villamosok

- a 12-es villamos hétköznap 12B jelzéssel a Lehel térig meghosszabbítva, háromkocsis szerelvényekkel közlekedik majd;

- A 14-es villamos a szokásosnál sűrűbben és hétvégén is nagyobb befogadóképességű szerelvényekkel jár.

A villamosok menetideje a lámpaprogram áthangolásának köszönhetően két perccel csökken majd a Lehel tér és Újpest-Központ közötti szakaszon a BKK tájékoztatása szerint.

Észak-Pest felől a 12-14-es villamosvonalon csúcsidőben 3-4 perces járatsűrűséggel közlekedik majd

Buszok

- a Keleti pályaudvarig közlekedő, ezáltal az M1-es, M2-es és az M4-es metróra is közvetlen átszállási lehetőséget nyújtó 20E és a 30-as járatcsalád gyakoribb, 5 helyett 3-4 percenkénti indulása.

- a 30A és a 230-as járat a jövőben a Verseny utcai megállópár kihagyásával, a Thököly úton át éri el a Keleti pályaudvar végállomást; ezzel irányonként mintegy 2-3 perccel csökken az utazási idő.

- az Óbuda felől a belvárosba utazók számára kieső Árpád hídi metrókapcsolatot a 34-es és a 106-os busz pótolja: mindkét buszjárat útvonalát a Lehel térig hosszabbítják meg.

- a III. kerület Vörösvári úti, Bécsi úti környékéről a 19-es és a 41-es villamosjárattal a budai fonódó villamoshálózaton, a kerületi északi feléből, illetve a Szentlélek tér vonzáskörzetéből a H5-ös HÉV-vel, arról az M2-es metróra átszállva is megközelíthetik a belvárost.

- Rákospalota és Újpalota felől is sűrűbb követéssel közlekedik majd az 5-ös, illetve a 7E busz.

Erre készüljenek az autóval közlekedők

A BKK honlapján található közlemény szerint a metrópótlás idején a pótlóbuszok gyorsabb közlekedtetése érdekében számos csomópontnál lesz változtatás a javukra.

- Az Árpád úton szakaszosan, a Váci út érintett szakaszán pedig végig buszsávokat jelölnek ki mindkét irányban, a gépkocsival közlekedőknek tehát csökkent forgalmi kapacitásra kell számítani.

- A Róbert Károly körút–Váci út csomópontban a pótlásban résztvevő autóbuszok sem a felüljárón keresztül, sem a csomópontban kanyarogva nem vezethetők át, ezért azok a főcsomóponton keresztül (azaz a felüljáróval párhuzamosan, de szintben) közlekednek. Ennek biztosíthatósága érdekében ideiglenesen megszűnik a Váci út északi ágáról a Róbert Károly körútra vezető balra kanyarodási lehetőség, amely helyett a Váci út–Forgách utca, illetve a Váci út–Fiastyúk utca balra kanyarodási lehetőség áll rendelkezésre; érdemes megfontolni egy másik, külsőbb területen található sugárút használatát a Váci út helyett. Ezen forgalomtechnikai módosításnak köszönhetően a Róbert Károly körút–Váci út kereszteződésben a buszok közlekedése a csomópont többi haladási irányát nem befolyásolja.

- A pótlóbuszok belső végállomása Lehel téren lesz, ahol biztosítani kell a forgalomból időszakosan kiálló buszok várakozási lehetőségét, továbbá a forgalomban lévő járművek megfordulásának lehetőségét. A járművek a Lehel teret körülvevő úthálózat több pontján várakoznak majd, emiatt többek között a Lehel utca befelé vezető oldalán is időszakosan sávkorlátozásokra kell majd számítani. A buszok egy új jelzőlámpás kordonnál fordulnak majd meg a Csanády utca torkolata mellett, a főcsomópont forgalmát nem akadályozva.

- Az esti, hétvégi teljes vonalas metrópótlás idején a Lehel tértől délre eső szakaszokon a pótlóbuszok közlekedését csak egyes pontokon segítik forgalomtechnikai beavatkozások, új buszsávokat nem jelölnek ki. Lényegesebb forgalmirend-változásra a Nyugati téren, az Üllői úton a Népliget mellett, valamint a XIX. kerületi Vak Bottyán utca–Lehel utca csomópontban kell számítani:

- A Nyugati téren – a Róbert Károly körúti csomóponthoz hasonlóan – a buszok nem a felüljárón, hanem azzal párhuzamosan, de szintben haladnak át a csomóponton. Ennek biztosítása érdekében a Bajcsy-Zsilinszky útról a Szent István körútra való balra kanyarodási lehetőség ideiglenesen megszűnik. A csomópont többi iránya továbbra is járható lesz.

- A Népliget mellett az Üllői úton új jelzőlámpás csomópont létesül, amely azt szolgálja, hogy a ligeten keresztül közlekedő pótlóbuszok biztonsággal ki tudjanak kanyarodni balra az Üllői útra, dél felé.

- A Vak Bottyán utca–Lehel utca csomópontban kisebb korrekcióként módosul a Vak Bottyán utca északi ágán lévő jelzőlámpát és a hozzá tartozó helyzetjelző vonalat áthelyezik, ezzel biztosítva a Lehel utcáról jobbra bekanyarodó pótlóbuszok manőveréhez szükséges helyet.

A biciklik is szerepet kaphatnak a metrópótlásban

Az Index cikke szerint a társadalmi egyeztetés során felmerült (amire 1750 javaslat érkezett a közlekedési céghez), hgy a biciklik is bevethetőek a pótlásra.

Novemberben indul a 3-as metró felújítása – így változik az élet a vonal északi része mentén

Fotó: wikipedia GFDL 1.2/Ralf Roletschek

Konkrétumok még nincsenek, de a BKK a Magyar Kerékpárosklubbal egyeztet, hogy mely utcákra lehetne ráirányítani  biciklis forgalmat, valamint a MOL BuBI-rendszer (a közbringa) északi kiterjesztését is fontolóra vették.

Járhatna villamos a Nyugatiig

A Közlekedő Tömeg egyesület vetette fel blogján, hogy úgynevezett repülősíneken meg lehetne hosszabbítani a 12-es és 14-es villamosok útvonalát egészen a Nyugati pályaudvarig – ezáltal közvetlenebb átszállás jöhetne létre a 4-6-os vonalára. 

Terveik szerint a végállomás a Nyugati melletti buszállomás és a parkoló egy részére kerülne, és ha gyorsak a BKK-nál, már a novemberi felújításra fel lehetne építeni az infrastruktúrát. Arról mondjuk egy szót sem írtak bejegyzésükben, hogy a felsővezeték kiépítése belefér-e az egy hónapba.

Mindazonáltal az elképzelés jó, pár éve létezett olyan ötlet, amely a Váci út, Bajcsy-Zsilinszky út nyomvonalra bevitte volna (újra, mert régen is létezett ez a villamoskapcsolat) a síneket, egészen a Deák térig, így egy pesti "fonódót" lehetne létrehozni.

(Index, BKK, Közlekedő Tömeg)

(Címlapi kép: wikipedia CC BY-SA 4.0/Kemenymate)

3 hozzászólásarrow_drop_down_circle

magyarbakancs
Arra lenék kíváncsi menyi megy majd magán zsebbe?
Mely stróman fog meg gazdagodni?
Menyi ember nem lesz kifizetve?
maci0427
Én nem vagyok kíváncsi olyanokra,hogy " mennyi megy el magánzsebbe " ! Erre 1990 -tól nem voltam kíváncsi,hiszen köztudott,hogy volt,hogy 1 /egy / forintért vettek meg privatizáció címen gyárakat - vállalatokat,az egész országot kiárusították ! Így lettek milliomosok-milliomosok mára balról jobbra ! Neveket most nem szeretnék már írni,úgy hogy egyik sem különb a deákné vásznánál...! A lényeg,hogy kész legyen és jó legyen hamar !
maci0427
Bocs a szóismétlésekért,...na hiába,idegesít ez már 1990 -óta látszik is...,ugye ? @ / Amúgy a közbiztonság az árak emelkedése, a közutakon járművel és gyalog közlekedve jelenlévő erőszak, jobban idegesít már ! És az,hogy a Magyar -- etnikummentes...-- Nők,már nem akarnak szülni... / Ja és Tombol a Kábítószer hatása az amúgy is degenerált alapból hülye és erőszakos emberek által ! Jó lesz vigyázni !

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.